Κι όμως, ο χαρακτηρισμός «άσχημο» για τα κακοσχηματισμένα κηπευτικά… πουλάει

Συνταγή για επιτυχημένες πωλήσεις μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει το να φέρουν οι παρτίδες κακοσχηματισμένων οπωροκηπευτικών την ταμπέλα «άσχημο».

Αυτό αναδείχτηκε από την έρευνα που διεξήγαγε τμήμα του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολούμπια, στην οποία αναφέρεται η ιστοσελίδα FreshFruitPortal. Από την έρευνα προέκυψε μεταξύ άλλων ότι οι καταναλωτές έχουν την εντύπωση πως αυτά τα φρούτα ή λαχανικά μπορεί να είναι λιγότερο νόστιμα και θρεπτικά.

Ένα, όμως, πολύ ενδιαφέρον συμπέρασμα που αναδείχτηκε είναι ότι όταν μια παρτίδα προϊόντος φέρει την ένδειξη «άσχημο» ξεκαθαρίζει στο κριτήριο του καταναλωτή ότι δεν υπάρχει κάποιο άλλο «ελάττωμα» πέρα από το σχήμα του. Μάλιστα, στο πλαίσιο της έρευνας βρέθηκε ότι ακόμα κι όταν αυτά τα προϊόντα πωλούνταν με έκπτωση 25%, ο πωλητής είχε μεγαλύτερο κέρδος, γιατί τα είχε αγοράσει φθηνότερα. Επιπλέον, οι καταναλωτές δεν προτιμούσαν μια «τραβηγμένη» έκπτωση του 60%, αντί για ένα 20%, γιατί εκεί ξεκινά η αμφισβήτηση της ποιότητας. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι, όπως φάνηκε, οι υποψήφιοι καταναλωτές ανταποκρίνονταν θετικά στην ένδειξη «άσχημο», περισσότερο από ό, τι στο «ατελές», παρόλο που οι ίδιοι οι πωλητές προτιμούσαν να γράφουν το δεύτερο