Μια ομάδα πέντε ατόμων εξειδικεύεται στον χυμό ρόδι με διαφορετική διαδικασία μεταποίησης

Μια γευστική δοκιμή είναι αρκετή για να καταλάβει κανείς ότι το εγχείρημα πέντε ανθρώπων να επενδύσουν στην παραγωγή και στη μεταποίηση του ροδιού δεν είναι ακόμα μία επιχειρηματική προσπάθεια στα χρόνια της κρίσης. Το εγχείρημα της επιχείρησης «ρόιδων ΓΗ», που ξεκινά από την παραγωγή μέχρι την τυποποίηση, συστήνει στο καταναλωτικό κοινό την πλούσια γεύση που μπορεί να αποκτήσει ο χυμός ροδιού, όταν προέρχεται από ρόδια πρώτης διαλογής και όταν ο καρπός έχει «πατηθεί» ολόκληρος.

Με ένα επιχειρηματικό πλάνο οργανωμένο και προσανατολισμένο στην αποκλειστική παραγωγή βιολογικού χυμού από ρόδι, ξεκίνησε πριν από εφτά χρόνια η δραστηριότητα της ομάδας στον αγροτικό τομέα. «Βρισκόμαστε στην περιοχή της Θεσσαλίας και συγκεκριμένα στον Νομό Καρδίτσας, καλλιεργώντας παραπάνω από 100 στρέμματα ροδιού.

Η προτίμηση στην καλλιέργεια και συγκεκριμένα στον χυμό έγινε μετά από αρκετή αναζήτηση και έρευνα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Πριν ακόμα ξεκινήσουμε με την καλλιέργεια ροδιού, το 2012, είχαμε αποφασίσει ότι θα επικεντρωθούμε στη μεταποίησή του για την παραγωγή χυμού, αποφεύγοντας την πώληση του ίδιου του καρπού. Είχαμε, λοιπόν, ως στόχο να δημιουργήσουμε έναν χυμό διαφορετικό που θα προέρχεται από τα καλύτερα ρόδια που παράγει η γη μας στην πιο αγνή τους μορφή, τη βιολογική», αναφέρει στην «ΥΧ» ο Κωνσταντίνος Προγώνης, μέλος της ομάδας «ρόιδων ΓΗ».

Ο Κωνσταντίνος Προγώνης με την αδελφή του, Φιλιώ Προγώνη

Η αγροτική δραστηριότητα της ομάδας, η οποία έχει οικογενειακό χαρακτήρα, ξεκίνησε από το μηδέν για να φτάσει σήμερα να διαθέτει τις δικές της εγκαταστάσεις μεταποίησης του ροδιού, να έχει πανελλαδική παρουσία σε καταστήματα, να έχει στείλει τα πρώτα της δείγματα σε αγορές του εξωτερικού, αλλά και να ξεκινά συνεργασίες με πανεπιστήμια για τη σύνδεση της γνώσης με την εμπειρία για τη συνεχή βελτίωση και ανάπτυξη της καλλιέργειας.

«Η οικογένειά μας διέθετε παραδοσιακές καλλιέργειες, όπως βαμβάκι και σιτάρι. Όταν κάποια στιγμή οι γονείς αποσύρθηκαν από τον αγροτικό τομέα, οι εκτάσεις αυτές απλώς νοικιάζονταν. Πήραμε, λοιπόν, την απόφαση να επιστρέψουμε στην περιοχή της Θεσσαλίας και να ξεκινήσουμε με τη δυναμική καλλιέργεια του ροδιού. Δεν αφήσαμε, όμως, τίποτα στην τύχη, ούτε ξεκινήσαμε την καλλιέργεια χωρίς να έχουμε σκεφτεί πώς θα την αξιοποιήσουμε. Φυτέψαμε την ποικιλία Wonderful, η οποία έχει τα περισσότερα αντιοξειδωτικά και βιταμίνες και ξεκινήσαμε από την πρώτη στιγμή με τη βιολογική καλλιέργεια», αναφέρει ο Κωνσταντίνος.

Μεταποίηση

Η ομάδα αποφάσισε να εξειδικευτεί στον χυμό και για αυτόν τον λόγο ξεκίνησε τη μεταποίηση από την πρώτη συγκομιδή. «Δεν είχαμε εγκαταστάσεις, ξεκινήσαμε από το μηδέν. Αρχίσαμε με την καλλιέργεια, να φτιάξουμε, δηλαδή, το κτήμα και όλες τις εγκαταστάσεις που χρειάζονται για το πότισμα, τον έλεγχο της θερμοκρασίας και της υγρασίας.

Έπειτα, προχωρήσαμε με στην κατασκευή του εργαστηρίου, στο οποίο εφαρμόζονται αρχές HAACP και σύστημα ISO», τονίζει ο Κωνσταντίνος και εξηγώντας τη διαδικασία μεταποίησης που ακολουθούν αναφέρει ότι «οι βιταμίνες του ροδιού βρίσκονται στη φλούδα και στο εσωτερικό.

Για αυτόν τον λόγο, «πρεσάρουμε» τόσο όσο χρειάζεται ολόκληρο τον καρπό χωρίς να βγάζουμε τον σπόρο, για να πάρουμε όλες τις βιταμίνες. Έχοντας επιλέξει τα καλύτερα ρόδια των εκτάσεών μας, σε συνδυασμό με τη βιολογική καλλιέργεια παράγεται ένας χυμός που, όπως μας λέει ο κόσμος που το δοκιμάζει, είναι αρκετά διαφορετικός στη γεύση και στην ποιότητα από άλλους, σαν δηλαδή να τον δοκιμάζουν για πρώτη φορά».

Προώθηση προϊόντος

Ο χυμός ταξιδεύει πανελλαδικά σε βιολογικά καταστήματα, τοπικά σούπερ μάρκετ και ντελικατέσεν, ενώ όπως αναφέρει ο Κωνσταντίνος βρίσκεται και σε δύο μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Επίσης, η ομάδα έχει ξεκινήσει να στέλνει τα πρώτα δείγματα χυμού στην αγορά της Σκωτίας, της Γερμανίας, της Ελβετίας και του Χονγκ Κονγκ. Ο Κωνσταντίνος τονίζει ότι οι παραπάνω συνεργασίες πραγματοποιήθηκαν λόγω της συνεχούς τους παρουσίας σε εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. «Πιστεύω ότι είναι ένας τρόπος να αναπτυχθείς, να έρθεις σε επαφή με τον κόσμο για να γνωρίσει το προϊόν.

Το θέμα είναι να μη σταματά κανείς πιστεύοντας ότι έχει συνάψει αρκετές συνεργασίες, να συνεχίσει να επισκέπτεται τις εκθέσεις κυρίως για να δοκιμάζει ο κόσμος το προϊόν. Για αυτόν τον λόγο και εμείς συνεχίζουμε να κάνουμε ποιοτικούς ελέγχους και να βελτιωνόμαστε τόσο σε θέματα παραγωγής, μεταποίησης και προώθησης του προϊόντος».

Η ομάδα, στην προσπάθειά της να βελτιώνεται συνεχώς, ξεκινά το επόμενο διάστημα συνεργασίες με πανεπιστήμια. «Υπάρχουν η διάθεση και η εμπειρία, τις οποίες θέλουμε να ενώσουμε με την εξειδικευμένη γνώση για να αποκτήσουμε τα καλύτερα αποτελέσματα στο προϊόν», καταλήγει ο Κωνσταντίνος.