Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων: Οι νέες επενδύσεις και η είσοδος στην κατηγορία τσαγιού
Με συνεχείς επενδύσεις οι οποίες αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθούν το 2026 η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, κάτοχος του brand νερών και αναψυκτικών ΒΙΚΟΣ, επιδιώκει να εδραιώσει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά και να καταστεί επιτυχημένο case study της εγχώριας βιομηχανίας. Οι επενδύσεις αφορούν στην ενίσχυση της παραγωγικότητας, σε δαπάνες για νέες κτιριακές υποδομές και logistics, σε τεχνολογία και σε βιωσιμότητα-διαχείριση ενέργειας μέσω ανανεώσιμων πηγών. Σημειώνεται ότι η εταιρεία τον περασμένο Φεβρουάριο υπέγραψε με την Eurobank σύμβαση χρηματοδότησης 50,3 εκατ. ευρώ με τη συμμετοχή του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας για τη χρηματοδότηση επένδυση ύψους 62,8 εκατ. ευρώ.
Εστιάζοντας στο επενδυτικό πλάνο ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Κωνσταντίνος Σεπετάς ανέφερε εχθές, στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, ότι είναι σε πολύ καλό στάδιο ακολουθώντας τον αρχικό προγραμματισμό, ενώ η ολοκλήρωσή του αναμένεται έως το καλοκαίρι του 2026. Όπως αναφέρθηκε, ήδη έχουν εντοπιστεί οι ανάγκες και έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός για νέες επενδύσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν μετά το καλοκαίρι του 2026.
Από την πλευρά του ο Παύλος Σεπετάς, Operations & Tech Director τόνισε ότι μέσα σε 7 μήνες, από την ημέρα της υπογραφής της δανειακής σύμβασης με το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουν ήδη υπογραφεί και υλοποιούνται έργα αξίας 42 εκατ. ευρώ, από το σύνολο των 62,8 εκατ. ευρώ της επένδυσης, δηλαδή το 70% του συνολικού ποσού. «Η εξέλιξη της επένδυσης μόλις 7 μήνες μετά από την υπογραφή της, μας χαροποιεί και μας δίνει το περιθώριο να σχεδιάζουμε πολλά περισσότερα για το μέλλον της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων και για κάθε πτυχή της δραστηριότητάς μας. Η εξέλιξη για την οποία κάνουμε λόγο περιλαμβάνει έργα που σχετίζονται κατά κύριο λόγο με το περιβάλλον και το μηδενικό αποτύπωμα, για τη διεύρυνση των κτηριακών υποδομών και των logistics, το κοινωνικό έργο για τον τόπο μας, τα Ιωάννινα, αλλά και τη χώρα στο σύνολό της, την επένδυση στο προσωπικό μας, με νέες θέσεις εργασίας και την τεχνολογική μας εξέλιξη, που είναι μια διαρκής διαδικασία», ανέφερε ο κ. Σεπετάς.
Την ίδια στιγμή, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ενισχύει την παρουσία της στην on trade αγορά από όπου προέρχεται το 60% του τζίρου της και διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της με την παραγωγή των προϊόντων Βίκος Cool Τea. Συγκεκριμένα, η εταιρεία διαθέτει σε αλουμουνένιο κουτί το προϊόν τσαγιού Cool Tea σε τρεις γεύσεις στα ράφια τριών αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Αναφορικά με την πορεία της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων τη χρονιά που πέρασε, όπως επισημάνθηκε έκλεισε με θετικό πρόσημο χάρη στην συντονισμένη προσπάθεια, την υπευθυνότητα, τον στρατηγικό σχεδιασμό και την αφοσίωση στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων, εδώ και 32 χρόνια. Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας κατέγραψε αύξηση 12,34% το 2023 σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο έτος, σημειώνοντας ετήσιο τζίρο 118,02 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων, σημείωσαν αύξηση σε σχέση με το 2022 και ανήλθαν στα 13,6 εκατ. ευρώ. Ο αριθμός των εργαζομένων αυξήθηκε κατά 7,81% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Έτσι, με την ολοκλήρωση του 2023, το σταθερό προσωπικό ανερχόταν στα 552 άτομα.
Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνο Σεπετά, η εταιρεία απορρόφησε την αύξηση του κόστους παραγωγής, υιοθετώντας μια περισσότερο ευέλικτη εμπορική πολιτική. «Έτσι, επιτεύχθηκε η διατήρηση των τιμών πώλησης των προϊόντων στα ίδια επίπεδα, ώστε να μην επιβαρύνει τους καταναλωτές, σεβόμενοι τη μάχη κατά της ακρίβειας που βιώνει ήδη το καταναλωτικό κοινό».
«Τα θετικά αποτελέσματα μας δίνουν ώθηση να συνεχίζουμε, να σχεδιάζουμε, να εξελισσόμαστε, να ανοίγουμε δρόμους για τον κλάδο και να προσφέρουμε στον τόπο μας», τόνισε ο κ. Σεπετάς και συμπλήρωσε: «Η ανάπτυξη που σημειώνεται προκύπτει από την αύξηση των σημείων διανομής και πώλησης, εκπληρώνοντας μεθοδικά τον στόχο μας να φτάσουν τα προϊόντα μας σε κάθε σημείο της χώρας. Καθοριστικό ρόλο σ’ αυτό παίζει το γεγονός ότι επενδύουμε και διαθέτουμε μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να διαχειριστούμε μεγάλο όγκο προϊόντων. Με αυτά τα δεδομένα, καλύπτουμε τις ανάγκες της αγοράς ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες υψηλής ζήτησης. Επιπλέον η συμφέρουσα εμπορική πολιτική της εταιρείας μας, που φέρνει τα προϊόντα μας στην πρώτη θέση προτίμησης τόσο των τελικών σημείων, όσο και των καταναλωτών βοήθησε στην ετήσια ανάπτυξη».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