Μαρίνος Πουρνάρας: «Απαραίτητες οι γνώσεις πάνω σε αγροτικά μηχανήματα νεότερης γενιάς»

Συνέντευξη με τον δευτεροετή φοιτητή της Αβερωφείου Γεωργικής Σχολής Λάρισας

pournaras-ekpaideusi-agrotika-mixanimata
Αυτή την περίοδο οι σπουδαστές του τμήματος Τεχνιτών Αγροτικών Μηχανημάτων συμμετέχουν στην κατασκευή μηχανήματος που καθαρίζει αμύγδαλα

Για τον Μαρίνο Πουρνάρα, η φοίτηση στην Αβερώφειο Γεωργική Σχολή Λάρισας και το τμήμα Τεχνιτών Αγροτικών Μηχανημάτων συνιστά το διαβατήριο για να πραγματοποιήσει τα όνειρά του. Βαίνοντας προς την ολοκλήρωση των διετών σπουδών του στη σχολή, ο 19χρονος από την Κάτω Τιθορέα Φθιώτιδας μοιράζεται στην «ΥΧ» εμπειρίες και εντυπώσεις που θα τον συνοδέψουν στην επικείμενη επαγγελματική του σταδιοδρομία.

Ο Μαρίνος μεγάλωσε στην περιοχή κοντά στην πεδιάδα του βοιωτικού Κηφισού, αναπτύσσοντας στενή σχέση με τη γεωργία. «Κατάγομαι από αγροτική οικογένεια. Στα περίχωρα της κωμόπολης της Κάτω Τιθορέας, από όπου είναι ο πατέρας μου, έχουμε αγροτική εκμετάλλευση, στην οποία τα τελευταία τέσσερα χρόνια βάζουμε καπνά. Εγώ ασχολούμουν από πιτσιρικάς με τα χωράφια και τα μηχανήματα. Έτσι, απέκτησα και κάποιες βασικές γνώσεις, όπως δηλαδή το πώς να λύνω ένα μοτέρ από ένα τρακτέρ και να το επισκευάζω. Πάνω από όλα όμως, κατάλαβα ότι θα ήθελα πολύ να ακολουθήσω αυτό το επάγγελμα και να συνεχίσω την αγροτική ενασχόληση της οικογένειάς μου. Όταν λοιπόν ενημερώθηκα από τους γονείς μου για την Αβερώφειο, και ύστερα από αρκετό ψάξιμο, κατέληξα ότι είναι μια πολύ ασφαλής επιλογή, που ανταποκρίνεται απόλυτα στα ενδιαφέροντά μου».

Χειροπιαστές γνώσεις

Μαρίνος Πουρνάρας
Συνέντευξη με τον δευτεροετή φοιτητή της Αβερωφείου Γεωργικής Σχολής Λάρισας

Η σχολή ήδη έχει βοηθήσει τον 19χρονο να εξελιχθεί, σε βαθμό που ούτε ο ίδιος θα το φανταζόταν. «Είναι πάρα πολλά αυτά που έχουμε διδαχθεί.

Για παράδειγμα, πλέον γνωρίζουμε πώς να ρυθμίζουμε ακριβώς μια σπαρτική μηχανή.

Επίσης, έχουμε πάρει θεωρητικές γνώσεις –και σύντομα θα κάνουμε και πρακτική άσκηση– πάνω στον εσωτερικό χρονισμό του κινητήρα, ένα πεδίο στο οποίο παλαιότερα είχα πολλές απορίες, τις οποίες δεν μπορούσα να λύσω με κανέναν τρόπο.

Γενικά, είμαι πολύ ικανοποιημένος από τη σχολή. Μην σας πω μάλιστα ότι θα ήθελα ακόμα περισσότερα από τα δύο εργαστήρια που έχουμε κάθε εβδομάδα. Ναι, πρέπει έχεις θεωρητική γνώση του αντικειμένου, ωστόσο αν δεν το πιάσεις στα χέρια σου, δεν σου εγγυάται κανείς ότι μπορείς να το δουλέψεις και σωστά».

