«Φρένο» στις πωλήσεις υποκατάστατων για γαλακτοκομικά

Η αύξηση του κόστους ζωής προκαλεί σημάδια κόπωσης στο κίνημα του βιγκανισμού

Οι Βρετανοί καταναλωτές δείχνουν ολοένα και μικρότερο ενδιαφέρον για τη γνωστή βρετανική καμπάνια «Veganuary», η οποία κάθε χρόνο τους καλεί να προσαρμοστούν σε μια βίγκαν δίαιτα για τον μήνα Ιανουάριο. Αυτό αποτυπώνεται και στις λιγότερες πωλήσεις υποκατάστατων για γαλακτοκομικά.

Όπως έχει διαπιστωθεί, οι αναζητήσεις του όρου «Veganuary» στο Google έχουν μειωθεί αρκετά από το 2019, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με άλλες πρωτοβουλίες για την υγεία, οι οποίες εν μέσω πανδημίας COVID-19 δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν από αντίστοιχα μειωμένο ενδιαφέρον στις τάσεις αναζήτησης.

Σύμφωνα με τον βρετανικό φορέα έρευνας για το λιανεμπόριο στο Ηνωμένο Βασίλειο (IGD), περίπου το 7% των Βρετανών καταναλωτών ξεκίνησε να συμμετέχει φέτος στο «Veganuary», αλλά επτά στους δέκα εξ αυτών εγκατέλειψαν την καμπάνια μέχρι τα μέσα του μήνα. «Από αυτούς που διέκοψαν, το 40% είπε ότι αυτό οφειλόταν στο ότι οι εναλλακτικές βίγκαν λύσεις ήταν πολύ ακριβές, ενώ ένα επιπλέον 40% δεν μπορούσε να βρει φαγητό ή ποτό που να απολαμβάνει», αναφέρει η έρευνα.

Αυτή η πτώση της δυναμικής του βιγκανισμού αποτυπώθηκε και στις πωλήσεις υποκατάστατων γαλακτοκομικών προϊόντων, οι οποίες κατά τις πρώτες τρεις εβδομάδες του Ιανουαρίου συρρικνώθηκαν κατά 2,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία των Kantar/AHDB. Η μείωση αποδίδεται στον μικρό αριθμό νοικοκυριών που αγόρασαν εναλλακτικά γαλακτοκομικά προϊόντα (ετήσια πτώση 3,8%).

Τα υποκατάστατα γαλακτοκομικών είναι πιο ακριβά σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ζωικά προϊόντα, γεγονός που εξωθεί ορισμένους καταναλωτές στο να εξέλθουν από την κατηγορία λόγω της συνεχιζόμενης κρίσης του κόστους ζωής στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εξ ου και η ανάπτυξη της αγοράς των εναλλακτικών γαλακτοκομικών προϊόντων έχει επιβραδυνθεί τους τελευταίους δώδεκα μήνες.

Η Susie Stannard του Βρετανικού Συμβουλίου για την Ανάπτυξη της Γεωργίας και των Κηπευτικών (AHDB) δήλωσε ότι οι υποκατάστατες λύσεις γαλακτοκομικών προϊόντων εισήλθαν «σε μια περίοδο μείωσης του όγκου πωλήσεών τους από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2022, αν και στη συνέχεια επέστρεψαν σε µέτριους ρυθµούς ανάπτυξης (+6,1%)».