Στον Κινεζικό πολιτισμό επενδύει η αλυσίδα KFC

Στον Κινεζικό πολιτισμό

Απολαμβάνοντας το τηγανητό τους κοτόπουλο, οι πελάτες των εστιατορίων KFC θα έχουν την ευκαιρία από εδώ και στο εξής να παίρνουν και μία γεύση από τον παραδοσιακό πολιτισμό της Κίνας. Μια μεγάλη διαδραστική οθόνη που δείχνει πώς γιορτάστηκε το Φεστιβάλ των Φαναριών στο παλάτι του αυτοκράτορα Σιανζόνγκ της δυναστείας Μινγκ (1368-1644) καλύπτει τον τοίχο, δίπλα στα ταμεία ενός εστιατορίου KFC στην Τσιανμέν, στο κέντρο του Πεκίνου.

Το εστιατόριο στην Τσιανμέν είναι το πρώτο που άνοιξε η γνωστή αμερικανική αλυσίδα στην Κίνα το 1987.

Μόλις ένας πελάτης “σαρώσει” έναν κωδικό δίπλα στην οθόνη με το κινητό του τηλέφωνο, αρχίζει να παίζει μουσική και ζωντανεύουν οι χαρακτήρες στην οθόνη. Επίσης μπορεί να έχει πρόσβαση σε περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνό του.

Το Εθνικό Μουσείο της Κίνας έδωσε άδεια στη συγκεκριμένη αλυσίδα εστιατορίων να κάνει χρήση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας 17 συλλογών της, με στόχο την από κοινού δημιουργία «θεματικών εστιατορίων που εμπνέονται από τους εθνικούς θησαυρούς της Κίνας». Αποκτώντας την άδεια αυτή, η KFC ελπίζει να ενισχύσει την πολιτιστική εμπειρία της πελατείας της, μέσω της τεχνολογίας.

Στο εστιατόριο της Τσιανμέν στο Πεκίνο εμφανίζονται εικόνες με δράκους υπό τη μορφή τοιχογραφιών και windows, ενώ μέσω banner δίνονται πληροφορίες για τα παμπάλαια αυτά κειμήλια.

Ένα εστιατόριο της αλυσίδας στην Τσανγκσά, πρωτεύουσα της επαρχίας Χενάν στην κεντρική Κίνα, έχει θέμα ένα σκάφος με τέσσερις πολιορκητικούς κριούς από τη δυναστεία Σανγκ (1.600 π.Χ.-1.046 π.Χ.), ενώ ένα σύντομο βίντεο κινουμένων σχεδίων εξηγεί αναλυτικά πώς αυτό ανακαλύφθηκε.

Η αλυσίδα KFC έφτιαξε τα θεματικά της εστιατόρια που εμπνέονται από την πολιτιστική κληρονομιά της Κίνας σε 18 πόλεις, όπου και ανακαλύφθηκαν τα αρχαιολογικά αυτά ευρήματα. Η διακόσμηση των εστιατορίων έγινε στο πνεύμα αυτής της θεματικής για να αναδεικνύονται τα συγκεκριμένα κειμήλια.

Ο Λι Λιουζάν, αντιπρόεδρος του Εθνικού Μουσείου της Κίνας, δήλωσε ότι η άδεια χρήσης των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας θα βοηθήσει ώστε ο παραδοσιακός πολιτισμός να ενταχθεί για τα καλά στην καθημερινή ζωή.

«Γνωρίζουμε ότι το 85% της πελατείας των εστιατορίων KFC στην Κίνα είναι παιδιά και νέοι. Ελπίζουμε να μάθουν περισσότερα για τον κινεζικό πολιτισμό την ώρα του φαγητού τους εκεί», δηλώνει.

Η αλυσίδα «Starbucks» επίσης προωθεί την κινεζική λαογραφία, προσφέροντας κάρτες μέλους και κούπες που φέρουν παραδοσιακά σχέδια και υποδηλώνουν καλή τύχη.