Σε αποπληθωρισμό για 42ο συνεχόμενο μήνα η ελληνική οικονομία

Στη δίνη του αποπληθωρισμού παρέμεινε για 42ο συνεχόμενο μήνα η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου η ΕΛΣΤΑΤ για το μήνα Αύγουστο.

Ειδικότερα, ο δείκτης τιμών καταναλωτή μειώθηκε 0,9% έναντι πτώσης 1,5% τον αντίστοιχο μήνα του 2015, ενώ παρουσίασε μείωση 0,3% έναντι πτώσης 0,4% τον Ιούλιο του 2016.

Κατά το δωδεκάμηνο Σεπτεμβρίου 2015 – Αυγούστου 2016, ο δείκτης τιμών υποχώρησε 0,9% έναντι πτώσης 2% το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Σε ετήσια βάση, η μείωση του δείκτη κατά 0,9% οφείλεται στην πτώση των εξής κλάδων:

  • Κατά 0,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά και στα νωπά φρούτα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ψάρια γενικά, έλαια και λίπη και στα νωπά λαχανικά.
  • Κατά 1,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • Κατά 4,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισμό. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα στερεά καύσιμα.
  • Κατά 3,3% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, οδικές μεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρων.
  • Κατά 1,1% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.
  • Κατά 1,3% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Κατά 0,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κουρεία- κομμωτήρια-είδη ατομικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα προσωπικά είδη.

Σε μηνιαία βάση, η μείωση του δείκτη κατά 0,3% οφείλεται στην πτώση των εξής κλάδων:

  • Κατά 6,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
  • Κατά 0,2% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις οικιακές υπηρεσίες.
  • Κατά 1,5% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φάρμακα.
  • Κατά 0,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

Ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή τέλος, εμφάνισε αύξηση 0,4% έναντι πτώσης 0,4% τον Αύγουστο του 2015, ενώ παρέμεινε αμετάβλητος έναντι μείωσης 0,2% τον Ιούλιο του 2016.