Τάκης Πεβερέτος: Χάνεται το brand name «ελληνικό γιαούρτι»

Αποσυνδέεται το νωπό γάλα από την παραγωγή του εξαγώγιμου προϊόντος

Χάνεται το brand name «ελληνικό γιαούρτι»

Για ολοκληρωτική καταστροφή της ελληνικής κτηνοτροφίας, που ούτως ή άλλως ψυχορραγεί, κάνει λόγο ο Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ). Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην «ΥΧ», ο πρόεδρος του ΣΕΚ, Τάκης Πεβερέτος, «με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι στο προσχέδιο ΚΥΑ σχετικά με την επικαιροποίηση του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών (ΚΤΠ) για τα γαλακτοκομικά προϊόντα, στο πλαίσιο της εκπλήρωσης των υποχρεώσεων που απορρέουν από τα μνημόνια (εργαλειοθήκη ΟΟΣΑ), γίνεται ουσιαστικά προσπάθεια να δοθεί μια γρήγορη λύση, αποσυνδέοντας το νωπό γάλα από το ελληνικό γιαούρτι, το οποίο, όμως, μαζί με τη φέτα, αποτελούν τα κυριότερα ελληνικά προϊόντα με παγκόσμια εμβέλεια. Σημειώνεται ότι το 2015 η  αξία των εξαγωγών γιαουρτιού ξεπέρασε τα 140 εκατ. ευρώ».

Και προσθέτει: «Στην πρόταση δεν αναφέρεται το αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι τόσο ως προς την πρώτη ύλη (νωπό γάλα) όσο και ως προς τον τόπο, αλλά και τον τρόπο παρασκευής του, στα οποία όμως οικοδομήθηκε το brand name, η ιδιαιτερότητά του και η σαφής διαφοροποίησή του από τους ανταγωνιστές του». Επιπλέον, σύμφωνα με τον ΣΕΚ, καθιερώνεται μια μεθοδολογία παραγωγής του κοινού και του στραγγισμένου γιαουρτιού που δεν μπορεί να είναι μια αποκλειστικότητα της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας.

Επιπλέον, ο ΣΕΚ αναφέρει ότι το ελληνικό γιαούρτι, όχι απλά το γιαούρτι για το οποίο υπάρχει ταυτόσημος αγγλικός όρος (yoghurt) που αναφέρεται, όμως, σε διαφορετικό προϊόν, είναι σήμερα ένα από τα πιο επιτυχημένα εξαγώγιμα προϊόντα της χώρας, αποτελεί σταθερή αξία για την εθνική οικονομία και όχι μαζικό προϊόν. Όταν, μάλιστα, η ποιότητα και η αναγνωρισιμότητά του αποτελεί διεθνή επιτυχία και η συμβολή του είναι καθοριστική στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, οποιαδήποτε αλλαγή του νομικού πλαισίου προς την κατεύθυνση ενός υποβαθμισμένου ποιοτικά και σαφώς μαζικού προϊόντος, αποτελεί «έγκλημα».

Χρ. Διαμαντόπουλος