Έντονες αντιδράσεις σε πολιτικό επίπεδο λόγω της πετρελαιοκηλίδας 

Έντονες αντιδράσεις σε πολιτικό επίπεδο λόγω της πετρελαιοκηλίδας 

Καταιγισμό επίκαιρων ερωτήσεων για την οικολογική καταστροφή, που προκάλεσε το πλοίο Αγία Ζώνη ΙΙ, δέχεται η κυβέρνηση, ενώ πυκνώνουν οι φωνές για κακούς χειρισμούς από πλευράς της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝ. Με δέκα ερωτήματα προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Πάνο Κουρουμπλή, ανεβάζει η Νέα Δημοκρατία, που κατέθεσε επίκαιρη επερώτηση την οποία συνυπογράφουν 23 υψηλόβαθμα στελέχη της, με θέμα: «Εγκληματική ολιγωρία στην αντιμετώπιση της οικολογικής καταστροφής στο Σαρωνικό».

Σύμφωνα με όσα σημειώνει η ΝΔ, με πρώτο υπογράφοντα τον τέως αρχηγό της, Ευάγγελο Μεϊμαράκη και δεύτερο υπογράφοντα τον αρμόδιο τομεάρχη Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, η κυβέρνηση δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την κρίση που δημιουργήθηκε, όταν το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο, που είχε αποπλεύσει έμφορτο από τα διϋλιστήρια του Ασπροπύργο,  βυθίστηκε, ρίχνοντας στη θάλασσα 2.570 τόνους καυσίμων.

Η ΝΔ καταγγέλλει πως  με δηλώσεις του ο υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος έδωσε και χθες συνέντευξη τύπου στο ΥΕΝ, μαζί με τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος, Σωκράτη Φάμελλο επιχείρησε να υποβαθμίσει το θέμα. Σημειώνει δε ότι εξαιτίας της κατάστασης αυτής η πετρελαιοκηλίδα έφτασε από τη Σαλαμίνα ως τη Βούλα, ενώ υπάρχει συγκεκριμένη υπηρεσία για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, και λειτουργεί και στον Πειραιά και στη Σαλαμίνα και η χώρα μας έχει υπογράψει συμφωνία συνεργασίας με την European Maritime Safety Agency (EMSA) .  Σημειώνει δε πως υπήρχε ελλιμενισμένο στην περιοχή το πλοίο AKTAIA OSRV το οποίο θα μπορούσε κάλλιστα με τον εξοπλισμό που διέθετε να δώσει χείρα βοηθείας, για την αντιμετώπιση της καταστροφής.

Αντιδράσεις από πλευράς κυβέρνησης 

Παρόλα αυτά έντονες είναι οι αντιδράσεις και από πλευράς της κυβέρνησης, για το θέμα αυτό, καθώς στο παρελθόν, υψηλόβαθμα στελέχη της ΝΔ, όπως λένε, δυναμίτισαν οποιαδήποτε προσπάθεια έγινε για να σταματήσει η λειτουργία μονοπύθμενων καραβιών σε αγαστή συνεννόηση με τους Έλληνες εφοπλιστές. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η άποψη που εξέφρασε και ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Γιάννης Τσιρώνης, όπως αναφέρθηκε σε ραδιοφωνικούς σταθμούς και στον «τοίχο» του στη διαδικτυακή του σελίδα, ο οποίος ωστόσο, πήρε διακριτικές αποστάσεις από όσα είπε ο Πάνος Κουρουμπλής. Παρόλα αυτά ενδιαφέρον έχει η συνέντευξη Τύπου, που αναμένεται να δώσουν οι Οικολόγοι Πράσινοι. Παρά ταύτα το ζήτημα με την πετρελαιοκηλίδα άλλαξε και τους συσχετισμούς στο χώρο των Οικολόγων, αφού ήδη ο πρώην ευρωβουλευτής Νίκος Χρυσόγελος, ο οποίος διαχώρισε πλήρως τη θέση του με τον Γιάννη Τσιρώνη. Κοινοβουλευτικές πηγές πάντως δείχνουν και παραπέμπουν και σε στενό συνεργάτη πρώην υπουργού της ΝΔ,  που φέρεται να έχει εμπλοκή με τον Ελληνικό Νηογνώμονα. 

Την ίδια στιγμή και κυβερνητικά στελέχη εμφανίζονται δυσαρεστημένα με τη στάση Κουρουμπλή, με τον τρόπο που ανακοίνωσε, ότι είναι στη διάθεση του πρωθυπουργού, η παραίτησή του, τη στιγμή που οι ακτές της Αττικής μυρίζουν πετρέλαιο. Θεωρούν δε πως ο ίδιος έπρεπε να διευκολύνει τον πρωθυπουργό. Το θέμα πάντως, λένε, είναι πως μια συνεργασία που είχε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, με τους Ιταλούς πέρασε στα ψιλά ενώ ήταν πολύ σημαντική για την ελληνική οικονομία.