Αυτό το άρθρο είναι 17 μηνών

Γερμανία: «Φάτε λιγότερο κρέας, χρειαζόμαστε χώρο για βιοκαύσιμα», λέει η μεγαλύτερη παραγωγός… βιοκαυσίμων

19/04/2023
2' διάβασμα
germania-fate-ligotero-kreas-chreiazomaste-choro-gia-viokafsima-leei-i-megalyteri-paragogos-viokafsimon-290483

Ρίχνοντας λάδι στη φωτιά της συνεχιζόμενης διαμάχης «τροφίμων εναντίον βιοκαυσίμων» που παράγονται από καλλιέργειες όπως η ελαιοκράμβη και το σιτάρι, η κορυφαία γερμανική εταιρεία παραγωγής βιοκαυσίμων, Verbio, υποστηρίζει ότι η μείωση της κατανάλωσης κρέατος είναι ένας πολύ καλύτερος τρόπος για να απελευθερωθεί γεωργικός χώρος για την παραγωγή τροφίμων, αντί για τη σταδιακή κατάργηση των βιοκαυσίμων που βασίζονται σε καλλιέργειες.

«Θα πρέπει να τρώμε λιγότερο κρέας», δήλωσε στην Taz ο Claus Sauter, διευθύνων σύμβουλος της Verbio. «Τότε, ακόμη και σε περιόδους κρίσεων, θα έχουμε αρκετά σιτηρά και καλλιεργήσιμη γη για άμεση παραγωγή τροφίμων και βιοενέργειας», είπε.

«Χρειάζονται έως και δέκα κιλά σιτηρών ως ζωοτροφές για την παραγωγή ενός κιλού βοδινού κρέατος», δήλωσε ο Sauter, ο οποίος χαρακτήρισε την παραγωγή κρέατος ως «ενεργειακή καταστροφή». Από το πάνω από το 50% των σιτηρών που χρησιμοποιούνται για ζωοτροφές, μόλις το 10% χρησιμοποιείται για ενέργεια, όπως τα βιοκαύσιμα, πρόσθεσε.

Τα βιοκαύσιμα με βάση τις καλλιέργειες, όπως η βιοαιθανόλη και το βιοντίζελ, πρόκειται να καταργηθούν σταδιακά στη Γερμανία έως το 2030, σύμφωνα με σχέδιο που εκπονήθηκε από τους υπουργούς των Πρασίνων, την υπουργό Περιβάλλοντος Steffi Lemke και τον υπουργό Γεωργίας Cem Οzdemir.

Αντ’ αυτού, η γεωργική παραγωγή θα πρέπει να «επικεντρωθεί στα τρόφιμα», δήλωσε η Lemke τον Ιανουάριο. Η αρχική πρόταση της Lemke είχε έρθει μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, ο οποίος τροφοδότησε τη δραστική αύξηση των τιμών των τροφίμων στις παγκόσμιες αγορές.

Το σχέδιο έχει, ωστόσο, συναντήσει αντίσταση εντός του κυβερνητικού συνασπισμού της Γερμανίας, με το υπουργείο Μεταφορών, υπό τον φιλελεύθερο υπουργό Volker Wissing (FDP/Renew Europe), να υποστηρίζει ότι θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν όλες οι επιλογές για τη μείωση των εκπομπών στον τομέα των μεταφορών. Προς το παρόν, δεν έχει επιτευχθεί ενδοκυβερνητική συμφωνία πάνω στο ζήτημα.