Πυλώνας εξωστρέφειας η βιομηχανία καλλυντικών

Πυλώνας εξωστρέφειας η βιομηχανία καλλυντικών

Σημαντικό κλάδο της ιταλικής οικονομίας αποτελεί η βιομηχανία καλλυντικών, η οποία κατέγραψε θετικούς ρυθμούς ετήσιας ανάπτυξης.

Η παραγωγή, για το 2014, ανήλθε σε 9,3 δισ. ευρώ και το 2015 η κατανάλωση μεταβλήθηκε θετικά κατά 0,8%. Η κατανάλωση των προϊόντων, σύμφωνα με το γραφείο ΟΕΥ στο Μιλάνο, διαμορφώθηκε ως εξής: τα προϊόντα σώματος αποτέλεσαν το 16% των πωλήσεων, τα προϊόντα προσώπου το 15% και τα προϊόντα για τα μαλλιά το 13%. Επίσης, τα αρώματα αποτέλεσαν το 11,7%, τα προϊόντα στοματικής υγιεινής το 8,7%, το μακιγιάζ προσώπου 4,9% κ.λπ.

Η Ιταλία αποτελεί έναν καθαρό εξαγωγέα καλλυντικών. Το 2014 οι  εισαγωγές ανήλθαν σε 1,68 δισ. ευρώ και οι εξαγωγές σε 3,33 δισ. ευρώ.  Στον κλάδο των καλλυντικών, η Λομβαρδία είναι η πρώτη περιφέρεια σε αριθμό επιχειρήσεων του τομέα αυτού.

Το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2015, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, βασικοί προμηθευτές της ιταλικής αγοράς σε αρώματα και κολόνιες ήταν η Γαλλία, η Ιταλία και Ισπανία. Ακολούθησαν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία, η Πολωνία και μετά η Ελλάδα.

Ανάμεσα στις προμηθεύτριες χώρες της Ιταλίας σε προϊόντα ομορφιάς, μακιγιάζ κ.λπ., η Ελλάδα βρέθηκε στη 13η θέση, με πρώτη τη Γαλλία. Βέβαια, οι ελληνικές εξαγωγές το προαναφερόμενο διάστημα στην κατηγορία αυτή διπλασιάστηκαν σε αξία σε σχέση με το 2014.

Στον τομέα των παρασκευασμάτων για τα μαλλιά, η Ελλάδα ανήλθε στη 15η θέση, με την πλειονότητα των εξαγωγών της να αφορά τον κωδικό «παρασκευάσματα για λούσιμο».

Το 2015 πτωτικές ήταν οι ελληνικές εξαγωγές για τα παρασκευάσματα που αφορούσαν την υγιεινή του σώματος, ενώ σημαντική άνοδο είχαν τα άλατα αρωματισμού, τα παρασκευάσματα για λουτρά και συναφή είδη.

Σημαντικά κανάλια διανομής καλλυντικών είναι τα φαρμακεία, ενώ τα παραδοσιακά κέντρα, όπως τα εξειδικευμένα καταστήματα καλλυντικών, τα κέντρα αισθητικής κ.λπ., κατέγραψαν μειωμένες πωλήσεις.