Πώς οι παραγωγοί που χρησιμοποίησαν το Produce Pay πούλησαν 30% υψηλότερα

Ηψηφιακή πλατφόρμα Produce Pay έφερε παραγωγούς και διανομείς στην ίδια πλευρά, βοηθώντας τόσο τους αγρότες, όσο και τις εξαγωγικές επιχειρήσεις, να βρουν αυτά που ζητούσαν για να είναι βιώσιμοι οικονομικά. Ο oικονομολόγος Pablo Borquez Schwarzbeck, ιδρυτής της ομώνυμης αμερικανικής startup, έχοντας εμπειρία από τον κλάδο των νωπών προϊόντων, έθεσε σε εφαρμογή το σχέδιό του πριν από περίπου επτά χρόνια.

Όπως είχε παρατηρήσει από την εμπειρία του στην αγορά νωπών οπωροκηπευτικών, για να πετύχει το εγχείρημα απαιτούνταν:

1) Aνεξάρτητες πηγές χρηματοδότησης και λύσεις ρευστότητας που να μην προέρχονται από τις εξαγωγικές επιχειρήσεις.

2) Mια ψηφιακή πλατφόρμα που θα παρέχει ανά πάσα στιγμή επικαιροποιημένες πληροφορίες για την εξέλιξη των τιμών των προϊόντων στην αγορά, προσδίδοντας έτσι την απαιτούμενη διαφάνεια.

3) Μια κρίσιμη μάζα συμμετεχόντων παραγωγών και εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Πρόσφατα, η Produce Pay, έχοντας πλέον πάνω από 6.000 συνδρομητές, έλαβε χρηματοδότηση ύψους άνω των 40 εκατ. δολαρίων σε χρηματοδοτικό γύρο Series C. Eξηγώντας γιατί επένδυσε στην επιχείρηση, η επενδυτική εταιρεία G2 Venture Partners ανήρτησε ένα ενδιαφέρον άρθρο, όπου αναφέρεται στις ανάγκες που κάλυψε η ψηφιακή εφαρμογή.

Η τεχνολογία «πάντρεψε» τις ανάγκες παραγωγών και επιχειρήσεων

Όπως αναφέρει το άρθρο, «όταν αγοράζεις ένα μήλο από το μανάβικο, είναι πιθανόν να συλλέχθηκε έξι με δώδεκα μήνες πριν. Το μέσο φρούτο ή κηπευτικό στο πιάτο του καταναλωτή ταξίδεψε χιλιάδες χιλιόμετρα, πέρασε από τέσσερις έως οκτώ διαφορετικούς μεσάζοντες και η τιμή “φούσκωσε” από τρεις έως έξι φορές.

Όλες αυτές οι στρεβλώσεις στοιχίζουν ακριβά και η κατάσταση δεν βελτιώνεται. Πολλές αγορές έχουν μετασχηματιστεί και εξυγιανθεί χάρη στις ψηφιακές τεχνολογίες. Γιατί όμως μια αγορά αξίας 58 δισεκατομμυρίων έχει μείνει ακόμη δεκαετίες πίσω;

Οι παραγωγοί μάς λένε ότι έχουν μεγάλες ανάγκες σε ρευστότητα για αγορά εφοδίων και κάλυψη εργατικού κόστους. Συχνά έχουν ανάγκη από προκαταβολές, πριν αποστείλουν τα προϊόντα τους. Επίσης, έχουν από πολύ μικρή έως μηδενική εικόνα για τη σχέση προσφοράς-ζήτησης και των τιμών των προϊόντων τους.

Τρίτον, έχουν πολύ κακές εμπειρίες από συνεργασίες με νέους εξαγωγείς (που σε αρκετές περιπτώσεις καταλήγουν να πληρώνουν χειρότερα τον παραγωγό). Αντίστοιχα, οι εξαγωγικές επιχειρήσεις θέλουν να ξέρουν ότι θα έχουν τις ποσότητες που θέλουν, τη στιγμή που τις θέλουν. Επίσης, έχουν περιορισμένη εικόνα ως προς την αγορά και τη ζήτηση ενός προϊόντος. Τέλος, θέλουν να πληρώσουν τον παραγωγό σε συμφέρουσα γι’ αυτές τιμή, για να αντισταθμίσουν τα ρίσκα που παίρνουν και το γεγονός ότι μπορεί να χρειαστεί να πληρώσουν προκαταβολικά.

Η πλατφόρμα προσφέρει στους συμμετέχοντες λύσεις χρηματοδότησης και πληροφορίες για τις τιμές των προϊόντων, ενώ αναλαμβάνει την τήρηση του χρονοδιαγράμματος των πληρωμών (σ.σ. στις ΗΠΑ πρέπει να γίνονται εντός 30 ημερών).

Χάρη στην υπηρεσία της Produce Pay, oι παραγωγοί σύναψαν συνεργασίες με νέες επιχειρήσεις, εισπράττοντας 30% υψηλότερες τιμές, αλλά και προκαταβολές όπου τις χρειάζονταν. Από την πλευρά τους, οι διανομείς εξασφάλισαν τις απαραίτητες ποσότητες στην ποιότητα που επιθυμούσαν, ενώ τόνισαν ότι ήταν πολύ σημαντικό που μέσω της εφαρμογής ήρθαν σε επικοινωνία με περισσότερους παραγωγούς όταν τους χρειάστηκαν σε περιπτώσεις διαταραχής στην αγορά για διάφορα αίτια, όπως έκτακτα καιρικά φαινόμενα».