Ο Ελασσονίτης που επένδυσε στην ίδρυση εργαστηρίου παραγωγής χυμού

Η χυμοποίηση διέξοδος για τα βιολογικά ποιοτικά μήλα

Η βασική καλλιέργεια στη Μηλέα Ελασσόνας, όπως είναι αναμενόμενο, είναι το μήλο, με το οποίο ασχολούνται οι περισσότεροι παραγωγοί. Ο Κωνσταντίνος Μηνάς είναι ένας από αυτούς και μάλιστα νέος αγρότης, ο οποίος αν και σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών, τον κέρδισε η μητέρα γη και τα πάτρια εδάφη.

Πρόσφατα εξασφάλισε χρηματοδότηση από το πρόγραμμα leader στο πλαίσιο του ΠΑΑ 2014-2020 (στην Περιφέρεια Θεσσαλίας), προϋπολογισμού 63.738 ευρώ με τη δική του συμμετοχή να κυμαίνεται στα 32.000 ευρώ για την ίδρυση εργαστηρίου παραγωγής χυμού μήλου, την κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων και την προμήθεια εξοπλισμού.

Ο κ. Μηνάς εξηγεί στην «ΥΧ» γιατί αποφάσισε να επενδύσει στην παραγωγή χυμού μήλου, ενώ εκφράζει και την αγωνία του για τις δυσκολίες που συναντά κάποιος που απευθύνεται για πρώτη φορά στην αγορά. «Κατ’ αρχάς η παραγωγή μου είναι βιολογική. Διάλεξα το κομμάτι της μεταποίησης και συγκεκριμένα της χυμοποίησης, γιατί τα φρούτα που πρόκειται να επεξεργαστώ είναι α΄ ποιότητας, αλλά λόγω ιδιομορφιών δεν μπορούν να απορροφηθούν από την αγορά. Αυτό γιατί κάποιοι καρποί λόγω π.χ. της κακής γονιμοποίησης μπορεί να είναι παραμορφωμένοι, άλλοι να είναι μικροί και άλλοι επειδή φέρουν διάφορα στίγματα από έντομα να καθίστανται μη εμπορεύσιμοι.

Δυστυχώς, στις βιολογικές καλλιέργειες η ανομοιομορφία είναι σύνηθες φαινόμενο, αλλά επηρεάζει την προώθηση στην αγορά. Έτσι, για να μην πάει χαμένη η ποιοτική μου παραγωγή, αποφάσισα να επενδύσω στη χυμοποίηση. Σκοπεύω να ξεκινήσω με 2 κωδικούς (δύο γεύσεις) καθαρά από χυμό μήλου, 100% βιολογικό, χωρίς πρόσθετα συντηρητικά. Σε δεύτερη φάση, αν τα πάντα κυλήσουν ομαλά, σειρά θα έχει το μηλόξυδο, το τσιπς μήλου, το έλαιο μήλου και άλλα πολλά υποπροϊόντα που μπορείς να κάνεις».

Σχετικά με την προώθηση/διάθεση των προϊόντων του, αυτή για έναν νέο παραγωγό είναι ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια, αν όχι το δυσκολότερο. Ο Κωνσταντίνος θα εκμεταλλευτεί τα social media, ενώ ήδη ξεκίνησε έρευνα και επαφές με ανθρώπους της αγοράς για τον χυμό. «Για την προώθηση του χυμού υπάρχει ενδιαφέρον από εταιρεία προώθησης τέτοιων προϊόντων με την οποία ήδη συνεργάζομαι, ενώ έχω ήδη μιλήσει με διάφορα βιολογικά καταστήματα σε Λάρισα και Αθήνα, καθώς και με κάποια καταστήματα στην επαρχία Ελασσόνας.

Είμαι αρκετά αισιόδοξος και εύχομαι σε όλους όσοι εγκρίθηκαν στο Leader να έχουν μια πετυχημένη πορεία. Ο καταναλωτής δείχνει να κάνει στροφή εδώ και καιρό στα βιολογικά προϊόντα και αυτό είναι αισιόδοξο», καταλήγει ο Ελασσονίτης μηλοπαραγωγός.