Το Κάτω Νευροκόπι σχεδιάζει την τουριστική του ταυτότητα

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία στον Δήμο Κάτω Νευροκοπίου η δεύτερη, από τις τρεις, φάση της διαβούλευσης επί συγκεκριμένων προτάσεων για την ανάδειξη της περιοχής ως τουριστικού προορισμού με τοπική ταυτότητα. «Μας ενδιαφέρει η δημιουργία τουριστικής ταυτότητας, αλλά όχι μονόπλευρα, γιατί πρέπει να την αναδείξουμε συλλογικά», περιγράφει ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Θοδωρής Ιφόγλου, λέγοντας πως σύντομα θα είναι ανακοινώσιμα τα αποτελέσματα.

Στη διαδικασία που δρομολογήθηκε από τη δημοτική αρχή συνόψισαν σε τρεις προτάσεις την ταυτότητα προορισμού, τις οποίες αξιολόγησαν οι δημότες, με ηλεκτρονική ψηφοφορία. «Θέλαμε να προκρίνουμε αν αυτό που προέχει για τον επισκέπτη-τουρίστα είναι ο άνθρωπος και ο τόπος ως φυσικό περιβάλλον ή ως πηγή φυσικής ενέργειας». Συμφωνεί ότι και τα τρία χαρακτηριστικά δένουν και αλληλοσυμπληρώνονται, εξηγώντας ότι ο ένας πυλώνας πρέπει να πρωταγωνιστήσει.

Αγροδιατροφή

Στο ερώτημα ποιος ο ρόλος της αγροδιατροφής στο Destination Branding, ο κ. Ιφόγλου ως αγρότης σημειώνει πως στο εξωτερικό υπάρχουν περιοχές που δεν ανήκαν στον τουριστικό χάρτη, αλλά «βρέθηκαν να πρωταγωνιστούν και να επιτυγχάνουν υψηλή επισκεψιμότητα, έχοντας αναδείξει το τοπικό προϊόν και την ντόπια κουζίνα δημιουργώντας εστιατόρια Michelin.

Δεν σχεδιάζουμε κάτι παρόμοιο, αλλά προκρίνουμε ότι το παραγόμενο προϊόν, πρωτογενές ή μεταποιημένο, μπορεί να αναδειχθεί καλύτερα, σε συνεργασία με τους επαγγελματίες της εστίασης και του τουρισμού, ώστε να αποτελέσει προτεραιότητα του τουρίστα και να έρχεται στο Νευροκόπι για να δοκιμάσει γεύσεις μοναδικές». Όπως παρατηρεί, στο σκέλος της αγροδιατροφής, ο τουρίστας θα απολαμβάνει την τοπική κουζίνα, θα μπορεί ταυτόχρονα να πληροφορείται πώς παράγονται γνωστά προϊόντα, όπως η πατάτα και τα όσπρια, και ποιοι είναι οι λόγοι της αυθεντικής γεύσης και της ξεχωριστής νοστιμιάς. «Στους επαγγελματίες παρασκευής συνταγών, θα συμπεριλάβουμε και τις γιαγιάδες που μαγειρεύουν γιαχνί στο τσουκάλι με τα ντόπια υλικά».

Ανάδειξη του σήματος του τόπου

Η τρίτη φάση της εργασίας, που έχει συνολική διάρκεια επτά μηνών, αφορά την ανάδειξη του σήματος του τόπου. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο Δήμος Κάτω Νευροκοπίου θα δρομολογήσει συναντήσεις με όλους τους φορείς της περιοχής για να δώσουν το στίγμα τους, να συζητήσουν και να καταλήξουν από κοινού σε δράσεις, είτε ενημέρωσης των ίδιων, είτε προβολής του τόπου.

Εκτιμά ότι στις αρχές του χειμώνα θα μπορούν συγκροτημένα να αποφασίσουν τις αρμοδιότητες του καθενός, έτσι ώστε η τουριστική προβολή να προχωρά οργανωμένα και συντονισμένα, με άρωμα ελληνικής υπαίθρου.

Διακρίνει, βέβαια, αρκετά εμπόδια στον σχεδιασμό που σχετίζονται με την έλλειψη ειδικής εκπαίδευσης και υποδομών, εκτιμώντας ότι τους προβληματίζει, γι’ αυτό δεν προσδοκούν να γίνουν τεράστια βήματα, αλλά κατευθύνονται στη λογική μικρά και σταθερά βήματα για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος.