Coldiretti: Κηρύσσει τον πόλεμο στις «μαφιόζικες» ονομασίες εστιατορίων και προϊόντων

Η μεγαλύτερη ένωση αγροτών της Ιταλίας, Coldiretti, δίνει μάχη ενάντια στη χρήση «μαφιόζικων» όρων για την εμπορική προώθηση ποικίλων προϊόντων τροφίμων και ποτών σε όλο τον κόσμο, από ουίσκι Cosa Nostra μέχρι σάλτσα ντομάτας Chili Mafia. Επιπλέον, μετά από εκτεταμένη έρευνα, η Coldiretti διαπίστωσε ότι σχεδόν 300 εστιατόρια εκτός Ιταλίας έχουν ονόματα εμπνευσμένα από την ιταλική μαφία και τα θέματά της, όπως το El Padrino στην Ισπανία, το Don Corleone στη Φινλανδία, το Burger Mafia στη Γερμανία, το Falafel Mafia στις ΗΠΑ και το Nasi Goreng Mafia στην Ινδονησία.

Ο Alessandro Apolito, αξιωματούχος της Coldiretti, ανέφερε ότι η πιο σοκαριστική ανακάλυψη ήταν ένα μπουκάλι ουίσκι σε σχήμα πολυβόλου που παράγεται στη Σκωτία και ονομάζεται Cosa Nostra Shot. «Είναι σκανδαλώδες το γεγονός ότι κάποιος θα μπορούσε να αγοράσει κάτι τέτοιο, ακόμα κι αν είναι μόνο για πλάκα», είπε ο Apolito. «Για εμάς, το να αστειευόμαστε με τόσο σοβαρά πράγματα, όπως η μαφία, είναι απαράδεκτο».

Η Ισπανία βρέθηκε να φιλοξενεί τον μεγαλύτερο αριθμό (63) εστιατορίων και μπαρ με θέμα τη μαφία, ακολουθούμενη από την Ουκρανία, τη Βραζιλία, την Ινδονησία, τη Ρωσία, την Ινδία, την Ιαπωνία, την Πολωνία και τις ΗΠΑ. Αν και υπάρχουν συμφωνίες της ΕΕ για τη διασφάλιση των προϊόντων βάσει των κανόνων προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης, δεν υφίστανται μέτρα για την αποτροπή τεχνασμάτων μάρκετινγκ, όπως εστιατόρια ή τρόφιμα με ονομασίες που εμπνέονται από μαφιόζικα θέματα.

«Η χρήση και η επίκληση του ονόματος του οργανωμένου εγκλήματος για σκοπούς μάρκετινγκ δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή», δήλωσε ο Ettore Prandini, πρόεδρος της Coldiretti. «Υπάρχει οικονομική ζημιά στον αγροδιατροφικό τομέα της Ιταλίας, αλλά και πρόσθετη ζημιά στα θύματα του υποκόσμου. Πρέπει να καταλήξουμε σε συμφωνία σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να διασφαλίσουμε ότι αυτό δεν θα μπορεί πλέον να συμβαίνει».