Αύξηση τζίρου και κερδών για τη METRO

Με υπερδιπλάσια κέρδη έκλεισε το 2020 για τη ΜΕΤRO AEBE, επίδοση η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ωρίμανση της επένδυσης στην πρώην «Βερόπουλος», την οποία η METRO απέκτησε στα τέλη του 2015, και όχι στην αύξηση των πωλήσεων που κατέγραψε η εταιρεία την περασμένη χρονιά, όπως άλλωστε όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Έτσι, το 2020 η κερδοφορία της METRO AEBE όχι μόνο κινήθηκε πάνω από το επίπεδο των 10 εκατ. ευρώ, όπως άλλωστε είχε προαναγγείλει ο επικεφαλής του ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης, τον περασμένο Νοέμβριο σε συνέντευξη Τύπου, αλλά ξεπέρασε και τα 20 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε χθες η εταιρεία, οι καθαρές πωλήσεις της το 2020 διαμορφώθηκαν σε 1,33 δισ. ευρώ έναντι 1,26 δισ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας αύξηση 5,6%. Υπενθυμίζεται ότι συνολικά ο κλάδος των σούπερ μάρκετ κατέγραψε αύξηση τζίρου το 2020 σε σύγκριση με το 2019 κατά 9,7% (στοιχεία Nielsen). 

Τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 58,7 εκατ. ευρώ έναντι 45,3 εκατ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας αύξηση 29,6%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 24,1 εκατ. ευρώ έναντι 10,1 εκατ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας αύξηση 138,6%. 

Σε επίπεδο ενοποιημένων αποτελεσμάτων (συμπεριλαμβανομένων, δηλαδή, και της δραστηριότητας της εταιρείας στην Κύπρο, όπου λειτουργεί κατάστημα cash & carry, και των αποτελεσμάτων της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου Net Spirit, η οποία έχει πλέον πλήρως απορροφηθεί), το 2020 έκλεισε με καθαρές πωλήσεις ύψους 1,34 δισ. ευρώ έναντι 1,26 δισ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας αύξηση 6%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 22,4 εκατ. ευρώ έναντι 9,5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας αύξηση 135,8%. Τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 57,2 εκατ. ευρώ έναντι 44,9 εκατ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας αύξηση 27,4%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της αλυσίδας (στη λιανική δραστηριοποιείται με το σήμα My Market) αυξήθηκαν το 2020 κατά 250% σε σύγκριση με το 2019. Σύμφωνα δε με την εταιρεία, η αξία του μέσου «καλαθιού» αυξήθηκε κατά 23,73% το 2020 σε σχέση με το 2019. 

 

Εντός του 2020 λειτούργησαν τρία νέα καταστήματα My Market και ανακαινίστηκαν άλλα οκτώ. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 227 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Οσον αφορά τη δραστηριότητα χονδρικής που έχει ο όμιλος με το σήμα Metro Cash & Carry, οι απώλειες από το lockdown σε εστίαση και τουρισμό αντισταθμίστηκαν από τις πωλήσεις κυρίως προς τη μικρή λιανική, αλλά και από κάποια καταστήματα εστίασης που λειτούργησαν παρέχοντας υπηρεσίες delivery και take away. 

Το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου για το 2021, το οποίο, όπως είχε ανακοινώσει ο κ. Αρ. Παντελιάδης, θα ανέλθει σε 35 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση του κέντρου διανομής του ομίλου στη Θεσσαλονίκη κατά 15.550 τ.μ. (στα 38.550 τ.μ.), την ίδρυση 6-8 νέων καταστημάτων, καθώς και τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τους πελάτες χονδρικής. 

Πηγή : kathimerini.gr