Κρασιά από τρεις εσοδείες και πλειάδα νησιωτικών οινοποιείων στο φετινό «Οινόραμα»

Μετά από δύο χρόνια απουσίας, πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη έκθεση ελληνικών κρασιών «Οινόραμα» στο Ζάππειο. Παρά τους περιορισμούς και τον συγκεκριμένο χρόνο (οι επισκέπτες έμπαιναν σε δύο γκρουπ το πρωί και το απόγευμα, ενώ το μεσημέρι γινόταν απολύμανση) λόγω κορωνοϊού, η προσέλευση ήταν μεγάλη, καθώς σχεδόν 6.000 άτομα επισκέφτηκαν την έκθεση.

«Δεν το πιστεύω ότι είμαι και πάλι εδώ και μπορώ να δοκιμάσω κρασιά. Και είναι τόσα πολλά που δεν προλαβαίνεις. Παίρνεις μόνο μυρωδιά», δήλωσε στην «ΥΧ» επισκέπτρια που περίμενε πώς και πώς τη φετινή έκθεση. Η έκθεση είχε ακυρωθεί την τελευταία στιγμή το 2020, όταν λίγες μέρες πριν ανοίξει τις πόρτες της ξεκίνησε το πρώτο λοκντάουν λόγω κορωνοϊού. «Ο οινικός νόστος ήταν εκείνος που καθόρισε φέτος την ατμόσφαιρα στο ‘‘Οινόραμα’’, όπου για τρεις ημέρες, χάρη στα δώρα του Διονύσου, ξεχάστηκαν τόσο οι πανδημίες όσο και οι πόλεμοι», δήλωσε ο διοργανωτής της έκθεσης, Ντίνος Στεργίδης.

Χαρακτηριστικό της έκθεσης φέτος ήταν η ευρεία συμμετοχή οινοποιείων από τα νησιά, που έφτασαν στην Αθήνα παρά την κακοκαιρία, αλλά και η αύξηση των συμμετοχών στο τμήμα «Οινικές αποκαλύψεις», όπου παρουσιάζονται στο κοινό κρασιά από μικρούς παραγωγούς και άγνωστες ποικιλίες, οι οποίες συχνά μάλιστα έχουν παραχθεί χωρίς μεγάλες επεμβάσεις με πιο φυσικές μεθόδους, ακολουθώντας τη νέα τάση της αγοράς. Φυσικά, σχεδόν όλα τα οινοποιεία είχαν να παρουσιάσουν ένα νέο ροζέ κρασί.

Όλο και πιο ψαγμένο το κοινό

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο «Οινόραμα» φέτος παρουσιάστηκαν κρασιά εσοδείας τριών ετών, ακριβώς λόγω της μη πραγματοποίησης της έκθεσης τα τελευταία δύο χρόνια. Οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τα αγαπημένα τους κρασιά από τις «χαμένες» λόγω Covid εσοδείες του 2019 και του 2020, αλλά και να ανακαλύψουν νέα ανάμεσα στις 400 και πλέον νέες κυκλοφορίες της έκθεσης.Σύμφωνα με τους εκθέτες, το κοινό του «Οινοράματος» είναι κάθε χρόνο και πιο ενημερωμένο και πιο καταρτισμένο σε σχέση με το ελληνικό κρασί. «Σπάνια πλέον θα συναντήσεις κάποιον που δεν μπορεί να ξεχωρίσει τις ποικιλίες, ενώ πολλοί έρχονται αναζητώντας συγκεκριμένες σοδειές», λέει στην «ΥΧ» εκθέτης.

Από το 1994 που διοργανώθηκε για πρώτη φορά στο Ολυμπιακό Στάδιο, το «Οινόραμα» έχει εξελιχθεί σε αδιαμφισβήτητο θεσμό για το ελληνικό κρασί με επισκέπτες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. Φέτος, για άλλη μία φορά, εκατοντάδες παραγωγοί, εισαγωγείς και διανομείς από όλη τη χώρα δειγμάτισαν περισσότερα από 2.300 ελληνικά και ξένα κρασιά και αποστάγματα σε καταναλωτές και επαγγελματίες του κρασιού.

Ο δυναμισμός του ελληνικού κρασιού δεν είναι μόνο θέμα εικόνας, αλλά και αριθμών. Τα τελευταία δέκα χρόνια, οι εξαγωγές μας έχουν αυξηθεί κατά 35%, με την ετήσια αξία τους να ξεπερνά τα 70 εκατ. ευρώ. Ειδικά στις τρίτες χώρες, η περασμένη δεκαετία (2009-2019) εμφάνισε μία σημαντική αύξηση, της τάξης του 130% σε όγκο και 70% σε αξία. Οι τάσεις αυτές είναι σημαδιακές ενός κλάδου υγιούς και εξωστρεφούς, που σχεδιάζει, επενδύει και υλοποιεί χωρίς να έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από το κράτος, με γνώμονα τη συνεχή βελτίωση της προσφερόμενης ποιότητας.