Ευρωπαϊκό σήμα προέλευσης αποκτούν τα πιερικά προϊόντα

Λίγες μόνον ημέρες απομένουν προκειμένου τα προϊόντα που προέρχονται και παράγονται στην Πιερία να αποκτήσουν το δικό τους εμπορικό σήμα.

Μετά από ενέργειες που πραγματοποίησε το τοπικό Επιμελητήριο προς το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο εδρεύει στο Αλικάντε, είναι πλέον θέμα ημερών προκειμένου τα πιερικά προϊόντα να λάβουν τη δική τους ταυτότητα προέλευσης και να πιστοποιηθούν γεωγραφικά, αφού υπολείπονται ορισμένες γραφειοκρατικές κινήσεις για την ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας.

Όπως τονίζει για το θέμα ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας, Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, τα προϊόντα της περιοχής θα αποκτήσουν τα δικά τους ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ξεχωριστά για κάθε κατηγορία, ταυτοποιώντας έτσι την προστιθέμενη αξία τους στις διεθνείς αγορές και αποφέροντας οικονομικές δραστηριότητες και ανάπτυξη στην Πιερία.

«Μετά από ενέργειες σχεδόν δύο ετών και προβλήματα και καθυστερήσεις που αντιμετωπίσαμε σε ό,τι αφορά την εμπορική ονομασία των προϊόντων, είναι θέμα ημερών να αποκτήσουμε το σήμα προέλευσης. Πιστεύουμε ότι αυτό θα ενισχύσει την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα των πιερικών επιχειρήσεων αφού αποτελεί ένα ακόμη εργαλείο για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής μας, αναδεικνύοντας και προβάλλοντας τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά των προϊόντων και των υπηρεσιών της Πιερίας», επισημαίνει ο κ. Χατζηχριστοδούλου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι καθυστερήσεις οφείλονται επειδή η γραφική αναπαράσταση του σήματος των προϊόντων ήταν ο Όλυμπος και για τον λόγο αυτό έκανε ένσταση η Ολυμπιακή Επιτροπή.

Ωστόσο, όπως λέει, έγινε συμβιβασμός μεταξύ των δύο, αφού διευκρινίστηκε ότι δεν θα αφορά αθλητικές δραστηριότητες. Την ίδια ώρα, το Επιμελητήριο Πιερίας είναι ανάμεσα στους τρεις εθνικούς νικητές των Πανευρωπαϊκών Βραβείων Προώθησης της Επιχειρηματικότητας για το 2023.

Η εύφημος μνεία απονεμήθηκε στο Επιμελητήριο για την πρωτοβουλία «Ισχυροποίηση της εξωστρέφειας και υποστήριξη της Διεθνοποίησης των επιχειρήσεων» και αφορά την προβολή και προώθηση των τοπικών προϊόντων αγροδιατροφής, με βασικό σημείο αναφοράς τα κεράσια και τα μύδια και με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας και τη διεθνοποίηση των επιχειρήσεων.

«Μετά τον οδηγό της εξωστρέφειας που είχαμε δημιουργήσει για τις επιχειρήσεις του νομού και την καθοδήγηση που δίναμε μέσα από αυτό, με τη δημιουργία των info kiosks για την εξυπηρέτηση των τουριστών, ήρθε και η πρωτοβουλία για την ενίσχυση του τομέα της αγροδιατροφής της περιοχής μας. Για αυτήν τη δράση βραβευτήκαμε και η επιβράβευση θα γίνει την περίοδο της ΔΕΘ από το υπουργείο Ανάπτυξης», καταλήγει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου.