Οι Βρετανοί καταναλωτές στηρίζουν -φειδωλά- την τοπική αγροδιατροφή

Οι Βρετανοί καταναλωτές θα συνεχίσουν να στρέφονται με μεγαλύτερη θέρμη σε τοπικά προϊόντα αγροδιατροφής, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις θα εξακολουθήσουν να ευδοκιμούν κατά τη διάρκεια του 2021, σύμφωνα με νέα έρευνα της Lumina Intelligence. Ωστόσο, το περιβάλλον της οικονομικής ύφεσης λόγω της πανδημίας COVID-19 αναμένεται να ασκήσει πίεση στις καταναλωτικές δαπάνες.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι τα νέα ήθη που έχει φέρει η υγειονομική κρίση στις ζωές μας, με τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και την αποσυμφόρηση των αστικών κέντρων, έχουν ωφελήσει τους τοπικούς λιανοπωλητές στα προάστια των πόλεων, σηματοδοτώντας παράπλευρα κέρδη και για τους αγρότες. Το 78% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι «σημαντικό» ή «πολύ σημαντικό» να υποστηρίξουμε τους τοπικούς προμηθευτές και τους λιανοπωλητές.

Επιπλέον, το 53% ανέφερε ότι πραγματοποίησε τις περισσότερες αγορές του τοπικά το 2020, ενώ το 42% δήλωσε ότι θα συνεχίσει να ψωνίζει τοπικά και στο μέλλον. «Οι διαταραγμένες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και οι εμπορικοί περιορισμοί για τις επιχειρήσεις έκαναν αναγκαίες και επιθυμητές τις τοπικές αγορές το 2020. Αυτή η καταναλωτική συμπεριφορά αναμένεται να συνεχιστεί, με τους περισσότερους ερωτηθέντες να ορίζουν ως “τοπικό” ένα προϊόν “που έχει παραχθεί στη Μ. Βρετανία”, μια τάση που αναμένεται να ενισχυθεί από το Brexit», εξηγεί η Άλις Ντόλινγκ, ανώτατο στέλεχος της Lumina Intelligence.

Επιπλέον, η πανδημία ανέδειξε νέους τρόπους προσέγγισης των καταναλωτών και νέων διαύλων για την αγορά, καθώς οι πολίτες στράφηκαν μαζικά στο διαδίκτυο για τις αγορές τους. Στην έρευνα της Lumina Intelligence, το 18% των καταναλωτών δήλωσε ότι άλλαξε την «κύρια μέθοδο» των αγορών του μέσα στο 2020, επιλέγοντας να μεταπηδήσει σε διαδικτυακές συναλλαγές παρά να διακινδυνέψει με τη φυσική παρουσία του σε κάποιο κατάστημα λιανικής.

Ο οικονομικός αντίκτυπος της COVID-19 πιθανότατα θα συνεχίσει να γίνεται αισθητός «για πολλά χρόνια» και, ως εκ τούτου, οι καταναλωτές αναμένεται να γίνουν πιο φειδωλοί ως προς τις αγορές. Η έρευνα διαπιστώνει έναν υψηλό βαθμό άγχους μεταξύ των καταναλωτών, με το 46% να δηλώνει ότι προσπαθεί να μειώσει τις δαπάνες του όσον αφορά το φαγητό και το ποτό, ενώ ένα 66% δηλώνει πιο προσεκτικό για το πού ξοδεύει τα χρήματά του συγκριτικά με πριν ξεκινήσει η καραντίνα.