Γιώργος Τριανταφύλλου: Η μείωση της σπατάλης φρούτων οδήγησε σε βραβευμένα προϊόντα

Ευνοημένη από το κλίμα της, η Ελλάδα είναι σε θέση να παράγει προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας με μοναδικά χαρακτηριστικά. Μία από αυτές τις περιπτώσεις είναι ο Μυλανθός, η παραγωγή και η μεταποίηση εσπεριδοειδών στην περιοχή του Ξυλόκαστρου, που ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια περίπου από τον Γιώργο Τριανταφύλλου. «Βρισκόμαστε μεταξύ τριών πανέμορφων χωριών και με απόσταση από τη θάλασσα περίπου 1,5 χιλιόμετρο. Αυτό ορίζει το μικροκλίμα της περιοχής, το οποίο είναι ευνοϊκό για την παραγωγή διάφορων ποικιλιών εσπεριδοειδών, όπως λεμόνια, πορτοκάλια, νεράτζια, περγαμόντα», εξηγεί στην «ΥΧ» ο Γιώργος.

Η αναγκαιότητα μείωσης των φρούτων που καταλήγουν στα σκουπίδια και η επιθυμία συντήρησης των φρούτων αυτών για μεγαλύτερο διάστημα, γέννησε την ιδέα της μεταποίησης για τον Γιώργο. Ο ίδιος τονίζει ότι «έχει καταγραφεί ένα μεγάλο ποσοστό παραγόμενων αγροτικών προϊόντων που καταλήγει στα σκουπίδια.

Μέσω του Μυλανθού, ο στόχος είναι να δώσουμε μεγαλύτερο χρόνο ζωής στα προϊόντα αυτά που, αν δεν καταναλώνονταν, θα κατέληγαν στα σκουπίδια. Με αυτή την έννοια έχουμε τη δυνατότητα να αυξήσουμε τον χρόνο ζωής των προϊόντων. Θέλαμε, λοιπόν, να βοηθήσουμε στη συντήρηση των προϊόντων μεταποιώντας τα». Με τις πρώτες ύλες να προέρχονται αποκλειστικά από το κτήμα που καλλιεργεί, ο Γιώργος δημιουργεί προϊόντα όπως χυμούς, μαρμελάδες και γλυκά του κουταλιού από τα εσπεριδοειδή, καθώς και πετιμέζι από την κορινθιακή σουλτανίνα.

Μέθοδοι παραγωγής

Οι μέθοδοι παραγωγής και οι πρακτικές που ακολουθεί έχουν οδηγήσει στην απόκτηση βραβείων για τα προϊόντα του. «Επιλέγουμε προσεκτικά τα όποια πρόσθετα για την καλλιέργεια τη γης, δηλαδή χρησιμοποιούμε οργανικά λιπάσματα, με αποτέλεσμα το ποσοστό της οργανικής ύλης που έχουμε στο χώμα να είναι αρκετά υψηλό. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να επεκτείνουμε την περίοδο της λίπανσης, αυξάνοντας τον όγκο και την ποιότητα της παραγωγής. Επίσης, εφαρμόζουμε μικροβιολογικές τεχνικές για να δούμε πιθανή ανάπτυξη μυκήτων στο αρχικό προϊόν ή στο τελικό μέσα στον χώρο παραγωγής.

Ελέγχουμε, επίσης, διάφορες φυσικοχημικές παραμέτρους, όπως το PH και το ιξώδες, ώστε να έχουμε σταθερότητα από παρτίδα σε παρτίδα. Δεν χρησιμοποιούμε συντηρητικά και χρωστικές ουσίες και το σημαντικότερο όλων είναι ότι ο χρόνος που μεσολαβεί από τη στιγμή της συλλογής μέχρι τη στιγμή της μεταποίησης είναι ελάχιστος. Αυτό βοηθά τα προϊόντα να διατηρήσουν τα οργανοληπτικά τους χαρακτηριστικά. Δηλαδή, τη μυρωδιά, τη γεύση, το άρωμα και τα θρεπτικά συστατικά», εξηγεί ο Γιώργος.

Τα παραπάνω οδήγησαν στη λήψη βραβείων για τον Μυλανθό και τα προϊόντα του. Συγκεκριμένα, ο ίδιος αναφέρει ότι «το πετιμέζι έχει πάρει τρεις φορές χρυσά βραβεία γεύσης και ποιότητας. Η λεμονάδα έχει κερδίσει, επίσης, χρυσό βραβείο και αργυρό σε διαγωνισμούς ποιότητας, ενώ το γλυκό περγαμόντο έχει κερδίσει χάλκινο βραβείο».

Προώθηση

Τα μεταποιημένα προϊόντα του Γιώργου βρίσκονται σε αρκετά καταστήματα στην Αθήνα, σε διάφορα ντελικατέσεν, αλλά και σε αρκετά οργανωμένα οπωροπωλεία που έχουν και μεταποιημένα προϊόντα. «Επίσης, μπορεί να τα βρει κανείς σε διάφορες καφετέριες στις οποίες υπάρχει και συγκεκριμένη ένδειξη για να τα αναζητήσει κάποιος.

Στον ομώνυμο ιστότοπο μπορεί να δει κανείς αναλυτικά τα προϊόντα, αλλά και να τα παραγγείλει ηλεκτρονικά», εξηγεί. Εκτός από την εγχώρια αγορά, ο Μυλανθός εξάγει μία μικρή ποσότητα προϊόντων σε Κύπρο, Βουλγαρία και Σιγκαπούρη. Όπως αναφέρει ο Γιώργος, «η συμμετοχή μας σε εκθέσεις, με τη βοήθεια του επιμελητηρίου της Κορινθίας, μάς έχει βοηθήσει πολύ να προωθήσουμε τα προϊόντα μας.

Έχουμε κάνει, επίσης, και μικρές εξαγωγές, αλλά όχι αυτές που θα κάνουν τη διαφορά. Σκοπός μας είναι να τις αυξήσουμε, στοχεύοντας σε συγκεκριμένες αγορές, στις οποίες λείπουν τέτοιου είδους προϊόντα λόγω των κλιματολογικών συνθηκών».

Επόμενα σχέδια

Στα επόμενα σχέδια του Γιώργου είναι να αυξήσει ακόμα περισσότερο την ποιότητα των προϊόντων του με καινοτόμες μεθόδους, καθώς και να αυξήσει την παραγωγική ισχύ των μηχανημάτων του για να επιτύχει και τον στόχο των εξαγωγών.

Ο ίδιος καταλήγει, λέγοντας ότι «όλα τα παραπάνω έγιναν με ίδια χρηματοδότηση, με σκοπό να παραχθεί ένα ολοκληρωμένο προϊόν που θα ταξιδεύει στα ράφια των καταστημάτων, λαμβάνοντας θετικά σχόλια από το καταναλωτικό κοινό».