Εξαγωγικοί προβληματισμοί για τα παράγωγα μελιού

Πορεία μετ’ εμποδίων ακολουθούν τα παράγωγα του μελιού, που ναι μεν έχουν δημιουργήσει μία θετική εικόνα στο εξωτερικό, αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε εξαγωγές που θα επιτρέψουν στους μελοπαραγωγούς να προχωρήσουν σε επενδύσεις.
«Αυτό που μπορούμε να πούμε ότι ζητάνε από το εξωτερικό είναι η ακατέργαστη πρόπολη και λιγότερο ο βασιλικός πολτός, όπως και η γύρη σε νωπή μορφή αντί για αποξηραμένη», δηλώνει στην «ΥΧ» ο Βασίλης Λιναρδάκης, μελισσοκόμος από τη Μαγούλα Λακωνίας και εκ των πλέον γνωστών παραγωγών στον συγκεκριμένο τομέα. «Η ζήτηση για τέτοια προϊόντα», όπως αναφέρει ο ίδιος, «προέρχεται κυρίως από τις χώρες του Κόλπου, την Ιαπωνία και τις ασιατικές χώρες. Οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν δικές τους παραγωγές, αλλά εμείς υπερτερούμε στην ποιότητα, αφού η δική μας γύρη έχει ποικιλία, ενώ παράλληλα σε όλα αυτά τα προϊόντα έχουμε ανταγωνιστικές τιμές».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόβλημα που εμποδίζει την αύξηση των εξαγωγών σχετίζεται με την έλλειψη οργανωμένης παρουσίας στο εξωτερικό. «Το κράτος είναι απόν και παρατηρείται αδυναμία να υπάρξει κάποια οργανωμένη προσπάθεια, ώστε να δημιουργηθεί ένα brand name που θα εκπροσωπεί τη χώρα με μεγάλες δυνατότητες ανάδειξης», εξηγεί. Κλείνοντας, ο κ. Λιναρδάκης επισημαίνει την ανάγκη δημιουργίας εργαλείων «όπως ένας Οργανισμός Προώθησης Εξαγωγών, που θα υποστήριζε μεθοδικά την εξαγωγική προσπάθεια και τη δημιουργία ενός ονόματος αντάξιου των δυνατοτήτων των προϊόντων».