Όλοι οι κατασκευαστές επενδύουν περισσότερα στην έρευνα και την ανάπτυξη

Στο εξωτερικό, τις εξελίξεις οδηγεί η στροφή προς τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα
11/06/2025
10'+ διάβασμα
oloi-oi-kataskevastes-ependyoun-perissotera-stin-erevna-kai-tin-anaptyxi-355171

Μοναδικά τεχνικά χαρακτηριστικά, μικρότερες διαστάσεις και ειδικός εξωτερικός σχεδιασμός είναι μερικές μόνο από τις διαφορές των ειδικών τρακτέρ (δενδροκομικών και αμπελουργικών) σε σχέση με τους γεωργικούς ελκυστήρες των αροτραίων καλλιεργειών. Η χρήση τους και οι δυνατότητές τους επεκτείνονται συνεχώς, ενώ οι κατασκευαστές επενδύουν περισσότερα στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων μοντέλων ή την αναβάθμιση των παλαιών. Σε αυτό το αφιέρωμα της «ΥΧ», θα επικεντρωθούμε τόσο σε καινοτόμα μοντέλα –όπως τα νέα ηλεκτροκίνητα της αγοράς– όσο και στα πιο δημοφιλή, καθώς είναι αυτά που αποτελούν τα πιο χρήσιμα εργαλεία στις ειδικές καλλιέργειες: Φρούτα, λαχανικά, ελιές, αμπέλια, θερμοκήπια, άνθη κ.ά.

100% ηλεκτρικό Keestrack B1e

Με ανανεωμένη εμφάνιση και εξοπλισμό –μετά την εξαγορά της ιστορικής ιταλικής εταιρείας από τη βέλγικη Keestrack– έρχονται και στην ελληνική αγορά τα ειδικά τρακτέρ Goldoni, με αποκλειστικό αντιπρόσωπο την Π.Ι. Κοντέλλης ΑΒΕΕ.

Το πρώτο «παιδί» του εργοστασίου της Goldoni, στη νέα εποχή, είναι το πλήρως ηλεκτρικό plug-in τρακτέρ Keestrack B1e, το οποίο παρουσιάστηκε στην έκθεση Bauma.

Το B1e είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας με τη Rigitrac, την ελβετική κατασκευαστική εταιρεία γεωργικών μηχανημάτων, ενώ έχει ήδη κυκλοφορήσει στην Ελβετία και στην πόλη της Κολωνίας στη Γερμανία.

Ο 100% ηλεκτρικός ελκυστήρας παράγεται στην Ιταλία, στο εργοστάσιο Goldoni Keestrack στη Migliarina, και διανέμεται με το σήμα Rigitrac στην Ελβετία, την Αυστρία, το Νότιο Τιρόλο και τη Νότια Γερμανία, ενώ με το σήμα της Keestrack στην υπόλοιπη Ευρώπη και τον κόσμο.

Landini REX4

Συνεχής είναι η βελτίωση των δενδροκομικών τρακτέρ της Landini, μέλους του Ομίλου Argo Tractors, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα η Π. Πετρόπουλος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η έκδοση 120GT Dynamic του Landini REX4, που κέρδισε το βραβείο «Τρακτέρ της Χρονιάς 2024» στην κατηγορία των εξειδικευμένων ελκυστήρων, κατά τη διάρκεια της ΕΙΜΑ στην Μπολόνια το 2023, χάρη σε καινοτόμα στοιχεία, όπως το κιβώτιο ταχυτήτων RoboShift.

Οι σημαντικότερες αναβαθμίσεις του νέου μοντέλου για το 2025 αφορούν τις ηλεκτροϋδραυλικές βαλβίδες, με νέα εργονομία και νέες διαμορφώσεις. Σημαντικές βελτιώσεις έχουν γίνει και στην καμπίνα, τόσο δομικά (με επίπεδο δάπεδο, για να βελτιωθεί η άνεση του χειριστή) όσο και από πλευράς θερμικής και ηχητικής μόνωσης.

