Ανοίγει φτερά για τον Οινοτουρισμό η Αργολίδα και ελπίζει σε… υψηλές πτήσεις

Προπομπός θετικών εξελίξεων φαίνεται ότι ήταν το 3o Συνέδριο Οινοτουρισμού «Ένα ταξίδι στον οίνο και στον χρόνο», που πραγματοποιήθηκε στην Πελοπόννησο τον περασμένο Απρίλιο. Στην Αργολίδα, τις τελευταίες ημέρες, ακόμα ένα οινοποιείο ήρθε να προστεθεί στην αλυσίδα των επισκέψιμων οινοποιείων, αποκτώντας το σήμα Οινοτουρισμού.

Όλα πλέον δείχνουν ότι είναι θέμα χρόνου ο Νομός Αργολίδας να μπει στις περιοχές με οινοτουριστικό ενδιαφέρον, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα ελκυστικό τουριστικό πακέτο.

Ο Αντώνης Παπαντώνης, από την ομώνυμη οινοποιία που πήρε πρόσφατα και το σήμα οινοτουρισμού, εξηγεί στην «ΥΧ»: «Ο οινοτουρισμός δίνει το ερέθισμα στον τουρίστα να επισκέπτεται χώρους που στο παρελθόν δεν είχαν επισκεψιμότητα. Ο οινοτουρισμός έχει προοπτική και μέλλον. Είναι ένα είδος τουρισμού με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Προς το παρόν, οι επισκέπτες είναι στη μεγάλη πλειονότητα ξένοι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι Έλληνες δεν ενδιαφέρονται. Η Αργολίδα έχει όλες τις δυνατότητες να αναπτύξει τον οινοτουρισμό σε συνδυασμό με τα άλλα πλεονεκτήματα που έχει».

Προοπτικές

Για τη σημασία του οινοτουρισμού μιλάει και η υπεύθυνη οινοτουρισμού του Οινοποιείου Σκούρα, Έλενα Τσάκα. «Τα τελευταία χρόνια, ο οινοτουρισμός έχει κατακτήσει μια σημαντική θέση ανάμεσα στις δραστηριότητες που επιλέγουν οι επισκέπτες της περιοχής και η προσέλευση των τουριστών είναι αυξανόμενη. Όσοι επισκέπτονται την χώρα επιδιώκουν να τη γνωρίσουν καλύτερα και μέσω των γεύσεών της και των τοπικών προϊόντων της. Υπάρχουν όμως και οι Έλληνες επισκέπτες που απολαμβάνουν το κρασί και επισκέπτονται οινοποιεία, προκειμένου να το γνωρίσουν καλύτερα. Η αναλογία Ελλήνων και ξένων επισκεπτών στη μετά Covid εποχή είναι 40% προς 60%».

Στο πλαίσιο αυτό, μπορεί η Αργολίδα να προσελκύσει επισκέπτες και να αναπτύξει αυτόν τον κλάδο; «Η Αργολίδα είναι ήδη ένας δημοφιλής προορισμός λόγω της γεωγραφικής της θέσης –βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα– και πρόκειται για μια περιοχή με αρχαιολογικό και ιστορικό ενδιαφέρον. Εκτός των παραπάνω, όμως, διαθέτει και μια ποιοτική παραγωγή κρασιού», απαντά η κα Τσάκα.

Και προσθέτει: «Σε συνδυασμό με την αυξανόμενη φήμη γενικότερα του ελληνικού κρασιού και την τάση για τοπικά προϊόντα, η Αργολίδα έχει άριστες προοπτικές για την περαιτέρω ανάπτυξη του οινοτουρισμού. Τα οικονομικά δεδομένα δείχνουν ότι υπάρχει προοπτική». Η ίδια υπογραμμίζει ότι «η γνώση του αντικειμένου και η καλή επικοινωνία με τον επισκέπτη είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που μπορούν να εξασφαλίσουν μια αξέχαστη εμπειρία».

Από την πλευρά του, ο Κυριάκος Κορωνιώτης, από το ομώνυμο οινοποιείο, που δραστηριοποιείται τα τελευταία έξι χρόνια στον τομέα του οινοτουρισμού, σημειώνει: «Είμαι ικανοποιημένος από την εξέλιξη του οινοτουρισμού. Σχετικά με τους επισκέπτες, οι Έλληνες στοχεύουν στην αγορά ποιοτικών προϊόντων, ενώ οι ξένοι είναι πιο διερευνητικοί και δείχνουν ενδιαφέρον για όλα τα στάδια μέσα από τα οποία περνά το κρασί μέχρι να πάει στην κατανάλωση».

Για την προβολή των επιχειρήσεων με κρατική στήριξη, ο κ. Κορωνιώτης αναφέρει ότι μέχρι τώρα δεν υπάρχει τέτοια κίνηση. Ωστόσο, σημειώνει ότι «το κράτος ενθαρρύνει όλους τους οινοποιούς να δημιουργήσουν επισκέψιμους χώρους, ώστε να αυξηθεί η κίνηση. Πιστεύω ότι αυτός ο τομέας έχει μεγάλες προοπτικές, αλλά απαιτεί σωστή οργάνωση με τα κατάλληλα άτομα».