Στο Πεκίνο ο Αλέξης Τσίπρας

Στο Πεκίνο ο Αλέξης Τσίπρας

Στο Πεκίνο βρίσκεται από το Σάββατο 2/7 ο πρωθυπουργός,επικεφαλής υπουργικού κλιμακίου, το οποίο συνοδεύεται από ομάδα επιχειρηματιών και εκπροσώπων θεσμικών φορέων. Στην κινεζική πρωτεύουσα αναμένεται η ελληνική αποστολή μέχρι και την Τετάρτη 6/7, οπότε και το απόγευμα θα αναχωρήσει από την Σανγκάη για την Αθήνα.

Το Σάββατο στις 18:30 ο Αλέξης Τσίπρας θα δώσει συνέντευξη στο δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο της Κίνας, ενώ στις 20:00 θα παρατεθεί δείπνο από τον πρωθυπουργό προς τα μέλη της επιχειρηματικής και δημοσιογραφικής αποστολής.

Κατά την επίσκεψή του αναμένεται να συναντήσει τον πρόεδρο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Ξι Γινπίνγκ, τον Κινέζο ομόλογό του, Λι Κεκιάνγκ, και τον πρόεδρο του Εθνικού Λαϊκού Κογκρέσου, Ζανγκ Ντετζιάνγκ. Θα έχει επίσης συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο της HUAWEI, τον πρόεδρο της Cosco, τον πρόεδρο της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου Alibaba, τον πρόεδρο της ΖΤΕ και τον πρόεδρο της κινεζικής επενδυτικής εταιρείας Fosun.

Τα μνημόνια συνεργασίας που θα υπογραφούν θα αφορούν την εκπαίδευση, την έρευνα, την τεχνολογία και τον πολιτισμό, ενώ αναμένεται να συναφθούν συμφωνίες ανάμεσα στην Τράπεζα της Ελλάδος και την China Development Bank, καθώς και ανάμεσα στο «Enterprise Greece» και τον αντίστοιχο κινεζικό φορέα επενδύσεων και εξαγωγών.

Τσίπρας: Η κυβέρνηση στοχεύει σε αύξηση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων

“Η επίσκεψή – στο Πεκίνο και τη Σαγκάη – σηματοδοτεί την κοινή βούληση Ελλάδας και Κίνας να πάμε ένα μεγάλο βήμα μπροστά με εφαλτήριο τη σημαντική συνεργασία μας στο λιμάνι του Πειραιά στη βάση μίας νέας αμοιβαία επωφελούς συμφωνίας και την ολοκλήρωση του Έτους Ναυτιλιακής Συνεργασίας. Να γίνουμε πραγματικά στρατηγικοί εταίροι με αναβαθμισμένες εμπορικές και επενδυτικές σχέσεις σε σειρά τομέων, αλλά και να αναπτύξουμε ένα νέο επίπεδο πολιτικού διαλόγου σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία για τις διεθνείς και περιφερειακές εξελίξεις” τόνισε ο Έλληνας πρωθυπουργός σε συνέντευξη που παραχώρησε στο πρακτορείο “Νέα Κίνα”.

Και συνέχισε λέγοντας: “Αφενός,προσβλέπουμε στην αναβάθμιση του πολιτικού διαλόγου με την Κίνα επί διεθνών και περιφερειακών ζητημάτων αμοιβαίου ενδιαφέροντος, για τα οποία πολύ συχνά μοιραζόμαστε κοινές προσεγγίσεις και αρχές. Η Μεσόγειος και η Άπω Ανατολή μπορεί να βρίσκονται μακριά, γεωγραφικά, αλλά σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο, οι προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε είναι πολλές φορές κοινές και ολοένα και πιο αλληλένδετες.

Αφετέρου, προσβλέπουμε σε μία στενότερη συνεργασία με την Κίνα, στο πεδίο της οικονομίας – μία συνεργασία με μια παγκόσμια οικονομική δύναμη. Οι εμπορικές μας σχέσεις βρίσκονται ήδη σε πολύ καλό επίπεδο. Η Ελληνική Κυβέρνηση, στοχεύει ιδιαίτερα σε περαιτέρω αύξηση των ήδη σημαντικών εξαγωγών ελληνικών προϊόντων στη μεγάλη κινεζική αγορά- κυρίως στο αγροδιατροφικό τομέα- και στην υλοποίηση του ισχυρού ενδιαφέροντος των κινεζικών επιχειρήσεων για επενδύσεις στην Ελλάδα- κυρίως στον τομέα των μεταφορών και των υποδομών. Η διεύρυνση των πολιτιστικών, εκπαιδευτικών ανταλλαγών, η μεταφορά νέων τεχνολογιών και η ανάπτυξη των τουριστικών ροών, με την δρομολόγηση απευθείας αεροπορικής σύνδεσης, αποτελούν επίσης άμεσους στόχους”.

Ερωτηθείς για τα έργα του λιμένος Πειραιά ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε: “Η επένδυση της COSCO στον Πειραιά έχει καταστήσει το λιμάνι αυτό ένα από ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια στον ευρωπαϊκό χώρο. Η ελληνική πλευρά καλωσορίζει το κινεζικό ενδιαφέρον για νέες επενδύσεις σε υποδομές στρατηγικού ενδιαφέροντος στον τομέα των μεταφορών, το οποίο πιστοποιήθηκε από την αγορά πλειοψηφικού πακέτου μετοχών από την COSCO στον ΟΛΠ.

Η παρουσία αυτή αναμένουμε να συνεισφέρει τόσο σε κεφάλαια όσο και σε τεχνογνωσία, που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του λιμένα και την αναβάθμιση της θέσης του στο διεθνές πεδίο των μεταφορών. Η προοπτική αυτή συνδέεται με την ευρύτερη προοπτική διασύνδεσης του λιμένα Πειραιά με την Βουδαπέστη, μέσω ταχείας σιδηροδρομικής γραμμής που θα ελαχιστοποιήσει τους χρόνους μεταφοράς προϊόντων προς την κεντρική Ευρώπη.

Τα έργα αυτά στον ελλαδικό χώρο, αναβαθμίζουν τόσο τον ρόλο του Πειραιά σε Κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών, όσο και την ευρύτερη περιοχή, με επίκεντρο το Θριάσιο πεδίο. Πρόκειται αναμφίβολα για μια συνεργασία αμοιβαία επωφελή, καθώς μπορεί να εξασφαλίσει αφενός καλύτερη πρόσβαση στην Ευρώπη για τα κινεζικά αγαθά, αφετέρου εισροή επενδύσεων και δημιουργία θέσεων εργασίας στην Ελλάδα. Εξάλλου, οι συνέργειες μεταξύ των Διευρωπαϊκών Δικτύων της ΕΕ και του Χερσαίου και Θαλασσίου Δρόμου του Μεταξιού «One Belt, One Road», εδραιώνουν τον διεθνή ρόλο του Πειραιά ως γεωστρατηγικού κόμβου μεταξύ Ευρώπης-Ασίας”.