Εκστρατεία ενημέρωσης στην Κοζάνη για τα τοπικά προϊόντα

Στήριξη της επιχειρηματικότητας για δίκαιη μετάβαση στη μεταλιγνιτική εποχή

Σε καμπάνια ενημέρωσης και γνωριμίας των τοπικών παραγωγών και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή τομέα και τη μεταποίηση προσανατολίζεται ο Δήμος Κοζάνης με στόχο τη στήριξη της επιχειρηματικότητας για την όσο το δυνατόν δίκαια μετάβαση στη μεταλιγνιτική εποχή.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Κοζάνης, Λάζαρο Μαλούτα, η ανάγκη στήριξης στους τοπικούς παραγωγούς και στις μεταποιητικές επιχειρήσεις είναι επιτακτική, δεδομένων των εξελίξεων σε σχέση με την απολιγνιτοποίηση και έχει στόχο να ενισχυθούν οι υπάρχουσες, αλλά και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων, όπως και να μπορούν οι παραγωγοί να διαπραγματεύονται με καλύτερες προϋποθέσεις.

«Σκοπός μας είναι να γνωρίσουν οι δημότες μας τα τοπικά προϊόντα, γιατί υπάρχουν παραγωγές στον νομό που είναι λιγότερο γνωστές και να τους εξηγήσουμε γιατί πρέπει να τα προτιμούν. Για τον λόγο αυτό, σκοπεύουμε να πραγματοποιήσουμε μια καμπάνια ενημέρωσης, έτσι ώστε η πιθανή ζήτηση αυτών των προϊόντων να τα βοηθήσει να βγουν στα ράφια των καταστημάτων».

 

Δράσεις

Η μορφή που θα λάβει η καμπάνια εξετάζεται, ενώ δεν αποκλείεται η περίπτωση να ενταχθούν ενημερωτικά έντυπα στους λογαριασμούς της ύδρευσης ή της τηλεθέρμανσης σε περίπου 40.000 καταναλωτές. Σημειώνεται πως η Δημοτική Αρχή Κοζάνης έχει αναλάβει ήδη πρωτοβουλίες για τα τοπικά προϊόντα.

Στις ενέργειες που υλοποιήθηκαν και θα γίνουν προσεχώς, περιλαμβάνονται οι συναντήσεις τόσο με εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, όσο και με αγροτικούς συνεταιρισμούς και ομάδες παραγωγών. «Είχαμε μια παραγωγική συζήτηση με τους εκπροσώπους των s/m και διαπιστώσαμε ότι ήδη υπάρχουν αρκετά τοπικά προϊόντα διαθέσιμα στα ράφια, ωστόσο επιθυμία μας είναι να ενταχθούν και άλλα προϊόντα που είναι λιγότερο γνωστά. Οι δυσκολίες των μικρών παραγωγών στη διάθεση των προϊόντων είναι γνωστές. Άλλωστε, το να παράγεις είναι σχετικά εύκολο, η δυσκολία έγκειται στην πώληση των προϊόντων» τόνισε στην «ΥΧ».

Σε ό,τι αφορά τις πρωτοβουλίες με τους παραγωγούς και μεταποιητές, ο κ. Μαλούτας ανέφερε πως είχε μια πρώτη συνάντηση με παραγωγούς λεβάντας, οι οποίοι εξέφρασαν τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν φέτος στη διάθεση του προϊόντος τους, αλλά και την ανάγκη υποστήριξής τους. «Οι συναντήσεις που θα έχουμε με αγροτικούς συνεταιρισμούς και ομάδες παραγωγών θα στοχεύουν να τους ενθαρρύνουμε στις συνομιλίες τους με τα σούπερ μάρκετ», κατέληξε ο δήμαρχος Κοζάνης.