Η SEAT επιστρατεύει τα… γουρούνια

γράφει ο Νίκος Τράγγαλος

Σε μια μικρή πόλη στην Καταλονία, οι χοίροι δοκιμάζονται ως ένας τρόπος για να τροφοδοτήσουν το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Καθώς οι μεγαλύτερες εταιρείες αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρώπη προωθούν το όραμα των οχημάτων που κινούνται με μπαταρίες, η ισπανική κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων βλέπει μια θέση στην αγορά αυτοκινήτων που τροφοδοτούνται εναλλακτικά από συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Αντί να παράγει συμπιεσμένο φυσικό αέριο αυτό που εξάγεται από τις πηγές, η SEAT προσπαθεί να παράγει πράσινο αέριο από τα σκουπίδια, τα βιομηχανικά απόβλητα και τα περιττώματα των χοίρων.

Το ερευνητικό έργο, ύψους 4,6 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται εν μέρει από την ΕΕ, μετατρέπει την κοπριά από 1.600 χοίρους σε καύσιμο οχημάτων για να ελέγξει, εάν θα μπορούσε να λειτουργήσει ένα τέτοιο σχέδιο παραγωγής ενέργειας.

«Υπάρχει μια μικρή παρεξήγηση σχετικά με τις δυνατότητες που έχει η τεχνολογία μπαταριών», δήλωσε το αφεντικό της Seat, σε διάσκεψη στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή, που έγινε στη Μαδρίτη στις αρχές Δεκεμβρίου. «Θα χρειαστεί χρόνος για να φτάσει η ηλεκτροκίνηση να αποδώσει το ίδιο με τα αυτοκίνητα καύσης».

Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία ήδη παράγει και λειτουργεί αυτοκίνητα με φυσικό αέριο, όμως οι πωλήσεις τους είναι αμελητέες επί του συνόλου, αν και παρατηρήθηκε αύξηση 42% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Ο κ. Neumann, επικεφαλής της εταιρείας στην ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα, δήλωσε ότι η χρήση είτε βιομεθανίου είτε «e-gas», που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα ακόμη περισσότερο.

Η αυτοκινητοβιομηχανία λέει ότι τα οχήματα με συμπιεσμένο φυσικό αέριο εκπέμπουν κατά 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι τα βενζινοκίνητα και 75% λιγότερο διοξείδιο του αζώτου από τους πετρελαιοκινητήρες, καθώς και πολύ λιγότερο από τα λεπτά σωματίδια που πνίγουν πολλές ευρωπαϊκές πόλεις. Επίσης γεμίζουν στην ίδια ταχύτητα με τα συμβατικά αυτοκίνητα, σε αντίθεση με τα οχήματα που κινούνται με μπαταρία. Ωστόσο, υπάρχει οικονομικό πρόβλημα, καθότι η παραγωγή συμβατικού συμπιεσμένου φυσικού αερίου είναι φθηνότερη από τη βενζίνη, αλλά το αέριο που παράγεται από βιομεθάνιο έχει τριπλάσια αξία.