Εύα Καλαϊτζίδου: «Το αγροδιατροφικό μάρκετινγκ κάνει τη διαφορά σε μια σύγχρονη επιχείρηση»

Συνέντευξη με τη μεταπτυχιακή σπουδάστρια του Perrotis College

«Το μάρκετινγκ των αγροδιατροφικών προϊόντων κάνει τη διαφορά»

ΗΕύα Καλαϊτζίδου είναι απόφοιτη του Perrotis College και σήµερα κάνει το µεταπτυχιακό της στο Μάρκετινγκ στον Αγροδιατροφικό Τοµέα, στη Σχολή Μεταπτυχιακών Σπουδών του ίδιου εκπαιδευτικού ιδρύµατος. Μιλώντας στην «ΥΧ», η 26χρονη αναφέρεται στις έως τώρα παραστάσεις της, στους µελλοντικούς στόχους της, αλλά και γενικότερα στην επιχειρηµατικότητα στην αγροδιατροφή, υπογραµµίζοντας την κεφαλαιώδη σηµασία των αποτελεσµατικών στρατηγικών προώθησης προϊόντων για τις σύγχρονες αγροδιατροφικές επιχειρήσεις

Με καταγωγή από τον Κοπανό Ηµαθίας, η Εύα µεγάλωσε σε ένα αµιγώς αγροτικό περιβάλλον. Παρ’ όλα αυτά, δεν είχε φανταστεί ότι λίγα χρόνια µετά θα φοιτούσε στο Perrotis College. «Οι γονείς µου διατηρούν αγροτική εκµετάλλευση µε ροδάκινα και κεράσια. Όλο το καλοκαίρι ήµασταν στα χωράφια. Με αυτά µεγάλωσα. Όταν έφτασε το πλήρωµα του χρόνου να σκεφτώ σε ποια σχολή θα φοιτούσα, οικονοµικοί λόγοι µε απέτρεπαν από την επιλογή του Perrotis College. Ωστόσο, στη συνέχεια ενηµερώθηκα για τις υποτροφίες που δίνει η σχολή και αποφάσισα να κάνω τη σχετική αίτηση. Έτσι, κέρδισα την υποτροφία, µε την οποία τελικά µπόρεσα να σπουδάσω στο Perrotis, αφήνοντας µάλιστα το πανεπιστήµιο στο οποίο είχα περάσει».

Ειδοποιός διαφορά η βιωματική μάθηση

Οι προπτυχιακές σπουδές πάνω στο αντικείµενο του µάρκετινγκ αποδείχθηκαν ιδιαίτερα διδακτική διαδικασία για την Εύα, χάρη στο ευέλικτο πρόγραµµα σπουδών της σχολής. «Το γεγονός ότι το µάρκετινγκ που µάθαµε δεν ήταν απλά θεωρητικό αποτελεί την ειδοποιό διαφορά του Perrotis College σε σχέση µε άλλες παρεµφερείς σχολές. Φτιάχναµε κανονικά τα προϊόντα µας, τα συσκευάζαµε, βάζαµε τις ετικέτες, τα πουλούσαµε στο µαγαζάκι της σχολής, τα διαφηµίζαµε και τα παρουσιάζαµε σε συνέδρια. Αναλαµβάνοντας τέτοιες αποστολές και διεκπεραιώνοντάς τες, εντρυφήσαµε στην όλη διαδικασία. Μπορεί το αποτέλεσµα να µην ήταν πάντα το επιθυµητό, αλλά οι εµπειρίες ήταν πάντοτε πολύτιµες, χαρίζοντάς µου αυτοπεποίθηση, όσον αφορά τις µελλοντικές ενασχολήσεις µου.

Επίσης, πρέπει να τονίσω ότι στα τέσσερα χρόνια που ήµουν στη σχολή έκανα την πρακτική µου εντός αυτής, σε διαφορετικά τµήµατα. Συνεπώς, πέρασα από το µαγαζάκι, το τµήµα συµβουλευτικής για τα αµερικανικά πανεπιστήµια, και γενικότερα ανέλαβα θέσεις που ήταν σαν κανονικές δουλειές για εµένα. Ένιωσα, δηλαδή, ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι, οι οποίοι µε εµπιστεύονται και, παράλληλα, µπορούν να µε κατευθύνουν, εάν χρειαστεί».
Σήµερα, η Εύα εργάζεται στο Τµήµα Εγγραφών και Επικοινωνίας του Perrotis. Παράλληλα διανύει το δεύτερο έτος των µεταπτυχιακών της σπουδών στο Μάρκετινγκ στον Αγροδιατροφικό Τοµέα, δράττοντας την ευκαιρία να αξιοποιήσει στο έπακρο την ιδιαίτερη κλίση της προς τον κλάδο.

«Είναι αλήθεια ότι το αγροδιατροφικό µάρκετινγκ κάνει τη διαφορά σε µια σύγχρονη επιχείρηση. Για µένα, το συγκεκριµένο πεδίο είναι το ιδανικό, καθώς πιστεύω ότι τα τρόφιµα είναι το µέλλον της χώρας µας. Τα προϊόντα αυτά πρέπει µε κάποιον τρόπο να προωθούνται και, δυστυχώς, σε αυτό το κοµµάτι γίνονται τα περισσότερα λάθη, εάν αναλογιστούµε ότι η Ελλάδα γενικά δεν αντιµετωπίζει θέµατα µε την ποιότητα των τροφίµων.

«Το μεγαλύτερο λάθος των επιχειρήσεων είναι που αγνοούν το ψηφιακό μάρκετινγκ»

Οι σύγχρονες µέθοδοι και τεχνικές του µάρκετινγκ έχουν τη δυναµική να αποτελέσουν πυλώνα ανάπτυξης του ελληνικού αγροδιατροφικού τοµέα, αναδεικνύοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Μολαταύτα, πολλοί αρνούνται πεισµατικά να το συνειδητοποιήσουν. «Το µεγαλύτερο κενό που έχουν οι σηµερινές επιχειρήσεις του κλάδου είναι ότι δεν αντιλαµβάνονται την αξία που έχει το σωστό µάρκετινγκ του προϊόντος», τονίζει η Εύα.

«Για παράδειγµα, στη χώρα µας υπάρχουν ακόµα και σήµερα επιχειρήσεις που δεν γνωρίζουν τι είναι το ψηφιακό µάρκετινγκ. Δηλαδή, δεν έχουν καµία εικόνα του ότι πλέον όλα προωθούνται µέσω του διαδικτύου. Και όχι µόνο δεν το γνωρίζουν, αλλά και αν τους το πεις αδυνατούν να το καταλάβουν. Ορισµένοι άνθρωποι µεγαλύτερης ηλικίας, που ακόµα καλλιεργούν στο χωράφι, δεν έχουν συνειδητοποιήσει τη δύναµη των µέσων κοινωνικής δικτύωσης και πόσο αυτά έχουν αλλάξει µέσα στην τελευταία δεκαετία τον τρόπο που βλέπουν οι καταναλωτές τα προϊόντα.

Αυτό είναι σίγουρα το µεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι επιχειρήσεις, και πολύ φοβάµαι ότι θα το συνεχίσουν για αρκετά χρόνια ακόµα. Θέλω όµως να πιστεύω ότι η τωρινή γενιά αποφοίτων, που έχει σπουδάσει γεωπονία, τεχνολογία τροφίµων ή κάτι παρεµφερές –όπως εγώ–, έχει κατανοήσει την πραγµατική αξία του ψηφιακού µάρκετινγκ».