Με το βλέμμα σε αγορές αραβικών κρατών η 6η Διεθνής Έκθεση «FRESKON»

Η ανάπτυξη των εξαγωγών στον τομέα των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, η προσέγγιση νέων αγορών – κυρίως σε αραβικά κράτη – και η ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ελληνικών προϊόντων, είναι οι στόχοι της 6ης Διεθνής Έκθεση «FRESKON», που διοργανώνεται ξανά, μετά από διετή απουσία, στις 12- 14 Μαΐου στα περίπτερα 13, 14 και 15 του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης.

Συνολικά 180 εκθέτες από 12 χώρες και 250 ξένοι εμπορικοί επισκέπτες από 35 χώρες συμμετέχουν στο Διεθνές Εμπορικό Γεγονός Φρέσκων Φρούτων και Λαχανικών, που αποτελεί τη μεγαλύτερη συνάντηση παραγωγών και ομίλων του διεθνούς λιανεμπορίου, αλλά και εγχώριων και ξένων διακινητών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. 

Μέσω της «FRESKON» επιδίωξη της ΔΕΘ-Helexpo πέραν του αμιγώς εκθεσιακού σκέλους, είναι να αναδειχθούν η καινοτομία, τα δίκτυα διανομής και ο ρόλος τους στη διακίνηση των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κυριάκος Ποζρικίδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που διοργανώθηκε σήμερα, ενόψει των αυριανών εγκαινίων της έκθεσης από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργο Γεωργαντά (στις 19:00 στο περίπτερο 13).

Το αυξημένο κόστος της καλλιέργειας, το οποίο αν δεν αντιμετωπιστεί, θα οδηγήσει τα επόμενα χρόνια σε συρρίκνωση της παραγωγής και η έλλειψη εργατών γης, που απειλεί τη συγκομιδή, είναι δύο θέματα αντιμετωπίζει ο κλάδος και θα εξεταστούν στις παράλληλες εκδηλώσεις της φετινής διοργάνωσης, είπε ο εκδότης και διευθυντής του περιοδικού ΦΡΟΥΤΟΝΕΑ, Παναγιώτης Ορφανός, τονίζοντας ότι στη «FRESKON» προβάλλονται τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ελληνικών φρούτων και λαχανικών.

H project manager της διοργάνωσης, Τόνια Νικολαΐδου, τόνισε ότι καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια, ώστε να διατηρηθεί η φετινή «FRESKON» στα επίπεδα του 2019 και υπογράμισε ότι στόχοι είναι οι εξαγωγές και οι προοπτικές ανάπτυξής τους, καθώς και η διευκόλυνση των ελληνικών επιχειρήσεων να βρουν νέες αγορές.

Η «FRESKON» είναι η μοναδική έκθεση στην Ελλάδα για τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά και αποτελεί μοντέλο οργάνωσης γεγονότος, καθώς βασίζεται σε τρεις πυλώνες, τις B2B συναντήσεις, το συνέδριο και το FreshCon Market, ανέφερε ο γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo Αλέξης Τσαξιρλής.

Διεθνές Συνέδριο Μήλου και FreshCon Market

Στο πλαίσιο της 6ης Διεθνούς Έκθεσης «FRESKON» διοργανώνεται αύριο, 12 Μαΐου, Διεθνές Συνέδριο Μήλου, στο οποίο επαγγελματίες θα σκιαγραφήσουν τις προοπτικές του σημαντικού για την ελληνική παραγωγή φρούτου. 

H σύνδεση της παραγωγής με το λιανεμπόριο θα αποτελέσει το επίκεντρο της ενότητας FreshCon Market, με βασικό στόχο να φέρει σε άμεση επαφή μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ με τους επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου, δημιουργώντας κατάλληλες προϋποθέσεις άμεσων συμφωνιών. Στο FreshCon Market συμμετέχουν υπεύθυνοι προμηθειών από 17 σουπερμάρκετ από Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Βουλγαρία, Σερβία, Β. Μακεδονία, Πολωνία και Ουκρανία.

Τη «FRESKON», στη διάρκεια της οποίας έχουν προγραμματιστεί πάνω από 2.000 επιχειρηματικά ραντεβού, μεταξύ εκπροσώπων ελληνικών επιχειρήσεων και παραγωγών και των ξένων εμπορικών επισκεπτών, θα επισκεφθεί και επιχειρηματική αποστολή από το Iρακινό Κουρδιστάν, η οποία αποτελείται από επιχειρηματίες των κλάδων της αγροδιατροφής και των δομικών υλικών, καθώς και από μέλη του Επιμελητηρίου της περιοχής της Σουλεϊμανίγιας.

Στη «FRESKON» συμμετέχουν το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, οι Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας και Κρήτης, ο Οργανισμός Κεντρικής Αγοράς Αθηνών και η Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