Την δέσμευσή της στην καινοτομία, τη βιώσιμη γεωργία αλλά και τον Έλληνα παραγωγό είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει η Bayer σε εκδήλωση που διοργάνωσε στο πλαίσιο της φετινής 28ης Agrotica. 

Πιο αναλυτικά, στην εκδήλωση που διεξήχθη την Παρασκευή 31/1 στο Nikopolis Hotel στη Θεσσαλονίκη, πλήθος επαγγελματιών του κλάδου της γεωργίας, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από την Bayer  για τη στρατηγική της εταιρείας στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της σύγχρονης αγροτικής παραγωγής, αξιοποιώντας πιο αποτελεσματικά και υπεύθυνα τους υφιστάμενους πόρους και τις νέες τεχνολογίες. 

Στην διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Μανώλης Παναγιωτόπουλος, Country Commercial Lead του Τομέα Επιστήμης Γεωργίας (Crop Science) της Bayer Ελλάς επισήμανε πως μέχρι το 2050, o πλανήτης μας θα φιλοξενεί 2,2 δισεκατομμύρια επιπλέον ανθρώπους, γεγονός που μεταφράζεται σε ανάγκη παραγωγής περισσότερης τροφής σε ποσοστό 50%, εκμεταλλευόμενοι  την ίδια όμως καλλιεργήσιμη έκταση που μας εξασφαλίζει την τροφή σήμερα.

Ταυτόχρονα, λόγω της κλιματικής αλλαγής, εκτιμάται ότι μέχρι το 2050 θα έχει χαθεί το 17% της ετήσιας παραγωγής από βασικές ομάδες καλλιεργειών, με παράλληλη απώλεια της τάξης του 20% της διαθέσιμης κατά κεφαλήν καλλιεργήσιμης γης. «Το γεγονός αυτό αποτελεί σαφή πρόκληση για την Bayer ως κυρίαρχου πρωταγωνιστή στη Γεωργία, που δεν είναι άλλη από την εξασφάλιση επαρκούς ποσότητας τροφής αξιοποιώντας τους διαθέσιμους φυσικούς πόρους πιο αποτελεσματικά και πιο υπεύθυνα», είπε ο κος Παναγιωτόπουλος.

Συγκεκριμένα, επισήμανε πως «η μακροπρόθεσμη επιτυχία του Τομέα Επιστήμης Γεωργίας της Bayer, δεν έγκειται στην προώθηση περισσότερων προϊόντων, αλλά στην παροχή εξατομικευμένων λύσεων στους παραγωγούς, που τους επιτρέπουν να επιτυγχάνουν καλύτερη και περισσότερο βιώσιμη παραγωγή, χρησιμοποιώντας λιγότερους πόρους». Προς αυτή την κατεύθυνση της καινοτομίας, ο κ. Παναγιωτόπουλος ανακοίνωσε πως το 2019 η Bayer επένδυσε 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ σε Έρευνα και Ανάπτυξη για τον Τομέα Επιστήμης Γεωργίας,  περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία του χώρου και το ποσό αυτό αναμένεται να υπερβεί αθροιστικά τα 25 δισεκατομμύρια ευρώ στα επόμενα 10 χρόνια.

Για την ανάπτυξη της καινοτομίας περίπου 8.500 επιστήμονες εργάζονται σε περισσότερα από 35 κέντρα έρευνας και ανάπτυξης και 175 σταθμούς γενετικής βελτίωσης φυτών. Παράλληλα, η ανάπτυξη τα επιστήμης των δεδομένων και των καινοτόμων ψηφιακών εργαλείων επιτρέπουν στη Bayer να παρέχει τη δυνατότητα στους παραγωγούς να επιλέγουν τις βέλτιστες γεωργικές πρακτικές σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης των καλλιεργειών τους.

Όταν οι παραγωγοί μπορούν να πάρουν αποφάσεις βασισμένες σε επίκαιρα δεδομένα, – χρησιμοποιούν λιγότερες εισροές με μεγαλύτερη ακρίβεια και αποτελεσματικότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ψηφιακή πλατφόρμα FieldView η οποία επιτρέπει στους παραγωγούς να συλλέγουν και να απεικονίζουν εύκολα τα δεδομένα από τον αγρό, να αναλύουν και να αξιολογούν την απόδοση των καλλιεργειών και να διαχειρίζονται την ποικιλομορφία του αγρού τους μέσω προσαρμοσμένων σχεδίων λίπανσης και σποράς, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η παραγωγικότητα τους. 

Προκειμένου να αντιμετωπίσει κάποιες από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος κόσμος, ο κ. Παναγιωτόπουλος, ανακοίνωσε τρεις φιλόδοξες δεσμεύσεις της Bayer έως το 2030 που απευθύνονται στη Βιώσιμη Γεωργία και συγκεκριμένα: 

  • Μείωση των περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων που προκύπτουν από την εφαρμογή των μέχρι σήμερα πρακτικών στη γεωργία, κατά 30%, αναπτύσσοντας νέες τεχνολογίες που επιτρέπουν την εφαρμογή γεωργίας ακριβείας.
  • Μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που εκλύονται στο περιβάλλον κατά τις συνήθεις γεωργικές πρακτικές.
  • Ενδυνάμωση 100 εκατομμυρίων μικροκαλλιεργητών σε αναπτυσσόμενες χώρες σε όλο τον κόσμο, παρέχοντας μεγαλύτερη πρόσβαση σε βιώσιμες γεωργικές λύσεις. Τέλος όσο αφορά στη δέσμευση της Bayer στην Ελλάδα, ο κ Παναγιωτόπουλος, παρουσίασε το νέο οργανόγραμμα για την ελληνική αγορά βάσει του οποίου δίνεται σαφής προτεραιότητά στους συνεργάτες και παραγωγούς.

Συγκεκριμένα με στόχο την ενισχυμένη παρουσία της Bayer στο πεδίο δημιουργούνται 2 περιοχές πωλήσεων με έδρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και παράλληλα δημιουργούνται 3 περιοχές ανάπτυξης και προώθησης των εξατομικευμένων λύσεων που προσφέρει η εταιρεία. Δεκαοκτώ γεωπόνοι πεδίου με αρμοδιότητες Πωλήσεων/Marketing/Market Development, θα αναπτύσσουν λύσεις προσαρμοσμένες στις τοπικές ανάγκες, διασφαλίζοντας τη γρήγορη ενσωμάτωση των  νέων τεχνολογιών.