Στ. Αρναουτάκης: Στρατηγική για την προώθηση κρητικών προϊόντων στις ΗΠΑ

Ενημερωτική ημερίδα Περιφέρεια Κρήτης - Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου στο Ηράκλειο

Στ. Αρναουτάκης: Στρατηγική για την προώθηση κρητικών προϊόντων στις ΗΠΑ

Η διείσδυση στην Αμερικανική αγορά τροφίμων και ποτών απαιτεί «ολοκληρωμένη στρατηγική, για να προωθηθούν τα ποιοτικά προϊόντα του νησιού μας αφού πρόκειται για δύσκολη αγορά η οποία ζητά ποιοτικά προϊόντα κι εμείς ως Κρήτη θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, στο πλαίσιο ενημερωτικής ημερίδας για εμπορικές επιχειρήσεις, κυρίως από τον τομέα Τροφίμων και Ποτών, οι οποίες στοχεύουν στη διείσδυση ή την επέκτασή τους στην αγορά των Η.Π.Α.

Η ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Ηρακλείου διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης και το τμήμα Εξαγωγών “Trade USA” του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, σε μια προσπάθεια να αυξηθούν οι εξαγωγές των κρητικών ποιοτικών προϊόντων στην Αμερικανική αγορά.

«Η στόχευση μας είναι να αναπτύξουμε συλλογικές προσπάθειες. Δεν μπορούμε να εξάγουμε για ένα ή δυο χρόνια ένα προϊόν. Επιδιώκουμε μια στρατηγική και ολοκληρωμένη προσέγγιση από τους παραγωγούς και τους επιχειρηματίες της Κρήτης για να μπορούμε να κατακτήσουμε κι αυτή την αγορά», υπογράμμισε ο κ. Αρναουτάκης, σημειώνοντας πως έχουν γίνει κινήσεις στο παρελθόν αλλά χρειάζεται περαιτέρω ενίσχυση των πρωτοβουλιών για καλύτερα αποτελέσματα αφού ο κοινός στόχος είναι η Αμερικανική αγορά τόσο στα προϊόντα όσο και στον τουρισμό. 

Στο πλαίσιο της ημερίδας που παρακολούθησαν δεκάδες επιχειρηματίες από την Κρήτη, παρουσιάστηκαν στους εξαγωγείς και παραγωγούς οι νέες καταναλωτικές συνήθειες και η κατεύθυνση που πάει η αμερικανική αγορά και έγινε ανάλυση των στοιχείων λειτουργίας της Αμερικανικής Αγοράς Τροφίμων και Ποτών. Δόθηκαν μάλιστα και αναλυτικές πληροφορίες για την διαδικασία εξαγωγής από την Ελλάδα με κυρίαρχα θέματα την ασφάλιση εξαγωγικών πιστώσεων, το Barcode System: Συγχρονισμός δεδομένων προϊόντων – Προστιθέμενη αξία για επιτυχή εξαγωγή στην αγορά των Η.Π.Α. και τις κανονιστικές προβλέψεις (FDA Regulatory Compliance).

 «Πιστεύουμε πάρα πολύ στις δυνατότητες των κρητικών και ελληνικών προϊόντων. Είναι αναγνωρισμένα, όλοι τα αγαπάνε και το διαπιστώνουμε από τον τουρισμό στη χώρα μας. Νομίζω πως με κατάλληλες, στρατηγικές κινήσεις μπορούμε σίγουρα να διεκδικήσουμε ένα μερίδιο της αγοράς», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου Ηλίας Σπιρτούνιας, ευχαριστώντας τον Περιφερειάρχη για την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης στη διοργάνωση.

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενή Τομέα Μανόλης Χνάρης επεσήμανε πως το σεμινάριο διοργανώνεται στο πλαίσιο της προσπάθειας της Περιφέρειας για προώθηση των τοπικών προϊόντων και της στήριξης των επιχειρήσεων του νησιού στοχεύοντας «σε μια ιδιαίτερη, απαιτητική και δύσκολη, αλλά δυναμική αγορά. Στηριζόμενοι πάντα στην ποιότητα των προϊόντων μας και με σαφή εξωστρεφή προσανατολισμό, θα συνεχίζουμε να στηρίζουμε αυτές τις επιχειρήσεις και τους κρητικούς παραγωγούς», δήλωσε.