Αγροτικό πετρέλαιο: Tιμές προ μνημονίων έφερε ο κορωνοϊός

Μείωση που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνά το 30% έχει φέρει στην τιμή του πετρελαίου κίνησης στη χώρα μας η κατάσταση στη διεθνή πετρελαϊκή αγορά, καθώς η παγκόσμια κατανάλωση έχει μειωθεί δραματικά και οι εταιρείες παραγωγής πετρελαίου αρχίζουν και προβληματίζονται πού θα αποθηκεύσουν το προϊόν τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το παρατηρητήριο τιμών καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η μέση τιμή του diesel κίνησης την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου προσέγγιζε τα 1,32 ευρώ/λίτρο, τη στιγμή που στις 10 Απριλίου έπεσε στο 1,162 ευρώ/λίτρο. Αν, μάλιστα, ρίξουμε μια ματιά στην κατώτατη καταγεγραμμένη τιμή, διαπιστώνουμε ότι σε ορισμένες περιοχές της χώρας το πετρέλαιο κίνησης πωλείται κάτω από ένα ευρώ/λίτρο. Για να συναντήσουμε αντίστοιχες τιμές θα πρέπει να ανατρέξουμε πάνω από μια δεκαετία πίσω, καθώς σύμφωνα με τη Eurostat, η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης στη χώρα μας το 2008 βρισκόταν στο 1,187 ευρώ ανά λίτρο.

Η τελευταία χρονιά που η τιμή του δεν ξεπερνούσε το ευρώ ήταν το 2009 (0,98 λεπτά). Το ερώτημα είναι αν υπό το φως των εξελίξεων θα βρεθεί και ο περίφημος «δημοσιονομικός χώρος», ώστε όταν επανέλθει η κανονικότητα στην οικονομία να στηριχθούν οι αγροτικές εκμεταλλεύσεις στον τομέα των εισροών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κύπρος, η Βουλγαρία και άλλες γειτονικές χώρες παρέχουν στήριξη στους παραγωγούς τους, ώστε να αγοράζουν φθηνότερο αγροτικό πετρέλαιο και μένει να φανεί πότε το ΥΠΑΑΤ θα επαναφέρει το θέμα που είχε ανοίξει υπό την παρούσα ηγεσία, με την προϋπόθεση ωστόσο να βρεθεί ο απαραίτητος δημοσιονομικός χώρος.