Η Μελιβοία Αγιάς «κέντρο κάστανου» για όλη την Ελλάδα

Ο στόχος του τοπικού συνεταιρισμού που επενδύει στην καθετοποίηση της παραγωγής

Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός παραγωγής, εμπορίας μεταποίησης φρούτων και κάστανων Μελιβοίας Αγιάς, μέσω της περιφέρειας και του προγράμματος LEADER, επενδύει στην ίδρυση μονάδας αποθήκευσης, ψύξης και τυποποίησης φρούτων, με πρωταρχικό σκοπό την πλήρη αξιοποίηση του κάστανου.

Ο πρόεδρος του συνεταιρισμού, Βαγγέλης Κρανιώτης, παρουσιάζει στην «ΥΧ» τον σχεδιασμό της διοίκησης και το όραμά της, που είναι να γίνει η Μελιβοία κέντρο του κάστανου σε όλη την Ελλάδα.

Όσον αφορά την επένδυση μέσω LEADER, ο κ. Κρανιώτης τονίζει: «Η επένδυση αυτή είναι το πρώτο τμήμα ενός σχεδιασμού που αφορά τον καρπό του κάστανου του Κισσάβου, που έχει καλλιεργηθεί με φροντίδα, μεράκι και σύγχρονες πρακτικές γεωργίας και το συνοδεύουν η πιστοποίηση με GLOBALGAP και ISO.

O σχεδιασμός, στη συνέχεια, προβλέπει το προϊόν να έρθει στις εγκαταστάσεις μας για αποθήκευση και διαλογή, ενώ το επόμενο βήμα θα είναι η συσκευασία του προϊόντος. Ανάλογα με τη ζήτηση, θα προχωρήσουμε σε ένα πρότυπο συσκευαστήριο με όλες τις προδιαγραφές πιστοποίησης, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε εξαγωγές σε χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Κεντρικός μας στόχος, μία καθετοποιημένη μονάδα αποθήκευσης, συσκευασίας, επεξεργασίας τυποποίησης και ένα σύγχρονο συσκευαστήριο, για να εκμεταλλευθούμε την ποιότητα του κάστανου και των υποπροϊόντων του, όπως το αλεύρι, τη μαρμελάδα και το γλυκό κάστανο».

Το χρονοδιάγραμμα δημιουργίας της μονάδας προβλέπει οι εργασίες να ξεκινήσουν στο επόμενο διάστημα και μέχρι το φθινόπωρο, που ξεκινά η συγκομιδή, να είναι έτοιμη. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 385.506,56 ευρώ και η δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 192.753,28 ευρώ.

Καλή χρονιά η περσινή για το κάστανο

Σίγουρα ένας λόγος που οδήγησε τη διοίκηση του συνεταιρισμού να επενδύσει στο LEADER και να διαθέσει από ίδια κεφάλαια το 50% του προϋπολογισμού είναι οι πολύ καλές προοπτικές που υπάρχουν για το κάστανο της Μελιβοίας, το οποίο λόγω ποιότητας είναι ανάρπαστο, κυρίως στις διεθνείς αγορές. Η προώθησή του στην εγχώρια αγορά γίνεται με την εμπορική ονομασία «Κάστανα Μελιβοίας», σε διάφορες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στη λαχαναγορά και σε κάποια επιλεγμένα καταστήματα delicatessen.

Βέβαια, λόγω της πανδημίας, υπήρξε κάποιο πρόβλημα διάθεσης του προϊόντος στις λαϊκές αγορές, λόγω του 50% συμμετοχής σε αυτές των πωλητών. Ο κ. Κρανιώτης εκτιμά ότι η νέα χρονιά που ξεκίνησε θα είναι καλύτερη της περσινής, αναμένοντας και την υποχώρηση της πανδημίας και των επιπτώσεών της. «Αρκεί να βοηθήσει ο καιρός και να έχουμε εξίσου μια καλή ποιοτικά και ποσοτικά χρονιά και στο προϊόν», δηλώνει χαρακτηριστικά.