Αυτό το άρθρο είναι 8 μηνών

Με λογότυπο και εταιρική ταυτότητα τα αλιεύματα της λίμνης Πολυφύτου

10/01/2024
3' διάβασμα
me-logotypo-kai-etairiki-taftotita-ta-alievmata-tis-limnis-polyfytou-311004

Εταιρική ταυτότητα και χρήσιμες πληροφορίες για τη θρεπτική αξία, αλλά και την ποιότητά τους απέκτησαν τα αλιεύματα της λίμνης Πολυφύτου στη Δυτική Μακεδονία. Το τσιρόνι, ο γουλιανός, το πρικί, το γριβάδι, η τούρνα, η πεταλούδα, αλλά και η περίφημη καραβίδα της λίμνης εντάχθηκαν όλα κάτω από την ομπρέλα ενός λογοτύπου ταυτότητας, ενώ δημιουργήθηκαν ειδικές ετικέτες-καρτέλες που περιγράφουν τα χαρακτηριστικά στοιχεία των αλιευμάτων που τα κάνουν να διαφοροποιούνται από τα υπόλοιπα.

Παράλληλα, δίνονται επιστημονικές πληροφορίες για τη διατροφική τους αξία και γευστικές συνταγές με πρωταγωνιστές τα εν λόγω αλιεύματα. Ακόμη, παρατίθενται θετικές αντιλήψεις και στοιχεία για τη βιωσιμότητα, την αλιευτική κουλτούρα της παράκτιας αλιείας μικρής κλίμακας και τη συμβολή της στην προώθηση της υπεύθυνης αλιείας.

Η δημιουργία της εταιρικής ταυτότητας αλιευτικών προϊόντων, το λογότυπο, σύμφωνα με τον ιχθυολόγο-περιβαλλοντολόγο της Ομάδας Τοπικής Δράσης Αλιείας του Αναπτυξιακού Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΑΝΚΟ ΑΕ, Αθανάσιο Κουλέτσα, δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του διατοπικού έργου, που αφορά την προώθηση της υπεύθυνης αλιείας στη μεταποίηση των αλιευτικών προϊόντων.

«Η όλη δράση εντάσσεται στο πλαίσιο ενός διατοπικού έργου, το οποίο έχει να κάνει με τη μεταποίηση αλιευτικών προϊόντων. Συνεργαστήκαμε με άλλες αναπτυξιακές εταιρείες και καθώς η περιοχή μας δεν έχει μεταποιητική δραστηριότητα αλλά κάποια συσκευαστήρια, εμείς επικεντρωθήκαμε στην προώθηση των τοπικών αλιευμάτων και στην ανάδειξη της τοπικής αλιείας», σχολιάζει ο κ. Κουλέτσας. Το νέο λογότυπο θα λειτουργεί ως εταιρική εικόνα των προϊόντων και θα ακολουθεί τα ψάρια της λίμνης Πολυφύτου στο εμπόριο και στις λαϊκές αγορές, καθώς οι τοπικοί αλιείς το έχουν υιοθετήσει και θα το προωθούν μαζί με τα δικά τους αλιεύματα.

Επίσης, για την προώθηση και τη διάδοση των αλιευμάτων δημιουργήθηκε ειδικός ρουχισμός που συνδέει και παραπέμπει τους αλιείς με τη λίμνη, δημιουργώντας, ταυτόχρονα, και την αίσθηση της ομαδοποίησης του αλιευτικού στόλου. «Σε έρευνες που κάναμε βρήκαμε ότι τα αλιεύματα της λίμνης είναι πλούσια σε ασβέστιο, βιταμίνες C, Β12 και Α, που είναι συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα ψάρια της θάλασσας», υπογραμμίζει ο ιχθυολόγος της ΑΝΚΟ.

Την ίδια ώρα, στη διάρκεια υλοποίησης του έργου πραγματοποιήθηκαν δράσεις που περιλάμβαναν διενέργεια έρευνας προσδιορισμού θρεπτικών συστατικών, μελέτες, ανάλυση θρεπτικής αξίας των αλιευμάτων από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και δράσεις ευαισθητοποίησης του κόσμου πώς μπορούν να αναπτυχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η βιώσιμη αλιεία και η βιώσιμη μεταποίηση αλιευτικών προϊόντων στις τοπικές κοινωνίες.

«Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, μεταφέραμε ψαράδες από την περιοχή μας στην Ισπανία, έτσι ώστε να δουν νέες και καλές πρακτικές και να μάθουν νέα πράγματα πάνω στο επάγγελμά τους. Δημιουργήσαμε, παράλληλα, ένα ντοκιμαντέρ για την προβολή της αλιευτικής διαδικασίας και την προώθηση της παράκτιας αλιείας, με στόχο την εξοικείωση του κοινού με τους επαγγελματίες αλιείς και τη δημιουργία της ομαδικής αίσθησης στον αλιευτικό στόλο», καταλήγει ο κ. Κουλέτσας.