ECOTROPHELIA: Τα καινοτόμα προϊόντα διατροφής που αλλάζουν το τοπίο της αγοράς

ECOTROPHELIA: Τα καινοτόμα προϊόντα διατροφής που αλλάζουν το τοπίο της αγοράς

Είναι καινοτόµα και αναζητούν µία θέση στην ελληνική αγορά, ώστε να αποτελέσουν όχι µόνο το µέλλον του αγροδιατροφικού τοµέα και της βιοµηχανίας τροφίµων, αλλά και τον δρόµο, µε τον οποίο θα συνεργαστεί η ανώτατη εκπαίδευση µε τη βιοµηχανία, ώστε να δοθούν νέα προϊόντα στο καταναλωτικό κοινό. Ο λόγος για τα προϊόντα που αναδεικνύονται από τον εθνικό διαγωνισµό «ECOTROPHELIA», που διοργανώνει ο ΣΕΒΤ. Η γενική διευθύντρια του ΣΕΒΤ, Βάσω Παπαδηµητρίου, τονίζει στην «ΥΧ» πως «στόχος του διαγωνισµού είναι να στηρίξει τη νέα γενιά, δηλαδή τους νέους Έλληνες φοιτητές, που ασχολούνται µε την επιστήµη των τροφίµων, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να καταθέσουν τις ιδέες τους και να αναπτύξουν πρωτοποριακά προϊόντα διατροφής, που παρουσιάζουν απαραιτήτως στοιχεία οικολογικής καινοτοµίας.

Ο διαγωνισµός αποτελεί φυτώριο καινοτόµων ιδεών για τη βιοµηχανία τροφίµων και αναδεικνύει τη δυναµική του κλάδου, αλλά και το υψηλό επίπεδο των Ελλήνων επιστηµόνων».

Προώθηση στην αγορά

Τα προϊόντα, αυτά, που αξιοποιούν τα αγαθά της ελληνικής γης και µετατρέπονται από τους νεαρούς Έλληνες επιστήµονες σε καινοτόµα προϊόντα µε υψηλά διατροφικά στοιχεία, έχουν αρχίσει, ήδη, να βρίσκουν µια θέση στην αγορά. «Η νίκη από µόνη της δεν αποτελεί αυτοσκοπό», αναφέρει η Β. Παπαδηµητρίου και συνεχίζει, λέγοντας πως «είναι σηµαντικό τα καινοτόµα προϊόντα που αναπτύσσονται να βρίσκουν τον δρόµο τους στην αγορά, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Αξίζει να αναφέρω ότι από το ξεκίνηµα του εθνικού διαγωνισµού το 2011 έχουν παραχθεί περισσότερα από 70 προϊόντα, ορισµένα από τα οποία έχουν βρει ήδη τον δρόµο τους στην αγορά».

AVOYOG Smoothie Beverage

Χαρακτηριστικό παράδειγµα της προσπάθειας, της γνώσης της καινοτοµίας και του υψηλού επιπέδου των Ελλήνων επιστηµόνων αποτελεί το AVOYOG Smoothie Beverage, το καινοτόµο λειτουργικό ρόφηµα υψηλής διατροφικής αξίας, το οποίο εκτός από το πρώτο βραβείο στον εθνικό διαγωνισµό «ECOTROPHELIA, κέρδισε το χρυσό βραβείο στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισµό «ECOTROPHELIA», αποδεικνύοντας πως η Ελλάδα δεν υστερεί σε τίποτα από τις υπόλοιπες χώρες. Το καινοτόµο αυτό προϊόν περιέχει φρέσκα ελληνικά αβοκάντο, ορό στραγγιστού γιαουρτιού και είναι εµπλουτισµένο µε πρεβιοτικές ίνες και φυσικό αντιοξειδωτικό εκχύλισµα βοτάνων.

Είναι ένα γευστικό ρόφηµα που προσφέρει στον καταναλωτή σηµαντικά διατροφικά οφέλη, ενώ ταυτόχρονα παρασκευάζεται µε σεβασµό προς το περιβάλλον, αναφέρει στην «ΥΧ» η οµάδα του Εργαστηρίου Χηµείας και Τεχνολογίας Τροφίµων του ΕΜΠ που δηµιούργησε το ρόφηµα. «Για εµάς, αυτή η διάκριση ήταν µια αναγνώριση προσπάθειας και σκληρής δουλειάς πολλών µηνών. Ήταν µία εµπειρία που, ανεξάρτητα από το αποτέλεσµα, είχε πλήρως εκπαιδευτικό χαρακτήρα για όλα τα µέλη της οµάδας. Ο πρωταρχικός στόχος της οµάδας ήταν η αναγνώριση της καινοτοµίας του προϊόντος µας από ένα εξειδικευµένο και απαιτητικό κοινό, όπως αυτό των 21 κριτών του διαγωνισµού από τον ακαδηµαϊκό χώρο και τον τοµέα της βιοµηχανίας της Ευρώπης. Η επιτυχία αυτή σηµαίνει για εµάς ότι το ‘‘AVOYOG Smoothie Beverage’’ αποτελεί ένα ανταγωνιστικό προϊόν στον τοµέα των ροφηµάτων και µας παρακινεί στην αναζήτηση των δυνατοτήτων που υπάρχουν στο δύσκολο χώρο της πραγµατικής αγοράς.

Σε επόµενο στάδιο, θα πρέπει να συνεχίσει και να ολοκληρωθεί η έρευνα πάνω στην εξέλιξη και τη βελτιστοποίηση της ποιότητας όλων των χαρακτηριστικών του προϊόντος. Ευελπιστούµε να το δούµε να βγαίνει στην αγορά και να κερδίζει το καταναλωτικό κοινό τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό», τονίζει η οµάδα του AVOYOG Smoothie Beverage.