Βρετανία: Στο 17,1% χτύπησε νέο ρεκόρ ο πληθωρισμός στα τρόφιμα

Όριο στις αγορές λαχανικών βάζει και 5η αλυσίδα σούπερ μάρκετ

Packs of tomatoes on display next to a sign advising that there is a shortage of them due to bad weather where they are grown, at a large supermarket in London, Tuesday, Feb. 28, 2023. Grocery price inflation has reached a record 17.1% to add a potential £811 to annual household shopping bills. This month marks a full year since monthly grocery inflation rose beyond 4% as consumers named it their second most important issue behind energy costs. (AP Photo/Alastair Grant)

Η Lidl είναι η τελευταία από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που προχωρούν στην επιβολή ορίου για τις αγορές λαχανικών εξαιτίας της έλλεψης που παρουσιάζεται τις τελευταίες εβδομάδες.

Ταυτόχρονα ο πληθωρισμός στις τιμές των τροφίμων έφτασε σε ποσοστό ρεκόρ 17,1 τοις εκατό αυτόν τον μήνα, εντείνοντας την πίεση στα νοικοκυριά λόγω της κρίσης κόστους ζωής.

Οι τιμές αυξάνονται ταχύτερα σε αγορές όπως το γάλα, τα αυγά και η μαργαρίνη, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας έρευνας αγοράς Kantar. Ανέφερε ότι η αύξηση του κόστους των τροφίμων τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 19 Φεβρουαρίου θα προσθέσει δυνητικά 811 £ στους ετήσιους λογαριασμούς αγορών.

Αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο στις ζωές των ανθρώπων, σημειώνει ο Φρέιζερ ΜακΚέβιτ της Kantar.

Η πιο πρόσφατη έρευνα της Kantar δείχνει ότι ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων είναι το δεύτερο πιο σημαντικό οικονομικό ζήτημα για το κοινό μετά το ενεργειακό κόστος, με τα δύο τρίτα των ανθρώπων να ανησυχούν για τις τιμές των τροφίμων και των ποτών, περισσότερο από τις απεργίες του δημόσιου τομέα και την κλιματική αλλαγή.

Το ένα τέταρτο εξ αυτών λέει ότι δυσκολεύεται οικονομικά, έναντι ενός στους πέντε πέρυσι. “Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Εάν οι άνθρωποι δεν αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο κάνουν τα ψώνια τους, τα νοικοκυριά αντιμετωπίζουν αύξηση κατά 811 στερλίνες στον μέσο ετήσιο λογαριασμό τους” σημειώνει ο ερευνητής ΜακΚέβιτ.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο οι αλυσίδες χαμηλού κόστους παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα κέρδη. Η Aldi ώθησε το μερίδιο αγοράς της σε νέο ρεκόρ αυτή την περίοδο αγγίζοντας το 9,4%. Παραμένει το ταχύτερα αναπτυσσόμενο σούπερ μάρκετ, με πωλήσεις να αυξάνονται κατά 26,7%. Από κοντά ακολουθεί η Lidl η οποία αύξησε τις πωλήσεις κατά 25,4% με μερίδιο στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου στο 7,1% σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που καταγράφει η Kantar.

Η έλλειψη ορισμένων φρούτων και λαχανικών δεν είναι πιθανό να τελειώσει σύντομα. Οι παραγωγοί στις μεγαλύτερες αναπτυσσόμενες περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου λένε ότι οι ελλείψεις μπορεί να διαρκέσουν μέχρι τον Μάιο, καθώς οι καλλιεργητές καθυστερούσαν τη φύτευση ορισμένων καλλιεργειών λόγω του υψηλού ενεργειακού κόστους.

Πηγή: ertnews.gr