Ο κινητήρας για το μοντέλο του 2025 παραμένει ο ίδιος: Deutz AG 2,9 λίτρων, με ισχύ που κυμαίνεται από 75 έως 112 ίππους, εκπομπή ρύπων σταδίου V χάρη στο φίλτρο σωματιδίων DPF, τον καταλύτη DOC και, για τα μοντέλα άνω των 75 ίππων, τον καταλύτη επιλεκτικής μείωσης των εκπομπών SCR με δεξαμενή AdBlue®.

Νέο MF 1M.25

Η Massey Ferguson ανακοίνωσε πρόσφατα την κυκλοφορία δύο νέων μοντέλων με κορυφαίες προδιαγραφές, τα οποία αναμένεται να επαναπροσδιορίσουν την αποδοτικότητα, τις επιδόσεις και την άνεση στον τομέα των γεωργικών ελκυστήρων μικρών διαστάσεων.

Η νέα σειρά MF 1M αντικαθιστά τα μοντέλα MF 1500 και για τις ανάγκες αυτού του αφιερώματος επιλέξαμε το μοντέλο των 25 ίππων MF 1M.25, το οποίο αντικαθιστά το υπάρχον MF 1525. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι τα εξής:

  • Αξιόπιστος τρικύλινδρος κινητήρας 1.498 κυβικών με ενισχυμένη ροπή.
  • Νέο υδροστατικό κιβώτιο εννέα ταχυτήτων/τριών περιοχών για μεγαλύτερη ευελιξία.
  • Νέα εργοστασιακή καμπίνα με κλιματισμό για κορυφαία άνεση.
  • Νέο υδραυλικό joystick για ευκολότερο χειρισμό.
  • Ισχυρό υδραυλικό σύστημα με υψηλή παροχή για απαιτητικές εργασίες.
  • Ανυψωτική ικανότητα έως και 900 κιλά για μεγαλύτερα παρελκόμενα.
  • Εξωτερικά χειριστήρια PTO για ασφάλεια και άνεση.
  • Τελική ταχύτητα 26 χλμ./ώρα.

Τη Massey Ferguson αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα η Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ.

Hürlimann XF Spirit

Το πιο δημοφιλές δενδροκομικό της ελβετικής Hürlimann ονομάζεται XF Spirit και συνδυάζει το έμφυτο στιλ της ιστορικής αυτής μάρκας με την τεχνολογία αιχμής. Βασικά χαρακτηριστικά του είναι η εξαιρετική αποτελεσματικότητα και η αξιοπιστία.

Το XF Spirit προσφέρεται με κινητήρα FarMotion 35, turbo-intercooler, 80 ίππων. Ένας ακούραστος και ανθεκτικός κινητήρας με μειωμένους ρύπους και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα EGR, που ανακυκλώνει τους ρύπους μόνο όταν αυτό χρειάζεται, στις απαραίτητες ποσότητες και με καταλύτη DOC στα πρότυπα των κανονισμών της φάσης κινητήρων Stage V. Ο υψηλής πίεσης (2000 bar), ηλεκτρονικά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι σχεδιασμού Common Rail με επτά υπερτροφοδότες και εξασφαλίζει άμεση τροφοδοσία και εξοικονόμηση καυσίμων, ειδικά κατά την εργασία σε γραμμές.

Διαθέτει δύο ξεχωριστές αντλίες υδραυλικού, ρυθμιζόμενη ασπίδα προστασίας με φάρο, δύο διπλές παροχές ρεύματος για σύνδεση παρελκομένων και ανυψωτική ικανότητα έως 3 τόνους.

Την εταιρεία αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα «Η ΔΗΜΗΤΡΑ» ΑΕ.

