Διεθνής Επιτροπή Αβγών (IEC): Προσαρμογή στις απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς

IEC Προσαρμογή στις απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Διεθνούς Επιτροπής Αβγών (IEC), που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες στο Μονακό, επισημάνθηκαν οι μεγάλες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η βιομηχανία παραγωγής αβγών στην παγκόσμια αγορά, με την ανάγκη εξέλιξης και εκσυγχρονισμού της να κρίνεται επιτακτική όσο ποτέ άλλοτε. Αιχμή του δόρατος το μάρκετινγκ.

Άλλωστε, όπως εξήγησαν οι καθηγητές Ντέιβιντ Χιουγκς και Τσαρλς Σπενς, σήμερα στα σούπερ μάρκετ τα αβγά δεν είναι καθόλου ελκυστικά για τον καταναλωτή. Με τις ευρωπαϊκές αγορές να κατακλύζονται πλέον από τη μεγάλη παγκόσμια τάση που ερμηνεύεται σε άλλες πρωτεϊνούχες τροφές, και μάλιστα φυτικής προέλευσης, ο ανταγωνισμός έχει γίνει τόσο μεγάλος, που οι επιπτώσεις στον κλάδο των αβγών είναι ήδη εμφανείς.

Παρά το γεγονός ότι το αβγό έχει χαρακτηριστεί superfood και οι αγορές της Ευρώπης και της Κίνας δίνουν έμφαση στην κατανάλωση προϊόντων κρέατος, άρα και αβγών, τα τελευταία φαίνεται πως δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν τις ταχείες τάσεις της αγοράς. Οι πολλαπλές επιλογές φυτικών πρωτεϊνούχων προϊόντων, που παρέχονται πια στους καταναλωτές, διευρύνουν το πεδίο, που σημαίνει –όπως σημειώνουν οι καθηγητές– ότι όσοι θέλουν να καταναλώνουν περισσότερη πρωτεΐνη δεν είναι απαραίτητο να τρέφονται μόνο με κρέας και, συνεπώς, και με αβγά! Μάλιστα, έφεραν ως παράδειγμα την ομπρέλα που άνοιξε η αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων, με αποτέλεσμα η γαλακτοκομική βιομηχανία να αποκτήσει προστιθέμενη αξία.

Η εμφάνιση

Παράλληλα, η βιομηχανία παραγωγής αβγών πρέπει να δώσει μεγάλη σημασία στην εμφάνιση του προϊόντος στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, ο κ. Σπενς μίλησε για την ανάπτυξη της πολυαισθητηριακής εμπειρίας, ώστε το προϊόν να γίνει πραγματικά ελκυστικό για τον καταναλωτή. Για παράδειγμα, να χρησιμοποιούνται πολύχρωμες ή διαφανείς συσκευασίες, ή να ενεργοποιηθεί η αίσθηση της όσφρησης με τηγανητά αβγά και μπέικον την ώρα των αγορών!