Αυτή την περίοδο, οι σπουδαστές της σχολής συμμετέχουν στην κατασκευή ενός μηχανήματος που καθαρίζει αμύγδαλα, λαμβάνοντας έτσι χειροπιαστές γνώσεις. «Αυτό το μηχάνημα το είχαν φτιάξει πέρσι οι τότε δευτεροετείς για λογαριασμό ενός καθηγητή, ο οποίος αργότερα το ξαναέφερε στη σχολή για να το δουλέψουμε όλοι μαζί. Μας έχουν δοθεί όλα τα υλικά και τα εργαλεία που χρειάζονται, και εμείς σιγά-σιγά το φτιάχνουμε. Είναι μια πολύ χρήσιμη εμπειρία, διότι το μηχάνημα θέλει ηλεκτροκόλληση, τροχό, και γενικότερα όλα όσα απαιτούνται για την κατασκευή του είναι πράγματα τα οποία πραγματικά επιζητώ να διδαχθώ και να εφαρμόσω στην πράξη. Σκέφτομαι δηλαδή ότι στο μέλλον, εάν κάποιος μου ζητήσει κάτι παρόμοιο, θα είναι πολύ πιο εύκολο για εμένα».

Δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για το επόμενο βήμα

Σύμφωνα με τον 19χρονο, οι γνώσεις που αποκτά πάνω σε τεχνολογικά προηγμένα αγροτικά μηχανήματα είναι απαραίτητες για κάθε σύγχρονο επαγγελματία του κλάδου. «Πλέον όλοι έχουν καινούργια μηχανήματα. Εάν λοιπόν ανοίξεις ένα συνεργείο, σίγουρα θα χρειαστεί να επισκευάσεις και νεότερα ή καινούργια μοντέλα τρακτέρ. Συνεπώς, πρέπει να γνωρίζεις τα πάντα όσον αφορά τον εγκέφαλο, τα ηλεκτρολογικά και όλα τα άλλα ζητήματα. Δεν γίνεται να μην τα μάθεις, διότι χωρίς αυτά δεν μπορείς να ξεκινήσεις να λειτουργείς το δικό σου μαγαζί».

Η τελευταία φράση του Μαρίνου δεν είναι τυχαία. Παράλληλα με τη διαχείριση της οικογενειακής εκμετάλλευσης, όνειρο του 19χρονου είναι να ανοίξει συνεργείο για την επισκευή τρακτέρ και γεωργικών μηχανημάτων, αλλά και για να σχεδιάζει τις δικές του καινοτόμες πατέντες. «Σκεφτόμαστε μαζί με τον αδελφό μου να ξεκινήσουμε μια κοινή επιχείρηση “δύο σε ένα”. Εκείνος, μια και τώρα τελειώνει τις σπουδές του στη γεωπονία, θα δραστηριοποιηθεί στη διάθεση αγροτικών εφοδίων, κάτι που μπορεί να συνδυαστεί με το δικό μου όνειρο υπό κοινή επαγγελματική στέγη. Όσο για εμένα, ήδη μου έχουν έρθει πολλές ιδέες για μηχανήματα τα οποία δεν υπάρχουν στην περιοχή μου, ή και γενικότερα. Καθώς εδώ βάζουμε κυρίως καπνά, έχω σκεφτεί να κατασκευάσω ένα μηχάνημα που να κόβει το λουλούδι –στο πάνω μέρος του φυτού– και να ρίχνει και φάρμακο. Για να βάλεις εργάτες να το κάνουν αυτό, θα πρέπει να δώσεις πάρα πολλά μεροκάματα. Αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν μηχανήματα που κόβουν το λουλούδι, αλλά δεν ρίχνουν φάρμακο εξαιτίας της ανισομερούς κατανομής των φυτών. Οπότε εγώ θα κατασκεύαζα ένα μηχάνημα, το οποίο θα σε ανάγκαζε να σπείρεις εντελώς γραμμικά το χωράφι».