ΓΕΩΤΕΕ Κεντ. Μακεδονίας: «Να αποσυρθεί η διάταξη του ν/σ του υπουργείου Παιδείας για το αγρόκτημα του ΑΠΘ»

Ανακοίνωση σχετικά με τη «Διάταξη του άρθρου 296 του ψηφισθέντος σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων» που αφορά στην κατάργηση των αυτοτελών ΝΠΔΔ με την επωνυμία «Ταμείο Διοίκησης και Διαχείρισης Αγροκτήματος Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης» και «Ταμείο Διοίκησης και Διαχείρισης Πανεπιστημιακών Δασών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης» και στη συγχώνευση / απορρόφηση τους από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, εξέδωσε το παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤΕΕ . 

Πιο συγκεκριμένα στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι:

«Το 2019 δημιουργήθηκαν ξαφνικά, λόγω της κατάργησης των ΤΕΙ, 24 νέα Τμήματα ΑΕΙ Γεωπονικής κατεύθυνσης, πολλά χωρίς το απαραίτητο αγρόκτημα και τα περισσότερα με ελάχιστους καθηγητές. Εκείνη την χρονιά εισήχθησαν στην Ελλάδα 6.000 περίπου φοιτητές Γεωπονίας, δηλαδή όσοι σπουδάζουν ετησίως σε όλη τη Νότια Ευρώπη. Όλα αυτά τα χρόνια ήταν συνεχείς οι εκκλήσεις μας προς την Κυβέρνηση για μια ριζοσπαστική αναδιοργάνωση αυτών των Τμημάτων με καταργήσεις / συνενώσεις τους, ώστε αυτά να καταστούν λειτουργικά και βιώσιμα.

Η Κυβέρνηση, όμως, όχι μόνο δεν προέβη σε καμία σχετική ενέργεια, αλλά αντ΄αυτού μας απαντά σήμερα με την κατάργηση του φορέα του σημαντικότερου Αγροκτήματος Τμήματος Γεωπονίας στην Ελλάδα, του Αγροκτήματος του Τμήματος Γεωπονίας του Α.Π.Θ. Ενός φορέα που λειτουργεί άψογα επί 90 σχεδόν χρόνια έχοντας ανεκτίμητη προσφορά στην οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας.

Αντίστοιχα, χωρίς να μπει τάξη στα νέα Τμήματα ΑΕΙ Δασολογικής κατεύθυνσης, καταργείται σήμερα ο φορέας διαχείρισης των περίφημων Πανεπιστημιακών Δασών στον Ταξιάρχη Χαλκιδικής και στο Περτούλι Τρικάλων του Τμήματος Δασολογίας & Φυσικού Περιβάλλοντος του Α.Π.Θ. χωρίς καμία αιτιολόγηση.

Η συγκεκριμένη νομοθετική διάταξη δεν υπήρχε στο κείμενο της διαβούλευσης, δεν αναφέρθηκε καθόλου στην σχετική αιτιολογική έκθεση κι όταν μετά την κατάθεση του νομοσχεδίου ανέδειξαν τον προβληματικό της χαρακτήρα τα Τμήματα Γεωπονίας και Δασολογίας & Φυσικού Περιβάλλοντος του Α.Π.Θ., καθώς και το Παράρτημά μας, η αρμόδια Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων ουδέποτε απάντησε στο ερώτημα ποια είναι η σκοπιμότητα και η χρησιμότητά της.

Αλήθεια, ποια συμφέροντα εξυπηρετεί αυτή η διάταξη, και για ποιο λόγο δεν άκουσε η Υπουργός ούτε την έκκληση των 42 επικεφαλής φορέων που έδειξαν την αντίθεση όλης της κοινωνίας σε αυτή την απόφασή της;

Η υποβάθμιση των Γεωτεχνικών σπουδών στην Ελλάδα φαίνεται πως είναι συνειδητή επιλογή της Κυβέρνησης. Μια υποβάθμιση, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τις απαιτήσεις της Ελληνικής κοινωνίας, αφού όλα τα γεωτεχνικά επαγγέλματα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με καίριους τομείς της οικονομίας, όπως ο πρωτογενής, ο δευτερογενής και ο τουρισμός.

Θα πρέπει όμως να γνωρίζουν ότι παγκοσμίως υπάρχει η αντίθετη τάση κι ότι ο πλούτος δε βρίσκεται στην οικοπεδική αξία ενός αγροκτήματος ή ενός δάσους αλλά στην επιστημονική γνώση και τεχνολογία που μπορεί να παραχθεί σε αυτό. Κι αυτός ο πλούτος δεν αποτιμάται μόνο σε χρήμα γιατί αφορά και στη δημόσια υγεία κι ασφάλεια που είναι ανεκτίμητες.  

Όσοι υπηρετούν τις Γεωτεχνικές Επιστήμες θα υπερασπιστούν μέχρι τέλους το αυτονόητο συμφέρον της Κοινωνίας και είναι βέβαιο ότι θα δικαιωθούν».