Με επιθετικό μάρκετινγκ θα ισορροπήσει τις απώλειες της παραγωγής η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών

Η θυγατρική Mediterra ετοιμάζει 15 νέα προϊόντα για το 2025 και νέα φιλοσοφία καταστημάτων λιανικής πώλησης
12/05/2025
2' διάβασμα
me-epithetiko-marketingk-tha-isorropisei-tis-apoleies-tis-paragogis-i-enosi-mastichoparagogon-352764

Οι πλημμύρες του Σεπτεμβρίου του 2024 κατάφεραν ισχυρό πλήγμα στα μέλη της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, που είδαν ένα μεγάλο μέρος της σοδειάς να καταστρέφεται. Σίγουρα θα έχουν αντίκτυπο και στις φετινές πωλήσεις της Ένωσης, καθώς πάγια τακτική της οργάνωσης είναι να διατηρεί απόθεμα της πρώτης ύλης καθ’ όλη τη διάρκεια της εμπορικής χρονιάς (Σεπτέμβριος-Αύγουστος) και να τροφοδοτεί την αγορά.

Το 2023, οι πωλήσεις της Ένωσης σημείωσαν ρεκόρ και διαμορφώθηκαν στα 24.192.065,48 ευρώ (+69,96%), με την κερδοφορία να φτάνει τα 3,95 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3,85 εκατ. ευρώ μοιράστηκαν στους παραγωγούς μαστίχας ως πλεόνασμα.

Τα αποτελέσματα του 2024 θα είναι σαφώς μειωμένα και θα παρουσιαστούν στην ετήσια τακτική συνέλευση του συνεταιρισμού τον Ιούνιο. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου, Γιώργου Τούμπου, πάνω από 4,5 εκατ. ευρώ είναι η ζημιά στη μαστιχοπαραγωγή της Χίου από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου. Αυτό σημαίνει περίπου μείωση κατά 35%-40% της πρώτης ύλης ή κατά 60-70 τόνους, ίσως και παραπάνω, σε σχέση με τη σοδειά του 2023. Ο βραχίονας λιανικής πώλησης και μάρκετινγκ της Ένωσης είναι η θυγατρική κατά 51% Mediterra AE. Πέρυσι, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 15%, φτάνοντας στα 14,25 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων σημείωσαν άνοδο 21%, φτάνοντας στα 596.649 ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 465.386 ευρώ έναντι 384.073 ευρώ το 2023.

Τα brands που διαχειρίζεται η εταιρεία είναι τα καταστήματα mastihashop, τα παραφαρμακευτικά Art of Nature, τα προϊόντα σε σκόνη Cultura Mediterra, τα λικέρ ENOSIS και KENTOS και, φυσικά, οι τσίχλες ELMA.

Πέρυσι, η εταιρεία παρουσίασε οκτώ νέους κωδικούς προϊόντων. Το 2025, σύμφωνα με πληροφορίες, θα παρουσιάσει τουλάχιστον 15 νέα προϊόντα, καθώς και τη νέα αλυσίδα μικρών καταστημάτων «Μεσογειακά Παντοπωλεία», στα οποία θα διαθέτει και προϊόντα τρίτων. Ήδη, έχει αποκτήσει γι’ αυτόν τον σκοπό ένα μίνι μάρκετ στο Κολωνάκι, στο κέντρο της Αθήνας, κι ένα στην Κάτω Πόρτα, στο Πυργί της Χίου.

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ: