Ξεσκονίζει τις δραστηριότητές της στα τρόφιμα η Unilever

Ξεσκονίζει τις δραστηριότητές της στα τρόφιμα η Unilever

Ως… καμπανάκι αφύπνισης φαίνεται ότι λειτούργησε για τη Unilever η περιπέτεια της παρ’ ολίγον εξαγοράς της από την αμερικανική Kraft Heinz, με τη διοίκηση του αγγλο-ολλανδικού ομίλου να βάζει μπρος ένα σχέδιο ανασύνταξης, που στόχο έχει να ενισχύσει τη θέση του στην αγορά, αλλά και να αποτρέψει παρόμοιες «επιθετικές» κινήσεις από ανταγωνιστές στο άμεσο μέλλον.

Το πλάνο που αναμένεται να ανακοινωθεί τον Απρίλιο θα προαναγγέλλει, μεταξύ άλλων, εξαγορές μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεων, αλλά και δραστικές παρεμβάσεις για τη μείωση του λειτουργικού κόστους. Από κόσκινο θα περάσουν, όπως όλα δείχνουν, και οι δραστηριότητες του γκρουπ που σχετίζονται με τα τρόφιμα, το ποσοστό των οποίων στον συνολικό τζίρο της Unilever μειώνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια και, πλέον, δεν ξεπερνά το 43%, με το υπόλοιπο 57% να αφορά προϊόντα οικιακής χρήσης και προσωπικής υγιεινής.

Οι αναλυτές θεωρούν απίθανο να μπει πωλητήριο σε ολόκληρο τον τομέα των τροφίμων, δεδομένου ότι το 2016 έφερε στα ταμεία του ομίλου έσοδα 23 δισ. ευρώ. Ωστόσο, ο κλάδος των φυτικών μαργαρινών υπό το brand Flora φέρεται στους πρώτους υποψηφίους προς… αποχώρηση, καθώς εκτιμάται ότι μπορεί να προσελκύσει προτάσεις ύψους έως και 7 δισ. ευρώ από υποψήφιους αγοραστές.

Άγνωστο παραμένει αν θα τεθεί θέμα για τις εν Ελλάδι δραστηριότητες της Unilever (Άλτις, Pummaro κ.ά.), τις οποίες η μητρική είχε –ανεπιτυχώς– επιχειρήσει να πουλήσει προ οκταετίας. Οι περικοπές στις τιμές της βιομηχανικής ντομάτας –για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια–, που ανακοίνωσε φέτος το εργοστάσιο της Γαστούνης θορύβησαν τους παραγωγούς, μένει ωστόσο να φανεί αν συνδέονται, άμεσα ή έμμεσα, με το γενικότερο πλάνο αναδιοργάνωσης του ομίλου…