Στην προώθηση των πελοποννησιακών κρασιών προχωρά η περιφέρεια
Την έναρξη μίας προσπάθειας για την προώθηση των οίνων Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) σε κορυφαίες αγορές του εξωτερικού, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και ο Καναδάς, ανακοίνωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου, με απώτερο σκοπό να υποστηριχθεί η οινοπαραγωγή της περιοχής. Αυτή η πρωτοβουλία, όπως ανακοινώθηκε, εντάσσεται στο πλαίσιο της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς Οίνου και του Ειδικού Μέτρου Στήριξης «Προώθηση Οίνων σε Τρίτες Χώρες».
Ο Περιφερειακός Σύμβουλος και επικεφαλής των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Καινοτομίας, Μάρκος Λέγγας, που είναι υπεύθυνος για την προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη, εξηγεί στην «ΥΧ»: «Ήδη έχει κατατεθεί ο σχετικός φάκελος στο ΥΠΑΑΤ, αλλά ο μεγάλος στόχος είναι ο φάκελος που θα κατατεθεί τον ερχόμενο Οκτώβριο, διάρκειας τριών ετών».
Μεγάλη η ανταπόκριση
Εντυπωσιακή είναι η ανταπόκριση 99 οινοποιείων στην πρόσκληση της περιφέρειας για την διεξαγωγή διαλόγου, μέσω ερωτηματολογίων. «Από τα στοιχεία που πήραμε από τις ΔΑΟΚ που επικοινωνήσαμε, όλοι οι οινοποιοί απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, βοηθώντας έτσι πρακτικά στη δημιουργία του προγράμματος», σημειώνει ο κ. Λέγγας.
Οι δράσεις του προγράμματος, που ανακοινώθηκαν, είναι οι ακόλουθες:
- Εντυπωσιακές Διαφημίσεις: Ξεχωριστές εκστρατείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε δημοφιλή διαδικτυακά μέσα, στοχεύοντας στους καταναλωτές που εκτιμούν την ποιότητα και την αυθεντικότητα.
- Αξέχαστες Γευσιγνωσίες: Εκδηλώσεις που θα φέρουν τους επαγγελματίες και τους καταναλωτές πιο κοντά στα μοναδικά χαρακτηριστικά των πελοποννησιακών κρασιών.
- Δυναμικές Συνεργασίες: Συμπράξεις με κορυφαίους influencers και bloggers, που θα βοηθήσουν να μεταλαμπαδευτεί η ιστορία και η παράδοση των κρασιών σε ένα ευρύτερο κοινό.
- Ελκυστικό Περιεχόμενο: Δημιουργία και διανομή οπτικοακουστικού υλικού που αφηγείται την πλούσια ιστορία των κρασιών, από τον αμπελώνα μέχρι το ποτήρι.
Νεμέα
Για τη δράση της Περιφέρειας Πελοποννήσου μιλάει στην «ΥΧ» και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Οινοποιών Νεμέας (ΣΟΝ), Νίκος Βλάχος. «Είναι σωστή η απόφαση στήριξης των οίνων που παράγει η Περιφέρεια Πελοποννήσου, αλλά πρέπει να συζητήσουμε για τον τρόπο με τον οποίο θα υλοποιηθεί αυτός ο σχεδιασμός, καθώς οι ερωτήσεις δεν έγιναν από κάποιον περιφερειακό σύμβουλο, αλλά από κάποια εταιρεία. Το ζητούμενο είναι να βρεθεί ο σωστός τρόπος ώστε να μην χαθούν τζάμπα λεφτά», υπογραμμίζει.
Και προσθέτει: «Βέβαια σημαντικό ρόλο θα παίξει και το χρηματικό ποσό που θα διατεθεί για το πρόγραμμα. Ίσως, με μία μικρή οικονομική συμμετοχή των οινοποιών, να μπορούσαμε μαζί με την περιφέρεια να κάνουμε περισσότερα πράγματα».
Σύμφωνα με τον ίδιο, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η χρονική διάρκεια του προγράμματος για την ανάδειξη των πελοποννησιακών οίνων. «Αν πάμε απλά για προβολή ενός χρόνου, τότε δεν έχουμε να προσθέσουμε τίποτα. Η προβολή πρέπει να γίνει σε βάθος χρόνου που θα αγγίζει την πενταετία και θα έχει συγκεκριμένους στόχους στο εξωτερικό, δύο ή τρείς χώρες όπου έχουμε τη δυνατότητα πρόσβασης στις αγορές τους, όπως η Μεγάλη Βρετανία», καταλήγει.