«Elevate Greece»: Στην τρίτη θέση της χρηματοδότησης οι ελληνικές startups της αγροδιατροφής

Τον απολογισμό του για το περσινό έτος παρουσίασε το Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων «Elevate Greece» σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικές μέρες. Ξεχωριστή θέση σε αυτό καταλαμβάνουν οι καινοτόμες ελληνικές startups του αγροδιατροφικού τομέα, οι οποίες έχουν «διαβεί» την επίσημη ψηφιακή πύλη του φορέα για τις νεοφυείς επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έγιναν γνωστά από την παρουσίαση, οι τομείς στους οποίους δραστηριοποιούνται οι 728 νεοφυείς επιχειρήσεις μέλη του Elevate Greece καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα. Απαρτίζοντας το 7,4%, οι αγροδιατροφικές startups κυμαίνονται σε χαμηλότερα ποσοστά από τις κυρίαρχες κατηγορίες των βιοεπιστημών, τους τομείς Περιβάλλοντος – Ενέργειας και Διαφήμισης – Μάρκετινγκ (αμφότεροι από 9,0%) και του Τουρισμού – Υπηρεσιών Φιλοξενίας (8,1%).

Παρότι εκπροσωπείται από λιγότερες επιχειρήσεις, η Αγροδιατροφή βρίσκεται πιο ψηλά στην προσέλκυση χρηματοδότησης, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση (9,7%) πίσω από τον διαχρονικά κραταιό τομέα των Βιοεπιστημών (29%) και τον τομέα Ανάλυσης Δεδομένων – Μεγάλα Δεδομένα (13,8%). Αυτός ο συσχετισμός είναι ενδεικτικός της δυναμικής που παρουσιάζει το αγροδιατροφικό πεδίο, όσον αφορά την προσέλκυση επενδύσεων.

Ο τομέας Αγροδιατροφής, στον οποίο υπάγονται η αγροτεχνολογία και η τεχνολογία τροφίμων (AgriTech/FoodTech), σχετίζεται με την εφαρμογή της τεχνολογίας και της καινοτομίας στη γεωργία και στην παραγωγή τροφίμων.

Συνολικά, στην κατηγορία αυτή έχουν αξιολογηθεί και εγγραφεί στο Elevate Greece 54 νεοφυείς επιχειρήσεις, απασχολώντας 379 εργαζομένους πλήρους και μερικής απασχόλησης, ήτοι το 5,2% του συνόλου. Η επικρατέστερη τεχνολογία με την οποία καταπιάνονται οι εγγεγραμμένες startups είναι το Λογισμικό (48%), ακολουθούμενη από το Διαδίκτυο των Αντικειμένων (IoT) (44%) και άλλες τεχνολογίες (44%).

Κυρίαρχη Πηγή Εξωτερικής Χρηματοδότησης είναι τα Κεφάλαια Επιχειρηματικών Συμμετοχών σε ποσοστό 61%, ενώ σχετικά με το Επιχειρηματικό Μοντέλο, επικρατεί το B2B (93%), ακολουθούμενο από απόσταση από τα Β2Β2C (48%) και B2C (39%). Τέλος, επικρατέστερα Μοντέλα Εσόδων είναι η Χρέωση ανά προϊόν (65%), η Χρέωση Συνδρομής (52%) και η Χρέωση Λογισμικού ως Υπηρεσία (35%).

Μέσω της ένταξής τους στο «Elevate Greece», οι επιχειρήσεις που απαρτίζουν το ελληνικό οικοσύστημα των αγροδιατροφικών startups μπορούν να διεκδικήσουν ενίσχυση, ανάπτυξη και εξωστρέφεια στα πρώτα τους βήματα, δρέποντας τα προνόμια της πρωτοβουλίας.

Σε αυτά περιλαμβάνονται μέτρα όπως η θέσπιση στοχευμένων φορολογικών κινήτρων για Επενδυτικούς Αγγέλους (Angel Investors), θεσμοθέτηση των δικαιωμάτων προαίρεσης (stock options) σε εργαζομένους, παροχή ρευστότητας για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας μέσω της έκδοσης πρόσκλησης ΕΣΠΑ, ύψους 60 εκατ. ευρώ, καθώς και δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες, σεμινάρια και χρηματικά έπαθλα που προσφέρονται από τους επίσημους υποστηρικτές του μητρώου.