Αυτό το άρθρο είναι 4 μηνών

Το μέλλον της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ξεκινά από τον Δήμο Θεσσαλονίκης

Η ελληνική εταιρεία Πληροφορικής & Τεχνολογίας NEUROPUBLIC βρίσκεται πίσω από τον ψηφιακό μετασχηματισμό ενός από τους πιο σημαντικούς δήμους της χώρας
18/06/2024
5' διάβασμα
to-mellon-tis-topikis-aftodioikisis-xekina-apo-ton-dimo-thessalonikis-323945

Όλη η ταλαιπωρία και ο χαμένος χρόνος που βιώνουν χιλιάδες πολίτες καθημερινά στις υπηρεσίες των δήμων της χώρας, ετοιμάζονται –ευτυχώς– να γίνουν παρελθόν, καθώς νέα δεδομένα και καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες μπαίνουν σιγά-σιγά σε εφαρμογή.

Εξέχουσα περίπτωση, αυτή του Δήμου Θεσσαλονίκης που, στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του, απευθύνθηκε στην εταιρεία Πληροφορικής και Τεχνολογίας NEUROPUBLIC με το αίτημα του ολικού επανασχεδιασμού των λειτουργιών του. Το αποτέλεσμα, ένα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα που «αγκαλιάζει» τόσο την εξυπηρέτηση των πολιτών όσο και τις υποδομές των οικονομικών, διοικητικών και τεχνικών υπηρεσιών του δήμου.

Ψηφιακή μεταρρύθμιση σε πολλούς άξονες

Επιδίωξη του Δήμου Θεσσαλονίκης ήταν, από την πρώτη στιγμή, η βελτίωση της ποιότητας της ζωής των πολιτών και η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, καθώς και η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του δήμου. Παράλληλοι στόχοι, η διαμόρφωση σύγχρονων και φιλικών προς τους δημότες και τις επιχειρήσεις διαδικασιών και δομών, αλλά και η ενίσχυση της διαφάνειας, της ασφάλειας και της αξιοπιστίας του δημοτικού μηχανισμού.

Για την εξυπηρέτηση των παραπάνω στόχων, η NEUROPUBLIC έθεσε σε εφαρμογή το «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εξυπηρέτησης του Πολίτη – ΟΠΣΕΠ», το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το ΕΠ «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020» του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Τι σημαίνει αυτό; Προσωποποιημένη πληροφόρηση στον κάθε χρήστη για θέματα άμεσου ενδιαφέροντος του πολίτη και των επιχειρήσεων, μεγιστοποίηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων του δήμου, αλλά και εξωτερικών φορέων.

Πιο αναλυτικά, κατά την υλοποίηση του έργου δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στα εξής χαρακτηριστικά:

● Διαθεσιμότητα ψηφιακών υπηρεσιών μέσω απλού για τον χρήστη περιβάλλοντος, ώστε να προσφερθεί εύκολη και άμεση πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες για το ευρύ κοινό.

● Διαλειτουργικότητα, με στόχο την αλληλεπίδραση και την αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων του δήμου και εξωτερικών φορέων.

● Εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων, προκειμένου να βελτιωθούν η ποιότητα και η ταχύτητα εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων από τον Δήμο Θεσσαλονίκης.

● Οικονομικές υπηρεσίες, ώστε να διευκολυνθεί η ηλεκτρονική ενημέρωση των πολιτών, η πληρωμή τελών και κλήσεων, καθώς και η υποβολή αιτημάτων και εγγράφων για την έκδοση βεβαιώσεων και πιστοποιητικών.

● Διαφάνεια και ασφάλεια, ώστε να είναι προσβάσιμες και κατανοητές οι πληροφορίες από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, ενώ ταυτόχρονα προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα και οι συναλλαγές τους από κακόβουλες ενέργειες.

Η υψηλή τεχνολογία στην υπηρεσία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Το ΟΠΣΕΠ («Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εξυπηρέτησης του Πολίτη») απευθύνεται σε κάθε κάτοικο και επιχείρηση της Θεσσαλονίκης και προσφέρει τη δυνατότητα διεκπεραίωσης αιτήσεων ευρείας γκάμας θεμάτων, για τις οποίες μέχρι τώρα ήταν απαραίτητη η παρουσία στο Δημαρχείο. Επιπλέον, ο χρήστης μπορεί να παρακολουθεί τις οφειλές του (π.χ. Τέλη Ακίνητης Περιουσίας, Δημοτικά Τέλη, Τέλη Διαφήμισης, Τέλη Κατάληψης Κοινόχρηστων Χώρων, Πρόστιμα Παραβάσεων κ.ά.) μέσα από το προσωπικό του προφίλ, να ολοκληρώνει τις πληρωμές του ηλεκτρονικά, αλλά και να λαμβάνει χρήσιμες ενημερώσεις.

Δεν είναι τυχαίο ότι από τις πρώτες κιόλας ημέρες λειτουργίας της εφαρμογής, πάνω από 10.000 μοναδικοί χρήστες συνδέθηκαν, ενώ επισκέφθηκαν πάνω 100.0000 φορές τις διάφορες σελίδες ενδιαφέροντός τους.

Το «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εξυπηρέτησης του Πολίτη» απευθύνεται σε κάθε κάτοικο και επιχείρηση της Θεσσαλονίκης και προσφέρει τη δυνατότητα διεκπεραίωσης αιτήσεων ευρείας γκάμας θεμάτων, για τις οποίες μέχρι τώρα ήταν απαραίτητη η παρουσία στο Δημαρχείο

«Η προσπάθειά μας για έναν “έξυπνο”, λειτουργικό δήμο προς όφελος των πολιτών με την παροχή νέων ψηφιακών υπηρεσιών συνεχίζεται. Στόχος μας είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του δήμου, η απλούστευση των διαδικασιών, ώστε να μπει ένα τέλος στην αναμονή των δημοτών μας στα γκισέ και να καταστεί η δουλειά των υπαλλήλων μας πιο αποδοτική και πιο αποτελεσματική», σημειώνει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης.

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Ψηφιακής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κώστας Βασιλόπουλος, δηλώνει: «Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε την επόμενη ημέρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, διαμορφώνουμε το νέο του πρόσωπο, ένα πρόσωπο σύγχρονο και φιλικό προς τον δημότη. Εργαζόμαστε μεθοδικά, ώστε να κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας, το σύνολο των υπηρεσιών του δήμου να προσφέρεται ψηφιακά, βάζοντας τίτλους τέλους σε χρόνιες παθογένειες της διοίκησης που ταλαιπωρούν τους πολίτες».

Η υπηρεσία παρέχεται μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου Θεσσαλονίκης από τον σύνδεσμο https://politis.thessaloniki.gr, δίνοντας στον πολίτη αλλά και στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να συνδεθούν κάνοντας χρήση των κωδικών taxis.