Ευρύτερους ορίζοντες εξωστρέφειας αναζητά η ελληνική επιτραπέζια ελιά

Το διαβατήριο εξωστρέφειας, που διαθέτει ήδη από το 1930, ανανεώνει αυτή την περίοδο η ελληνική επιτραπέζια ελιά. Το «βαρύ πυροβολικό» των ελληνικών εξαγωγών, το οποίο ήδη προσθέτει ετησίως στο ΑΕΠ €450 εκατ., ανοίγει, αυτή την περίοδο, νέους ορίζοντες εξωστρέφειας, στοχεύοντας σε διπλασιασμό των εξαγωγών στα €900 εκατ. εντός της δεκαετίας.

Ο στόχος κάθε άλλο παρά ανέφικτος είναι, καθώς η ελληνική επιτραπέζια ελιά ήδη έχει καταφέρει την τελευταία δεκαετία να διπλασιάσει τις εξαγωγικές του επιδόσεις.

Τον στόχο αυτό, καθώς και τη συνολική στρατηγική για την εγχώρια επιτραπέζια ελιά, έχει αναλάβει να φέρει σε πέρας η Διεπαγγελματική Οργάνωση Επιτραπέζιας Ελιάς (ΔΟΕΠΕΛ), κρατώντας τα ηνία της εξωστρέφειας του ιστορικού ελληνικού προϊόντος.

Στόχος της Διεπαγγελματικής, που μετρά πλέον έναν χρόνο ζωής, είναι η δυναμική προάσπιση των συμφερόντων ενός από τους πλέον εξωστρεφείς κλάδους του πρωτογενούς τομέα, με το 85% της εγχώριας παράγωγης να εξάγεται σε περισσότερες από 100 χώρες. «Ο κλάδος της επιτραπέζιας ελιάς, ένας από τους ισχυρότερους κλάδους της εξαγωγικής οικονομίας στην Ελλάδα σήμερα, ενισχύει την εκπροσώπησή του σε εθνικό και διεθνές επίπεδο με τη δημιουργία της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Επιτραπέζιας Ελιάς» ανέφερε η διοίκηση της Διεπαγγελματικής σε συνάντησή της με εκπροσώπους του Τύπου.

Τον ρόλο, τους σκοπούς, τις προκλήσεις και τις προτεραιότητες του νέου φορέα παρουσίασε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΟΕΠΕΛ με επικεφαλής τον πρόεδρο Γεώργιο Ντούτσια και συμμετέχοντες τους κ.κ. Κωνσταντίνο Κοντίνο (γενικός γραμματέας ΔΟΕΠΕΛ), Νέλο Γεωργούδη (πρόεδρος ΠΕΜΕΤΕ, αντιπρόεδρος ΔΟΕΠΕΛ), Νίκο Φραγκούλη (ταμία ΔΟΕΠΕΛ), Κλέαρχο Σαραντίδη (μέλος ΔΣ) και Θωμά Κουτσουπιά (μέλος ΔΣ).

Ο νέος φορέας, σύμφωνα με τη διοίκησή του, φιλοδοξεί να αποτελέσει εφαλτήριο για την ισχυροποίηση της θέσης της επιτραπέζιας ελιάς στις διεθνείς αγορές, καθώς και τον καλύτερο συντονισμό και προάσπιση των συμφερόντων των φορέων και επιχειρήσεων που απασχολούνται σε όλο το φάσμα της παραγωγής, τυποποίησης και εξαγωγής του προϊόντος.

Νέες αγορές

Η στρατηγική της Διεπαγγελματικής δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει την αναβάθμιση της εικόνας της επιτραπέζιας ελιάς στο εξωτερικό, με εδραίωση του brand στις υφιστάμενες αγορές, και επέκτασή του σε νέες, αλλά και το εσωτερικό, με το λανσάρισμα νέων προϊόντων, που θα αξιοποιούν στον μέγιστο δυνατό βαθμό τα εξαιρετικά οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του. Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, ο κλάδος της επιτραπέζιας ελιάς εξάγει το 85% της εγχώριας παραγωγής στις διεθνείς αγορές, με την Ελλάδα να αποτελεί τη δεύτερη εξαγωγική χώρα παγκοσμίως. Αθροίζει δε στους κόλπους του περισσότερους από 60.000 ελαιοπαραγωγούς και αντιστοίχως περισσότερες από 100 επιχειρήσεις.

Η Διεπαγγελματική

Στην Οργάνωση που έχει ήδη υποβάλει τον φάκελο αναγνώρισής της ως «Εθνική» από το ΥπΑΑΤ, και επιδιώκει να εξελιχθεί σε έναν εξειδικευμένο θεσμικό φορέα για τις επιτραπέζιες ελιές, συμμετέχουν τόσο ο τομέας της παραγωγής με ομάδες παραγωγών και συνεταιρισμούς, όσο και η μεταποίηση (οργανωμένες μονάδες επεξεργασίας, μεταποίησης, τυποποίησης, συσκευασίας και εμπορίας του έτοιμου προϊόντος).

Στις βασικές προτεραιότητες της ΔΟΕΠΕΛ εντάσσεται η ανταπόκριση στις διεθνείς προκλήσεις και τον ανταγωνισμό με ενδυνάμωση της θέσης της ελληνικής επιτραπέζιας ελιάς και όχημα τη φυσικότητα, η αξιοποίηση του ελληνικού σήματος, η διασύνδεση με τον τουρισμό και την εστίαση, αλλά και η καλλιέργεια σχέσεων με τα ευρωπαϊκά κέντρα λήψης αποφάσεων.

Όπως τόνισε σχετικά ο Πρόεδρος της ΔΟΕΠΕΛ Δρ. Γιώργος Ντούτσιας: “Δραστηριοποιούμαστε σε έναν κλάδο που κάνει τη χώρα μας υπερήφανη στον κόσμο. Όσοι ασχολούμαστε με την επιτραπέζια ελιά, από τους παραγωγούς μέχρι τους συνεταιρισμούς και τις επιχειρήσεις είχαμε ένα κοινό όραμα: να τοποθετήσουμε το προϊόν μας στη θέση που του αξίζει και να εργαστούμε προς μια κοινή κατεύθυνση: την ισχυροποίηση της θέσης ενός προϊόντος που δικαίως θεωρείται ως ο εθνικός μας θησαυρός”.

Νατάσα Φραγκούλη