Νέο ηλεκτρικό Κubota LXe

Το νέο LXe-261 της Kubota είναι ένα ηλεκτρικό τρακτέρ 4WD, 26 ίππων, που χρησιμοποιεί το σύστημα φόρτισης μπαταριών CHAdeMO με γρήγορη φόρτιση μίας ώρας. Χάρη στο σύστημα ταχείας φόρτισης, το LXe δεν χρειάζεται να κάνει μεγάλη παύση για φόρτιση, ούτε να αντικατασταθεί με άλλο όχημα, όταν η μπαταρία του έχει εξαντληθεί. Το LXe μπορεί να συνεχίσει να εργάζεται για τέσσερις ώρες με μία φόρτιση, να επαναφορτιστεί κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού γεύματος και να επιστρέψει για να ολοκληρώσει τη δουλειά το απόγευμα.

Το LXe-261 προσφέρει πανομοιότυπες επιδόσεις με τους πετρελαιοκίνητους «μικρούς» ελκυστήρες της ιαπωνικής εταιρείας, ενώ παράλληλα ανταποκρίνεται σε νέες και απαιτητικές περιβαλλοντικές προκλήσεις.

Συνδέεται σε τρία σημεία στο πίσω μέρος με παρελκόμενα και έχει μέγιστη ανυψωτική ικανότητα 970 κιλών. Διαθέτει δύο πλήρως ανεξάρτητους δυναμοδότες (PTO) των 2500 και των 540 στροφών ανά λεπτό, καθώς και δύο υδραυλικές βαλβίδες διπλής ενέργειας.

Την εταιρεία αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα η Elxis-Πετρόπουλος ΑΕ.

John Deere 5075GL

Η αμερικανική κατασκευάστρια γεωργικών μηχανημάτων διαθέτει μία πλήρη σειρά ειδικών τρακτέρ με κινητήρες ισχύος από 25 έως 150 ίππους. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με την αντιπροσωπεία της εταιρείας, AGROTECH Μποζατζίδης-Μητσιολίδης ΑΕ, το best seller είναι το μοντέλο 5075GL ισχύος 75 ίππων. Είναι εξοπλισμένο με compact 4κύλινδρο κινητήρα Φάσης V, με κυβισμό 3,4 λίτρων. Έχει συνολικό μήκος μεταξονίου 2.075 mm και μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος 4,2 τόνους. Τέλος, το ενσωματωμένο μπροστινό σύστημα ζεύξης διευρύνει την ευελιξία κάθε τρακτέρ της σειράς 5GF, 5GN ή 5GL, ενώ ο προαιρετικός μπροστινός δυναμοδότης (PTO) που λειτουργεί στις 1.000 σ.α.λ. σάς επιτρέπει να χρησιμοποιείτε βαρύτερα παρελκόμενα. Η εγγενής απόδοση του υδραυλικού συστήματος της John Deere διατηρεί την υψηλή παροχή ακόμη και υπό απαιτητικές συνθήκες υψηλής πίεσης.

Antonio Carraro Tony TRG

Nικητής στην κατηγορία των εξειδικευμένων (specialized) τρακτέρ του διαγωνισµού Tractor of the Year 2025, κατά τη διάρκεια της ΕΙΜΑ 2024 στην Μπολόνια, ήταν το νέο υδροστατικό µοντέλο Antonio Carraro Tony TRG. Είναι ειδικά σχεδιασµένο για επαγγελµατίες αγρότες, µε ιδιαίτερα δύσκολες και εξειδικευµένες καλλιέργειες, ενώ παράλληλα εστιάζει στην υψηλή απόδοση, την ευελιξία και την προηγµένη τεχνολογία.

Διαθέτει µηχανικό-υδροστατικό υβριδικό κιβώτιο ταχυτήτων Tony, είναι εξοπλισµένο µε λογισµικό και µε τεχνολογία SIM (Shift In Motion), παρέχει τέσσερα εύρη ταχύτητας, ηλεκτρονικά ελεγχόµενα, µε δυνατότητα εναλλαγής σε στάση ή εν κινήσει.

