Κορωνοϊός και τέλος εισόδου γονάτισαν την Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης

Ιδιαίτερα υποτονική είναι εδώ και αρκετούς μήνες η κίνηση στην Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης, εξαιτίας της COVID-19 και των γενικών ή και μερικών απαγορευτικών μέτρων που έχουν επιβληθεί στη χώρα.

Οι συνέπειες της πανδημίας είναι ήδη ορατές και οι αναταράξεις από το κλείσιμο της εστίασης κάνουν τους εμπόρους της λαχαναγοράς να εκφράζουν φόβους για την επιβίωσή τους. «Είμαστε ένας κλάδος πολύ σημαντικός για το εξαγωγικό εμπόριο φρούτων και λαχανικών, ένας οικονομικός πνεύμονας για την πόλη της Θεσσαλονίκης, αλλά και όλη τη χώρα. Οι επιχειρήσεις μας είναι ανοιχτές μεν, αλλά δεν είναι κερδοφόρες. Η κλειστή εστίαση ήταν μια μεγάλη ζημιά για εμάς», τονίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων ΚΑΘ, Γιάννης Χαραλαμπίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η κίνηση τον τελευταίο μήνα είναι μειωμένη κατά 50% σε σχέση και με το πρώτο lockdown.

«Προ κρίσης και πανδημίας και απαγορευτικών μέτρων, την εβδομάδα πουλούσα 100 με 120 τόνους οπωροκηπευτικά και με όλο αυτό που συμβαίνει έπεσα στους 20 τόνους συνολικά», αναφέρει ο κ. Χαραλαμπίδης και παράλληλα τονίζει ότι δεν είναι μόνο η μειωμένη κίνηση από τους χονδρεμπόρους της Ελλάδας, αλλά και των Βαλκανίων που τους έχει φέρει σε αυτή την κατάσταση.

Τέλος εισόδου

Όπως λέει ο κ. Χαραλαμπίδης, οι αποφάσεις της διοίκησης της ΚΑΘ και τα τελευταία μέτρα που έχει λάβει για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού έχουν προκαλέσει επιπρόσθετα προβλήματα στην ήδη «πληγωμένη» αγορά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το σύστημα για την είσοδο των φορτηγών και των αυτοκινήτων στην ΚΑΘ προκαλεί αρκετές καθυστερήσεις και συγχρόνως εκνευρισμούς από τους πελάτες, ενώ η απόφαση που έλαβε η διορισμένη από το Υπερταμείο Διοίκηση της εταιρείας μέσα στο καλοκαίρι να προβεί σε τεράστιες αυξήσεις στα τέλη εισόδου μέσα στη λαχαναγορά επέφερε το τελειωτικό χτύπημα στην αγοραστική κίνηση.

Ταυτόχρονα, ο κ. Χαραλαμπίδης επισημαίνει ότι η Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης είναι η μόνη από τις μεγάλες αγορές της χώρας, στην οποία έχει επιβληθεί τέλος εισόδου, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε θέματα ανταγωνισμού. «Εμείς εξυπηρετούμε πολλούς πελάτες από όλη την Ελλάδα, κάποιος π.χ. που έχει δραστηριότητα στην Ήπειρο, στα Ιόνια νησιά γιατί να έρθει στη δική μας αγορά, όταν πρέπει να πληρώσει τέλος εισόδου και να μην προτιμήσει άλλες πιο συμφέρουσες αγορές, όπως της Αθήνας, που είναι δωρεάν;» αναρωτιέται, καταλήγοντας ο κ. Χαραλαμπίδης.

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Υπαιθρος Χώρα»
την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020