Νεοφυείς επιχειρήσεις στοχεύουν στις καταναλωτικές προτιμήσεις μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Η ΑΙ δεν περιορίζεται στην ανάπτυξη προϊόντων, αλλά ενισχύει και τη στρατηγική μάρκετινγκ
29/05/2025
2' διάβασμα
neofyeis-epicheiriseis-stochevoun-stis-katanalotikes-protimiseis-meso-technitis-noimosynis-354164

Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών βρίσκεται σε διαρκή μετασχηματισμό, επηρεαζόμενη από τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές προτιμήσεις, τις πολιτισμικές αλλαγές και τις νέες τάσεις της αγοράς. Με την ταχεία ψηφιοποίηση, ο ρυθμός των αλλαγών επιταχύνεται, καθιστώντας παρωχημένες τις παραδοσιακές μεθόδους έρευνας καταναλωτικής συμπεριφοράς, όπως οι ομάδες εστίασης και οι έρευνες αγοράς. Ωστόσο, η ανάγκη για κατανόηση των προτύπων κατανάλωσης παραμένει κρίσιμη, αναφέρει σε δημοσίευμά της η ιστοσελίδα eu-startups.com.

Όπως τονίζεται, σε αυτό το δυναμικό πλαίσιο, η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί πλέον «game changer». Τεχνολογικές πλατφόρμες χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να «αποκωδικοποιήσουν» σε πραγματικό χρόνο τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών, προσφέροντας πολύτιμα δεδομένα σε επιχειρήσεις τροφίμων. Η ανάγκη είναι επιτακτική, καθώς το 90% των νέων προϊόντων αποτυγχάνει στην αγορά.

Οι αιτίες είναι πολλές: Χρονοβόροι κύκλοι ανάπτυξης, ξεπερασμένες μεθοδολογίες και ραγδαία μεταβαλλόμενες προτιμήσεις. Η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα, αναλύοντας δισεκατομμύρια δεδομένα από μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνταγές, κριτικές, καταστήματα και εστιατόρια. Με βάση αυτή την ανάλυση, οι επιχειρήσεις μπορούν να προβλέψουν με ακρίβεια τι ζητά η αγορά, μειώνοντας κόστη και αυξάνοντας το ποσοστό επιτυχίας των προϊόντων τους.Για παράδειγμα, νεοφυείς επιχειρήσεις, σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέγονται από την τεχνητή νοημοσύνη, αποκαλύπτουν ότι η γενιά Z αναζητά γεύσεις που συνδυάζουν δημιουργικότητα με προσιτό κόστος, ενώ παράλληλα αυξάνεται η ζήτηση για τρόφιμα που προάγουν την υγεία, όπως τα προβιοτικά και τα λειτουργικά συστατικά.

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν περιορίζεται μόνο στην ανάπτυξη προϊόντων, αλλά ενισχύει και τη στρατηγική μάρκετινγκ. Εταιρείες αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να εντοπίσουν ανερχόμενες τάσεις στις καταναλωτικές συνήθειες και τις προτιμήσεις του κοινού.

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι απλώς ένα εργαλείο, είναι ο κινητήριος μοχλός που επαναπροσδιορίζει το πώς οι επιχειρήσεις τροφίμων κατανοούν, δημιουργούν και επικοινωνούν τα προϊόντα τους, επισημαίνει το eu-startup.com. Όσοι την αξιοποιήσουν πρώτοι, θα είναι και αυτοί που θα διαμορφώσουν το μέλλον της διατροφής.