Θετικά αποτιμούν οι Αμερικανοί τη μέχρι τώρα πορεία των πωλήσεων βιολογικών στο πλαίσιο του κορωνοϊού

Τα οφέλη των σχετιζόμενων με την πανδημία πωλήσεων δείχνει να απολαμβάνει η αμερικανική βιομηχανία βιολογικών, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες της Ένωσης Εμπορίου Βιολογικών (Organic Trade Association), οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 50% τις πρώτες ημέρες της πανδημίας, όταν οι καταναλωτές στόκαραν προϊόντα, ενώ κατά 20% ήταν αυξημένες συνολικά οι ανοιξιάτικες πωλήσεις. Κατηγορίες όπως τα βιολογικά αβγά, το γάλα και τα συσκευασμένα και κατεψυγμένα βιολογικά τρόφιμα κατέγραψαν αυξήσεις λόγω της μεγαλύτερης οικιακής κατανάλωσης, υποστηρίζει ο φορέας.

Η αύξηση κατά 5% που σημείωσαν οι πωλήσεις βιολογικών το 2020 έσπασε το ρεκόρ των πωλήσεων αξίας 55,1 δισ. δολαρίων του 2019. «Οι καταναλωτές εξακολουθούν να δείχνουν ισχυρή προτίμηση για τα βιολογικά» δήλωσε η Laura Batcha, διευθύνουσα σύμβουλος και εκτελεστική διευθύντρια της Ένωσης, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Grand Forks Herald.

«Η βιομηχανία σημείωσε καλή πορεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας», σχολίασε, καθώς φαίνεται ότι η οικιακή κατανάλωση, που απορροφά περισσότερο βιολογικά προϊόντα, αντιστάθμισε απώλειες από το κλείσιμο –έστω και προσωρινό– αγορών των παραγωγών και την παύση πωλήσεων στην εστίαση.

Η θρεπτικότητα νικά το κόστος εν μέσω πανδημίας

Πολλοί καταναλωτές ιεραρχούν τη θρεπτικότητα πάνω από το κόστος, καθώς η Covid-19 εξακολουθεί να πλήττει τις ΗΠΑ, ανέφερε το Bloomberg στα μέσα Ιουλίου, επικαλούμενο μάλιστα στοιχεία της Nielsen, σύμφωνα με τα οποία οι πωλήσεις βιολογικών τροφίμων και ποτών ήταν αυξημένες κατά 25% κατά το διάστημα των 17 εβδομάδων, που έληγε στις 27 Ιουνίου, ακολουθώντας ρυθμό μεγαλύτερο από αυτόν της συνολικής ανάπτυξης στον τομέα των τροφίμων. Βιολογικές ετικέτες σε κρέας, θαλασσινά και κατεψυγμένα εμφάνισαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις από πέρυσι, κάνοντας αναλυτές όπως την Jennifer Bartashus του Bloomberg, να αναμένουν συνέχιση αυτής της πορείας στις πωλήσεις βιολογικών και φυσικών τροφίμων. Αύξηση πωλήσεων ανέφερε η ίδια και στις ιδιωτικές ετικέτες βιολογικών στη λιανική, ενώ αντίστοιχη τάση κατέγραψαν και εταιρείες τυποποίησης.

«Οι καταναλωτές παίρνουν πιο πολλά βιολογικά από το ράφι» υποστήριξε ο Jeffrey Harmening, διευθύνων σύμβουλος της General Mills, με τα μερίδια της εταιρείας να γράφουν αύξηση κατά 20% φέτος. Αύξηση των πωλήσεων στα βιολογικά κοτόπουλα κατά 25% από το ξέσπασμα της πανδημίας κατέγραψε και η Bell&Evans, που τώρα ενισχύει την παραγωγή νωπών και κατεψυγμένων πουλερικών της. «Η ζήτηση για βιολογικά είναι απίστευτη» σχολίασε ο ιδιοκτήτης της, Scott Sechler. Την τάση αυτή ενίσχυσε επιπλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως στην περίπτωση της Perfect Snacks από την Καλιφόρνια που είδε διπλασιασμό των διαδικτυακών πωλήσεών της σε βιολογικά σνακ και πρωτεϊνούχες μπάρες ψυγείου.

Πως θα επηρεάσει η ύφεση

Τα ερωτήματα όμως παραμένουν στον τομέα, κυρίως σε ό,τι αφορά τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της πανδημίας, λόγω του περιορισμού της αγοραστικής ικανότητας των καταναλωτών.

Το υψηλότερο κόστος των βιολογικών σε σύγκριση με τα συμβατικά είναι αυτό που ενισχύει αυτή την αγωνία. «Τα βιολογικά διανέμονται ευρύτερα και η γκάμα των προϊόντων τους είναι επίσης ευρύτερη σήμερα» υποστήριξε η ίδια αναφερόμενη στον θετικότερο αυτό συνδυασμό για τη βιομηχανία και υπενθυμίζοντας τις σημαντικές αλλαγές που έχουν συμβεί στον τομέα από τη μεγάλη ύφεση της περιόδου 2007-2009, που τότε περιόρισε την καταναλωτική ζήτηση για βιολογικά. Αισιόδοξος ότι, παρά την ύφεση, ο τομέας των τροφίμων θα εξακολουθήσει να είναι ένας τομέας που οι καταναλωτές θα δαπανήσουν περισσότερα, έχοντας περιορίσει άλλες δαπάνες όπως τα ταξίδια και την ομορφιά, εμφανίστηκε ο Ted Robb, διευθύνων σύμβουλος της New Barn Organics.