Εναλλακτικός τουρισμός και αγροδιατροφή στους στόχους της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας

Φιλοδοξία δημιουργίας «δρόμων του νερού»

Σε έναν μοναδικό και ελκυστικό τόπο για την ανάπτυξη παραγωγικών δραστηριοτήτων, την ανάδειξη των γεωργοκτηνοτροφικών προϊόντων και της τοπικής γαστρονομίας, αλλά και την προσέλκυση τουριστών μέσα από εναλλακτικές μορφές τουρισμού, φιλοδοξεί να καταστεί η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.

Προικισμένη από τη φύση για την οικολογία της, είναι η μοναδική Περιφέρεια της Ελλάδας που δε βρέχεται από θάλασσα, διαθέτει, ωστόσο, το 70% των λιμνών και πηγών όλης της χώρας.

Η σύνδεση, αξιοποίηση και προβολή αυτού του υδάτινου στοιχείου με τις φυσικές ομορφιές – διαδρομές που υπάρχουν γύρω από αυτό και η δημιουργία του «δρόμου του νερού», είναι ένας από τους άξονες προτεραιότητας που έχουν τεθεί για την προώθηση του τουρισμού της. «Θα επικεντρωθούμε στα βασικά συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιφέρειάς μας, τα οποία είναι ο χειμερινός τουρισμός, ο αγροτουρισμός και ο εναλλακτικός τουρισμός», αναφέρει ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού-Πολιτισμού-Παιδείας, Θεοφύλακτος Ζυμπίδης, προσθέτοντας πως τομείς δράσης είναι η ανάδειξη του περιηγητικού τουρισμού (ορειβατικά-πεζοπορικά μονοπάτια), οι περιβαλλοντικές διαδρομές, ο θρησκευτικός τουρισμός και η γαστρονομία.

Στόχος είναι, επίσης, σύμφωνα με τον κ. Ζυμπίδη, οι συνεργασίες με άλλες περιφέρειες, με τις οποίες φιλοδοξούν να δημιουργήσουν οργανωμένα πακέτα για την ανάδειξη της περιοχής. Στο επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο, μετά τις γιορτές του Πάσχα, θα κατατεθεί το Σχέδιο Τουριστικής Προβολής της Δυτικής Μακεδονίας και θα ανακοινωθούν οι διαθέσιμοι πόροι για συγκεκριμένες δράσεις και εκδηλώσεις. Άρρηκτα συνδεδεμένα με τον τουρισμό είναι και τα παραγόμενα τοπικά προϊόντα. Η νεοσύστατη Αγροδιατροφική Σύμπραξη Δυτικής Μακεδονίας, η οποία αποτελείται από 28 μέλη-επιχειρηματίες, κινείται με δύο στοχεύσεις-κατευθύνσεις.

Όπως τονίζει ο πρόεδρός της, Γρηγόρης Γιαννόπουλος, η πρώτη αφορά την προώθηση και πιστοποίηση των προϊόντων μέσα από δράσεις και ενέργειες και η δεύτερη την «εκπαίδευση» του καταναλωτή για τα προϊόντα που παράγονται στην περιοχή. «Θέλουμε να επικοινωνήσουμε στον κόσμο την ποιότητα των προϊόντων μας, η ποικιλία των οποίων αρκεί για να καλύψει ένα παντοπωλείο, τις διαφορές που υπάρχουν από τα εισαγόμενα ή παρεμφερή, και μέσα από μια πανελλαδική καμπάνια να προβάλουμε τη διατροφική αξία τους», καταλήγει ο κ. Γιαννόπουλος.