Το σύστηµα λειτουργίας του τρακτέρ παρέχει διάφορες λειτουργίες, συµπεριλαµβανοµένης της διατήρησης παραµέτρων κατά την εργασία ακόµη και κατά τις αλλαγές στην κλίση, σε ανηφόρα ή κατηφόρα. Η ταχύτητα είναι ανεξάρτητη από τις στροφές του κινητήρα: Και οι δύο µπορούν να είναι χωριστά προγραµµατισµένες. Το εύρος ταχύτητας κυµαίνονται από 100 µέτρα/ώρα έως και 40 χλµ./ώρα.

Το Tony 8900 TRG, εξοπλισµένο µε κινητήρα Kubota 74,2 ίππων Stage V, συνδυάζει τη δύναµη, τη σταθερότητα, τις συµπαγείς διαστάσεις και την ακρίβεια στη λειτουργία.

Διατίθεται στην ελληνική αγορά από την Π. Κατσαρός ΑΕΤΒΕ.

SAME Frutteto PRO

Αύξηση αποδόσεων στον οπωρώνα και άνετο χειρισμό προσφέρουν τα τελευταίας γενιάς εξειδικευμένα τρακτέρ SAME Frutteto PRO, με τα οποία η εταιρεία SDF απαντά στη ζήτηση για εύχρηστα τρακτέρ υψηλών επιδόσεων.

Η νέα σειρά Frutteto PRO αποτελείται από πέντε μοντέλα με ισχύ από 91 ως και 116 ίππους, τα οποία διατίθενται επίσης στις εκδόσεις Frutteto Pro S και Frutteto Pro V. Μάλιστα, το νέο Frutteto Pro 115 S είχε κάνει το ντεμπούτο του στην τελευταία έκθεση EIMA στην Μπολόνια τον περασμένο Νοέμβριο.

Στην «καρδιά» των δενδροκομικών της SAME βρίσκεται ένας τρικύλινδρος κινητήρας Deutz FARMotion 35 Stage V για τα μοντέλα Frutteto Pro 90 και 100 ή ένας τετρακύλινδρος κινητήρας Deutz FARMotion 45 Stage V για τα μοντέλα 95, 105 και 115. To σύστημα έκχυσης καυσίμων common rail και ο ανανεωμένος σχεδιασμός του κινητήρα προσφέρουν τη βέλτιστη εξάτμιση καυσαερίων, παρέχοντας αξεπέραστες αποδόσεις και αποτελεσματικότητα. Άξιο αναφοράς είναι ότι οι κινητήρες αυτοί είναι συμβατοί με υδρογονωμένα φυτικά έλαια (HVO), παρέχοντας μια πιο βιώσιμη επιλογή χωρίς να θυσιάζουν την ισχύ ή την αποδοτικότητα του κινητήρα.

Την εταιρεία αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα η ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ AE.

Claas Nexos LD

Η πρόταση της CLAAS στην κατηγορία των δενδροκομικών προέρχεται από την πολύχρονη εμπειρία της, που βοήθησε στην εξέλιξη της εξειδικευμένης σειράς NEXOS και η οποία διατίθεται σε δύο εκδόσεις, TREND και COMFORT. Οι πρώτες αφίξεις στην ελληνική αγορά αφορούν ένα από τα πολυαναμενόμενα μοντέλα, το NEXOS LD, που διακρίνεται για το χαμηλό του ύψος, που δεν ξεπερνά τα 1,42 μ. και τον νέο ισχυρό 4κύλινδρο κινητήρα FPT Stage V των 3.600cc, με ιπποδύναμη έως και 102 hp. Το μικρό συνολικό μήκος του το κάνει εξαιρετικά ευέλικτο, χαρίζοντας καλύτερη οπτική στον χειριστή, αλλά και καλύτερο έλεγχο των παρελκομένων.

Την εταιρεία αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα η Γ. Χίγκας ΑΒΕΕ.

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ: