ISTMOS: Αισθητήρας «διαβάζει» τις συνθήκες αποθήκευσης και μεταφοράς του κρασιού

Μια απλή ερώτηση έγινε η αφορμή ώστε, το 2016, ο Τάσος Οικονομίδης και ο Σταμάτης Πουλημένος να βρουν λύση στο πρόβλημα αλλοίωσης του εμφιαλωμένου οίνου από τις συνθήκες αποθήκευσης και μεταφοράς.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στην «ΥΧ» ο κ. Οικονομίδης, «η λύση εστιάζει στην παρακολούθηση των συνθηκών του εμφιαλωμένου οίνου κατά τη διάρκεια της φύλαξης και της μεταφοράς του μέχρι τον τελικό καταναλωτή, με συσκευές τεχνολογίας διαδικτύου των αντικειμένων, οι οποίες στέλνουν σήματα σχετικά με τη θερμοκρασία και την υγρασία, τους κύριους, δηλαδή, παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα του εμφιαλωμένου οίνου».

Αφορμή της συγκεκριμένης καινοτομίας ήταν η συνεργασία των δύο φίλων με τον οινοποιητικό συνεταιρισμό της Νεμέας. «Φτιάχνοντας το ηλεκτρονικό τους κατάστημα και την ηλεκτρονική τους σελίδα, μας ρώτησαν για ποιον λόγο δεν κάνουμε κάτι, εφόσον ασχολούμαστε και με τους υπολογιστές, για να βρούμε λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα», αναφέρει ο κ. Οικονομίδης.

Η ομάδα δέχτηκε την πρόκληση και σήμερα συνεργάζεται με οινοποιεία σε όλη τη χώρα, όπως αυτό της Νεμέας, καθώς και το κτήμα Κυρ-Γιάννη στη Νάουσα, ενώ έχει στενές επαφές, από την πρώτη στιγμή, και με το τμήμα Οινολογίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Αισθητήρες

Οι αισθητήρες της «ISTMOS» μπορούν να τοποθετηθούν τόσο σε αποθηκευτικούς χώρους, όσο και σε μέσα μεταφοράς. Όσον αφορά την τοποθέτηση των αισθητήρων στους αποθηκευτικούς χώρους, στόχος είναι η παρακολούθηση και η έγκαιρη επέμβαση. Η τοποθέτησή τους στα μέσα μεταφοράς έχει ως στόχο, αν υπάρξει αρνητική ένδειξη, να γίνει άμεσα επαναπροσδιορισμός της στρατηγικής μεταφοράς του προϊόντος. «Έχουμε χρησιμοποιήσει τη λύση μας για αποστολή παλετών στην Αμερική και στην Άπω Ανατολή», συμπληρώνει ο κ. Οικονομίδης.

O τομέας των οινοποιών είναι ιδιαίτερα δραστήριος και με πολλούς καλούς επαγγελματίες και νέους ανθρώπους που έχουν μπει σε αυτόν τον χώρο, οπότε θεωρώ ότι, ως χώρα, έχουμε μια πολύ καλή μαγιά για να αποκτήσουμε ένα καλύτερο εξαγώγιμο προϊόν

Ευπαθή προϊόντα και έξυπνη ετικέτα

Εκτός, όμως, από το κρασί, η καινοτομία έχει επεκταθεί και σε άλλα προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο, ενώ η εταιρεία έχει προχωρήσει και στην έξυπνη ετικέτα. Η ιδέα της έξυπνης ετικέτας βασίζεται «στο σκανάρισμα ενός μοναδικού κωδικού πάνω σε κάθε φιάλη, έτσι ώστε ο παραγωγός να δίνει τις πληροφορίες που επιθυμεί στον καταναλωτή», εξηγεί ο κ. Οικονομίδης.

Το πρώτο κεφάλαιο της νεοφυούς επιχείρησης προήλθε από τη συμμετοχή τους στο ευρωπαϊκό έργο FIWARΕ, ενώ πριν από λίγους μήνες κέρδισαν το τρίτο βραβείο στο Disrupt Greece. Ωστόσο, ήδη από το 2016, η καινοτομία τους είχε διακριθεί στον τελικό της κατηγορίας Best Βusiness Τransformation Solution στο IOT World Congress, που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη, έχοντας απέναντί τους τεχνολογικούς κολοσσούς.

Οινοποιητικός τομέας

Με την εμπειρία και την ενασχόληση που έχουν αποκτήσει τα τελευταία χρόνια στον οινοποιητικό τομέα, ο κ. Οικονομίδης σημειώνει ότι «ο τομέας των οινοποιών είναι ιδιαίτερα δραστήριος και με πολλούς καλούς επαγγελματίες και νέους ανθρώπους που έχουν μπει σε αυτόν τον χώρο, οπότε θεωρώ ότι, ως χώρα, έχουμε μια πολύ καλή μαγιά για να αποκτήσουμε ένα καλύτερο εξαγώγιμο προϊόν.

Οι φορείς του κρασιού με τους οποίους έχουμε μιλήσει προσπαθούν, και σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό το έχουν καταφέρει, να αυξήσουν τις εξαγωγές του ελληνικού κρασιού, με αποτέλεσμα να το συστήσουν σε χώρες που παλαιότερα δεν ήταν γνωστό. Αυτό δείχνει τις δυνατότητες που έχουμε όπως επίσης έχουμε και καλούς μηχανικούς. Θα μπορούσε, λοιπόν, να υπάρξει συνεργασία, ώστε να έχουμε ακόμα πιο ανταγωνιστικά προϊόντα».