Αντιδρούν Ομοσπονδία και Σύλλογοι ορειβατών για το εισιτήριο στον Όλυμπο

Έντονες είναι οι αντιδράσεις τόσο της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ορειβασίας και Αναρρίχησης όσο και των μεγάλων Ορειβατικών Συλλόγων της επικράτειας, αναφορικά με τη θέσπιση εισιτηρίου (στα 6 ευρώ ανά άτομο/την ημέρα και στα 12 για τα ΙΧ) από την πλευρά της κυβέρνησης για τη διέλευση, την επίσκεψη, την εκπαίδευση, την έρευνα, την επαγγελματική δραστηριότητα, την ορειβασία και την ερασιτεχνική θήρα, στο βουνό του Ολύμπου.

Βέβαια, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ορισμένοι από τους εκπροσώπους των συλλόγων που μιλούν στο GRTimes δεν εκφράζουν τις απόψεις όλων των μελών του συλλόγου τους, καθώς το ζήτημα είναι πολύ πρόσφατο και οι περισσότεροι απουσιάζουν από τη βάση τους με άδεια, γεγονός που σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες συνελεύσεις για να παρθούν συλλογικές αποφάσεις.

Ωστόσο δίνουν το στίγμα, το οποίο στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν συμπλέει με τις αποφάσεις των κυβερνητικών στελεχών.

“Πρόκειται για ένα σχέδιο νόμου που σηκώνει πολύ συζήτηση. Καταρχάς δεν συζητάμε για το εισιτήριο των 6 ευρώ, ούτε για τα 12 ευρώ που απαιτείται για τα ΙΧ. Αυτά τα ποσά στην εποχή μας είναι πάρα πολύ μεγάλα. Που αντιστοιχούν αυτά τα 12 ευρώ; Το πάρκινγκ που υπάρχει είναι αφύλαχτο, ενώ σε κάποια σημεία η διαδρομή εγκυμονεί κινδύνους με κατολισθήσεις” αναφέρει αρχικά στο GRTimes, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ορειβασίας και Αναρρίχησης, Νίκος Κοντός.

Και συμπληρώνει πως “εγώ προσωπικά, δεν είμαι εντελώς αντίθετος με τη θέσπιση του εισιτηρίου. Είμαι όμως εντελώς αντίθετος με τον τρόπο που θέτουν το ζήτημα. Φέτος ως Ομοσπονδία έχουμε πληρώσει σεβαστά ποσά για να κάνουμε συντηρήσεις στο μονοπάτι.

Ο Φορέας από την πλευρά του, δεν έχει δώσει ούτε ευρώ. Επίσης αντικαθιστούμε πινακίδες σήμανσης που έχθουν φθαρεί από το χρόνο. Στο πλαίσιο αυτό, περίμενα να υπάρχει ένα σκεπτικό που θα ανταποδοτικό για τον ορειβάτη” συμπληρώνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας.

Και εξηγεί: “Θα περίμενα για παράδειγμα να υπάρχει κάποιος υπάλληλος που θα μαζεύει τα σκουπίδια από το μονοπάτι. Ότι θα γίνεται η συντήρηση του μονοπατιού. Ότι θα μισθώνεται ένα ελικόπτερο, ότι θα οργανωθεί μονάδα διασωστών με διασωστικό υλικό. Καταλάβατε; Περίμενα να δω ανταποδοτικά οφέλει του Φορέα προς όφελος του Δρυμού. Έτσι όπως θεσπίζεται τώρα, φαίνεται καθαρά εισπρακτικό και έτσι όπως το δίνει στον ιδιώτη είναι ακόμα χειρότερο”.

Τα ποσά που ξεφεύγουν και η συνάντηση με τον Γ. Αμυρά

Σύμφωνα με την εκτίμηση του ο προέδρου της Ομοσπονδίας, η αντίδραση το αμέσως επόμενο διάστημα από τους ορειβάτες θα είναι σημαντική. “Αν το σκεφτούμε με ποσά. Αν κάποιος πάρει τη σιδηροδρομική γραμμή με προορισμό τον ΣΣ Λιτοχώρου, όταν φτάσει εκεί, επειδή δεν υπάρχει σύνδεση με ΜΜΜ για το βουνό θα κληθεί να πληρώσει 25 ευρώ στο ταξί. 25 ανέβα και 25 κατέβα είναι 50 ευρώ. Αν συνυπολογίσουμε τα έξοδα του εισιτηρίου, του φαγητού και των ημερών διαμονής, το πράγμα ξεφεύγει. Ποιος θα μπορέσει να διαθέσει αυτά τα χρήματα;” σημειώνει στο GRTimes o κ. Κοντός.

Και προσθέτει ότι εξίσου δυσάρεστο είναι και το γεγονός ότι απουσιάζει ο διάλογος. “Επειδή συμμετέχουμε και στη συνέλευση του Φορέα, εμείς το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου το καταψηφίσαμε. Μας είχαν υποσχεθεί μια συνάντηση και μια συζήτηση με τον αρμόδιο υφυπουργό για τα θέματα Προστασίας του Περιβάλλοντος, τον Γιώργο Αμυρά, όμως αυτή η συνάντηση θα γινόταν τον Σεπτέμβριο. Τώρα μας λένε ότι το σχέδιο νόμου είναι προ των πυλών”.

Πηγή: grtimes.gr