Ιρλανδία: Το 90% των καταναλωτών επιλέγει τρόφιμα τοπικής παραγωγής

Σύμφωνα με τα ευρήματα νέας έρευνας, το 90% των Ιρλανδών καταναλωτών επιλέγει να αγοράσει τρόφιμα τοπικής παραγωγής, με περισσότερο από το 68% να αγοράζει τοπικά προϊόντα τουλάχιστον κάθε εβδομάδα.

Η έρευνα διεξήχθη από το Ιρλανδικό Συμβούλιο Τροφίμων (Bord Bia) και την εταιρεία Behaviors and Attitudes (B&A), λαμβάνοντας υπόψη δείγμα περισσότερων των 1.000 ατόμων. Ο κύριος παρακινητικός παράγοντας που επικαλέστηκαν οι ερωτηθέντες για την αγορά τροφίμων τοπικής παραγωγής είναι η επιθυμία τους να υποστηρίξουν την τοπική οικονομία και τις θέσεις εργασίας που αυτή συνεπάγεται.

Ως δευτερεύοντες παράγοντες προσδιορίστηκαν οι ισχυρισμοί ότι τα τοπικά παραγόμενα τρόφιμα είναι πιο φρέσκα, πιο ποιοτικά και πιο ωφέλιμα για το περιβάλλον.

Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Bord Bia, Jim O’ Toole, το πρόγραμμα επιχειρηματικής ανάπτυξης Food Academy, το οποίο υποστηρίζεται από την ιρλανδική αλυσίδα σούπερ μάρκετ SuperValu και την Bord Bia και είναι εστιασμένο σε παραγωγούς πρώιμου έως μεσαίου σταδίου, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εξυπηρέτηση των ανωτέρω αναγκών των Ιρλανδών καταναλωτών.

Περισσότεροι από 1.000 τοπικοί παραγωγοί τροφίμων έχουν ολοκληρώσει το εν λόγω πρόγραμμα από την έναρξή του, με πάνω από 300 να εκπροσωπούνται τακτικά στα ράφια των καταστημάτων της SuperValu σε όλη τη χώρα. Η πρωτοβουλία παρέχει εκπαίδευση σε θέματα ασφάλειας τροφίμων, έρευνας αγοράς, σήμανσης, μάρκετινγκ, χρηματοδότησης, βιωσιμότητας και επιχειρηματικής ανάπτυξης μέσω μιας σειράς ειδικών εργαστηρίων.